ik ben bang, wat moet ik doen

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety26, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hele dagen alleen achter de pc zitten lijkt me voor een depressief persoon ook niet slim.

    Misschien is dit wel HET ideale moment voor haar om op zoek te gaan naar andere hobby's en bezigheden. En misschien kun jij haar daar bij helpen?

    Ik weet niet goed hoe jullie band is, maar misschien kun je voorlopig afspreken dat ze elke dag een uurtje bij jou op de pc kan komen spelen?
    Dan heeft ze ook meteen elke dag een leuk uitje.
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    als de buren ermee instemmen niet.:D

    Verder lijkt mij zoals eerder gezegd psychologische hulp geen overbodige luxe. Ze moet eerst om leren gaan met de problemen en dan kan ze zelf ook echt voor gaan.
     
  3. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    Bewindvoering en schulden. Ja. da's geen pretje. Wat wordt er dan verwacht? Dat ze een aai over haar bolletje krijgt en een bewindvoerder alles oplost? Als er een puinhoop is ontstaan, en dit moet "opgeruimd" worden door in dit geval een bewindvoerder, dan heb je de consequenties te accepteren en kun je beter blij zijn dat er aan gewerkt wordt in plaats van beklag doen over internet.
     
  4. tweety26

    tweety26 Niet meer actief

    Hallo allemaal bedankt allereerst voor al jullie reacties.

    Het is geen optie haar bij mij te laten wonen, dit komt doordat wij na 24uur elkaar al in de haren vliegen, en nu ze depressief is is dat helemaal geen goed plan.

    Ik ben de afgelopen weken haar al meer mijn kant in te laten komen, zodat ze eff weg is van thuis en andere dingen om heer heen heeft.

    Ik heb bewint gesproken, maar ze kunnen nu die rekeningen niet betalen, ze gaan wel kijken of ze iets kunnen regelen voor een lichter pakket, daarbij heb ik dan ook tegen mijn moeder gezegt dat ze daar dan blij om moet zijn dat het kan, ook blijkt dat er teveel beslag ligt op haar uitkering daar zijn ze al mee bezig.

    Ik weet ook dat internet voor een depri persoon ook niet goed is, maar ik probeer regelmatig naar haar toe te gaan en ook haar uit te nodigen of dingen te doen met haar.
    Ik zal haar dan ook nooit tegen kunnen houden als ze idd zichzelf iets wil aan doen, dat ga ik ook niet proberen.

    Ik heb voor haar al een prepaid kaartje en betaal haar auto excl benzine, meer kan ik niet doen, heb haar ook aangeboden wat vaker mijn kant in te komen maar dat wil ze niet, ze voelt zich dan als last, en wil mij niet uit mijn huis jagen enzo.

    Maar hoe goed je ook met een depri persoon praat of dingen aanbied, of het advies geeft om andere ontspanning te zoeken, een depri persoon zien bijna alles negatief en zwart, zij zal zelf stappen moeten maken die ik niet voor haar kan doen.
    Ik heb nu haar hulp die 1x in de week langskomt en haar ha op de hoogte gesteld, mijn moeder moet vanmiddag nog naar de ha toe, ik weet niet of ze het doet, maar ik krijg terug koppeling van de ha. Ik heb ook tegen mijn moeder gezegt jij zal ook zelf stappen moeten nemen, ik heb nu alles gedaan wat er in mijn macht ligt dus nu is het aan jou.

    En de tijd zal uitwijzen of ze op gaat geven of dat ze door gaat zetten, tot die tijd zal ik haar in de gaten houden, en iedereen informeren, maar zie ik dat het drijgt goed fout te gaan zal ik toch de crisisdienst bellen, dan heb ik voor mijn gevoel alles gedaan en meer kan ik dan ook niet.
    Ik hoop gewoon dat ze zich hier even doorheen gaat bijten en gewoon blijft staan hoe zwaar op dit moment ook, maar mijn moeder heeft het in de hand wat ze doet, en daar wacht ik op.
     
  5. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Via kpn kun je voor 8.50 per maand digitale televisie ontvangen zonder verdere kosten, misschien is dat een idee.
    En inderdaad een prepaid telefoon. Als ze verder geen sociale contacten heeft lijkt mij een mobiel abonnement alleen maar onnodig en duur. Voor tien euro per maand kun je via T-Mobile al 300 smsjes gratis krijgen en dan heb je dus nog die tien euro om te bellen.
    En inderdaad de tip om een nintendo oid via marktplaats te kopen?

    Ik weet dat het allemaal erg moeilijk is, maar ze moet proberen te onthouden dat het niet voor altijd is en dat ze er met een aantal jaar een compleet nieuw leven voor terug krijgt, zonder schulden!!

    Succes!
     
  6. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Tja, het klinkt hard, maar eigenlijk is dit wel de waarheid....
    Wie zijn billen brandt....
    En ja, ik weet waar ik over praat!
    Het is zwaar, het is klote, maar goddank is er hulp bij het oplossen van de zooi die je er zelf van gemaakt hebt en na 3 jaar ben je volledig schuldenvrij en kun je doen en laten waar je zin in hebt!
    Even doorbijten!
     
  7. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jongens, de oplossing is niet hoe ze toch kan internetten en spelletjes spelen, deze vrouw is depressief! Internet maskeert alleen maar haar symptomen en lost niks op. Ze heeft psychologische hulp nodig, eventueel met medicatie. Als je haar daarvoor mee moet slepen naar een psychiater moet je dat doen, een depressief persoon heeft vaak niet meer de energie of de hoop om zelf op zoek te gaan naar hulp. Ik denk dat ze meer gebaat is bij iemand die nu even de touwtjes van haar over neemt, ik zou niet afwachten of een goedkoop internetabonnement gaan zoeken.
     
  8. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de internetaanbieder er mee akkoord gaat niet
     
  9. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Sorry hoor maar is dit een serieus topic? Ze moet verdorie blij zijn dat ze uit de rotzooi getrokken wordt! Uit de schulden die zij zelf veroorzaakt heeft! En dan nu zeggen dat je zonder internet jezelf van kant maakt?! Kom op zeg!!
     
  10. Bri

    Bri Niet meer actief

    @tweety26: wat goed dat je de HA hebt ingelicht. Dit moet je idd niet alleen willen oplossen, daar heb jij (en je moeder) professionele hulp bij nodig. Je moeder mag blij zijn met een dochter zoals jij; je neemt verantwoordelijkheid én geeft je grenzen aan. Je doet het goed. Nu je moeder nog...
     
  11. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    ~

    Ja en mijn moeder riep het en is er toch echt niet meer. Dit soort signalen moet je altijd serieus nemen.

    Als er echt geen oplossing te bedenken is in de vorm van internet via de buren oid, denk ik dat je je daarbij neer moet leggen. Wel zou ik haar meenemen naar de huisarts. En als de signalen heel concreet worden zou ik contact opnemen met de crisisdienst van het GGZ.
     
  12. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Sowieso snap ik niet dat je hier überhaupt in mee gaat! Iemand die zo praat is totaal de realiteit kwijt en die moet eens een tijd 0,0 tijd achter internet besteden!
     
  13. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    LovelyDK: Das wel het meest kort door de bocht antwoord die ik de laatste tijd gelezen heb.

    Ts: Sommige mensen die in een depressie oid raken ontwikkelen een overlevingsstrategie. Op dit moment heb jij waarschijnlijk goed ingeschat dat dit het geval is met het internet van je moeder. Daar kan ze zich even helemaal verstoppen voor de realiteit en is ze dus niet fulltime met haar depressie bezig. Dat cold-turkey stoppen lijkt me in dit stadium niet de beste oplossing, zeker wanneer er nog geen GGZ professional ingeschakeld is. Ik zou samen met haar goede hulp zoeken en daarmee overleggen hoe zij kan werken aan herstel. Dat internet afbouwen komt daarna wel. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus is het zaak haar niet in het nauw te drijven. Ik snap je helemaal.
     
  14. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Kort door de bocht? Of realiteit?
     
  15. BolBuikje34

    BolBuikje34 Niet meer actief

    Kort door de bocht dus. ;) Die dame is depressief,de enigste vreugde haalt ze nog uit haar internet. Ik heb zoiets: zorg dat ze haar internet terug krijgt en zoek ook hulp. Als ze haar internet kwijt is,raakt ze alleen nog maar depressiever. dat zou zonde zijn. Trouwens ik zou zelf ook depri worden zonder internet! Er is genoeg te doen buiten internet maar ik vind internetten gewoon heerlijk. Zo vreemd is de reactie van moeder dus niet.
     
  16. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Als ik realiteit bedoelde had ik vast een andere woordkeuze bedacht dan kort door de bocht. En dan neem ik toch wel een heel ruime marge van wat ik realiteit vind. Kort door de bocht dus.
     
  17. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik vind het erg sneu dat deze vrouw haar vreugde haalt uit het spelen van spelletjes op de computer. Ze heeft duidelijk veel te weinig omhanden. Mijn schoonmoeder woont ook alleen, is met pensioen en zou dus haar daginvulling kunnen besteden aan het spelen van spelletjes, maar dat doet ze niet. In plaats daarvan doet ze vrijwilligerswerk bij een museum, maakt ze gebruik van alle mogelijke seniorenvoordelen die er zijn en maakt ze vriendinnen in de buurt. Ze heeft een eetclub met een groepje ouderen met wie ze regelmatig bij 1 van hun thuis gaat eten (hoeft niet veel te kosten, je moet tenslotte eten). Of ze gaat bij haar kinderen langs zodat ze haar kleinkinderen kan zien.

    Kom op, er zijn zoveel dingen te bedenken. Deze vrouw lijkt me depressief en ze is de zin in het leven verloren, ook toen ze nog wel internet had. Een psycholoog lijkt me raadzaam, een schop onder d'r kont ook. Al weet ik dat dat niet zo simpel is. Ik vermoed zelfs dat het hopeloos is.
     
  18. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn moeder heeft ook bewindvoering gehad,
    maar internet en vaste telefoon mochten gewoon blijven hoor, maar dan wel het goedkoopste pakket.

    Dus ik zou daar eens even over bellen hoe dat zit.

    Plus psychische hulp zou ik wel aanraden.
     
  19. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Juist en dat wil ik zeggen! Depressies zijn super vervelend maar ze verdient toch echt een trap onder dr kont!
     
  20. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat denk ik ook al wil ik het niet zo grof verwoorden... ze moet aan de hand meegenomen worden naar sociale activiteiten met leeftijdsgenoten... idd een leuke kookclub ofzo...
     

Deel Deze Pagina