kan je van harde buiken beter naar de wc

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door floorfilla, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik heb al paar weken last van harde buiken,en als de harde buiken lang blijft hangen en wat met krampen gepaard dan moet ik ook echt naar de w.c .maar is dat normaal.
    en nu toch ik toch over harde buiken heb,als ik te veel last van blijf houden kan ik daar door eerder bevallen spontaan,of wordt je dan ingeleid.
    Ik moet van VK veel rust houden dus smiddags verplicht op bed en dat doe ik ook maar toch blijf ik van harde buiken houden en voor als ik buk of als mijn blaas vol is en bij huishoudelijke dingen.en dat is voor nu extra moeilijk want netsteldrang begint nu ook te prikkelen
    en ik heb sinds een week ofzo dan mijn buik enorm trekt en dan vooral s'avonds is dat erg of is dat de groei van de baby

2. Seth

Seth Niet meer actief

Dat is geen rust houden hoor.....!!!:D

Weet niet hoever je zwanger bent nu, maar harde buiken kunnen leiden tot weeen en vroeggeboorte.. je vk legt je niets voor niets rust op.
    Heeft mijn vk ook gedaan bij tweede zwangerschap, mijn harde buiken kwamen achteraf vooral omdat ik mijn peuter te veel optilde... toen ik dat veranderde werden de harde buiken minder.

ik weet dat darmkrampen, baarmoeder"krampen" kan opwekken, vandaar ook dat ze vroeger "wonderolie" gebruikte om een bevalling op te wekken...
    infeite kreeg je daar darmkrampen van, maar soms nam de baarmoeder deze "krampen over"....en begonnen weeeen.....
    misschien dat het andersom ook kan...:(:(:(

verder, luister naar je vk.... en neem rust..!! ze zegt het niet voor niets....en nesteldrang... lekker onderdrukken, DENK AAN DE GEZONDHEID VAN JOU EN VOORAL DIE VAN JE KLEINTJE!!!
    dus laat de boel maar de boel....

3. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik ben nu woensdag 33 weken.
    het valt niet mee om rustig houden,de huishouding moet wel gedaan worden de kabouters en vriend lief doen het niet voor me jammer genoeg.
    heb ook nog een zoon van bijn 2 en half die veel aandacht van me vraagt.dus als ik kan zitten of liggen dan pak ik die momenten.
    mijn ritueeltje over de hele dag begin met thee zetten en ontbijt koek maken voor mij en mijn zoontje en dan rustig zitten onder tussen weer voor 2de bakkie en dan daarna wat huishouding zoals vaat wasser legen en de was bij houden en dan eten we en daarna op bed en rond half 5 bereid ik avond eten en doe de afwas en zit ik lekker weer voor de tv of achter de pc mijn vriend lief verplicht ik een beetje om onze zoontje op bed te brengen.

dus volgends mij neem ik genoeg rust

4. Seth

Seth Niet meer actief

zoals ik al schreef, mijn harde buiken zatten echt in het tillen van mn zoontje......
    Hoevaak til jij je zoontje?
    ook met verschonen, in de kinderstoel.... van de trap... etc. etc. etc...

ik ging er heel bewust op letten,
    verschoonde peuter niet meer op commode, maar beneden op de bank, zodat hij er zelf op kon stappen,
    kinderstoel zette ik laag, zodat hij er zelf (met hulp) in en uit kon stappen...
    liet hem zelf (met hulp) de trap aflopen..... etc. etc. etc.

toen ik daar op lette werden mijn harde buiken minder.....
    Dit is namelijk stukken intensiever als een vaatwasser uitlaaien...

5. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    hij loopt zelf naar beneden en ik verschoon hem voor dat ik zwanger raakte al op de bank en door dat ik zwanger ben ,ben ik wat gemakkelijk geworden we eten bij te tv hij op zijn stoeltje en wij op de bank en soms heb ik zo iets nu eten we bij de tafel maar de laatste tijd .laat we onze zoon veel zelf doen opruimen doe ik ook niet moet hij ook zelf doen er zijn wel momenten dat hem even optil om te knuffelen maar dat doe ik niet zo vaak

6. Seth

Seth Niet meer actief

Tja... dat houdt dan ook op....

nu moet ik wel heel eerlijk zijn dat harde buiken bij een volgende zwangerschap sowieso vaker voorkomen als bij een eerste...
    (volgens mijn vk)
    Je lichaam weet al wat er van haar verwacht wordt, en reageert veel eerder op prikkels.... en baarmoeder trekt dus eerder samen....

ik kreeg trouwens de rust met uhhh denk 18 weken ofzo al voorgeschreven, want toen had ik het zo......

Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken, (maar dat doe je al lees ik) en verder tja... weet ik het ook niet zo goed....
    mijn tweede bleef trouwens ondanks al het gerommel 41w en 5d zitten.....;)

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Soms ontstaan harde buiken ook vanuit de darmen....
    Hier ook veel last van harde buiken en ik merk zelf wel dat wanneer ik naar de w.c zou moeten die harde buiken juist erger worden!
    Ik denk dus zeker dat het effect erop heeft.... Maar of het steeds zo is dat je beter naar de w.c kan met harde buiken? Geen idee misschien is het ook wel gewoon "toeval" ?

Deel Deze Pagina