Na lang twijfelen wil ik het toch even kwijt. Ik heb al een tijdje last van een druk op mijn borst, net alsof er iemand op mijn borstkas zit zeg maar. Ik heb dit niet continue maar wel een keer of 10 op een dag. Ik krijg hierbij ook soms pijn in mijn rug en mijn arm. Ook heb ik vaak koude vingers en voeten. Ik weet dat ik naar de dokter moet, en dat ga ik ook, morgen. Maar ik ben zo bang dat ik wat aan mijn hart heb. En ja ik ben een roker. En dat zou dan mijn eigen schuld zijn maar er zijn zoveel mensen die roken en nergens last van hebben. Gadver, ik baal van mezelf. Ik ben blij als het morgen is. Ik moest het even kwijt.
sterkte morgen. Druk op je borst hoeft niet perse iets aan je hart te zijn he... kan ook je longen zijn of paniekaanvallen? (die schijnen te voelen als een hartaanval). Laat je het even weten?
Ik heb dit ook gehad, en echt heel erg extreem, met hartkloppingen etc bij mij lag het aan de chronische hyperventilatie
Ja dacht ook aan hyperventilatie, maar ja ben geen dokter natuurlijk. Mss maak je je wel zorgen om iets kleins (allez iets waar je makkelijk mee kan leven) En idd roken is niet gezond maar ja, de gewone lucht die je inademt is al ongezond, je gsm is ongezond, je microgolfoven is ongezond en dat gooien de mensen toch ook niet weg. En dat uit de mond van een niet-roker
ik ben op de spoedeisende hulp beland omdat ik zo'n pijn in de hartstreek en mn armen had dat ik binnen 5 min geholpen ben, hartfilm gemaakt, echo, geluidsterd, bloedafname etc Kwam een te hoog ¿koolzuurgasgehalte? uit wat blijkt dat ik dus hyperventileer. Ik heb die klachten omdat ik chronische hyperventilatie heb en die hartkloppingen komen voort uit onbewuste paniekaanvallen ( heb geeneens door dat ik paniekaanvallen heb ofzo) Hartfilmpje was verder prima, echo ook.
Ik heb ook wel aan hyperventilatie gedacht maar ik krijg het ook gewoon opeens als ik bijv in bed lig, op mijn werk zit achter de pc. En ik heb het ook bij inspanning.
Wow jeetje dus er werd gelijk actie ondernomen. Zo weet je wel gelijk waar je aan toe bent zeg. Dus eigenlijk had je geen idee dat je wat mankeerde? waren er bij jou redenen voor die onbewuste paniekaanvallen? Zorgen o.i.d?
Dat zou ik dan eerder wijten aan het feit dat je (onder)bewustzijn zich bang maakt en waardoor je paniekaanvallen hebt. Maar zoals ik zeg ik ben geen arts. Mijn moeder heeft dit ook een tijd gehad en kwam eigenlijk voort uit haar nek. Zij moest dan naar de kini die haar nek masseerde en leerde om juist adem te halen. Want er zijn heel veel mensen die verkeerd ademen
geen idee, heb ze nog steeds. Ik denk omdat ik andere gezondheidsproblemen heb waar nog steeds onderzoek naar gedaan wordt en ik me daar zorgen om maak, onbewust
Ik had het laatst ook. Ben toen naar de huisartsenpost geweest. Daar vertelde de eerste huisarts die ik sprak, dat hartaanvallen en dergelijke eigenlijk niet bij jonge vrouwen voorkwamen. De behandelend arts vertelde dat er maar erg weinig jonge vrouwen voorkwamen. Dus misschien stelt dit je gerust. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik niet rook.
het klinkt een beetje als een paniekaanval.. maar dat hebben meerdere mensen al genoemd.. Gewoon naar de ha gaan.. dan kun je zekerheid krijgen!