Druk op de borst heeft vaker te maken met angst of hyperventilatie dan daadwerkelijk met het hart. Juist doordat je je angstig maakt word het onbewust nog erger. Een kennis van mij werkt in het ziekenhuis met hartpatienten en vertelde mij eens dat hartklachten vaak pas (te) laat ontdekt worden zeg maar, dus dat het meestal niet zo is dat je weken of maanden daarvoor al druk op de borst hebt. Ook zei ze dat je bij hartklachten niet zo'n druk op de borst hebt als in het geval van paniek, angst of hyperventilatie. Er schijnt duidelijk verschil in het gevoel en de soort druk of pijn te zitten. Hopelijk is er niks aan de hand meid!
dit is niet altijd waar hier vertelde mijn cardioloog me totaal wat anders dat het juist bij jonge vrouwen voor kwam maar dat het onderzoek naar vrouwen zeer slecht is pijn op de borst heeft meestal in de meeste gevallen niet direct met het hart te maken. ik heb ook ooit eens op die plek een spier waar een ontsteking in zat en dat gaf hetzelfde gevoel als toen ik met me hart problemen had
mijn vriend heeft ook zo iets gehad kwam meer door spanning en roken maar nu rookt hij alleen nog savonds en nu heeft hij er geen last meer van maar iedereen is anders en zou de uitslag van de dokter afwachten
Later kwam ik er trouwens achter dat de pijn waarschijnlijk kwam door mijn nieuwe beha's. De boel was iets te veel gepusht. Hahaha!
Sorry moet hier echt even op reageren, dat is grote onzin die die huisarts je verkocht heeft. Helaas maakt het niet uit of je man/vrouw, oud/jong bent om iets aan je hart te krijgen. Huisartsen zeggen dit vaker, maar het is echt niet waar. Roken is niet goed voor je hart, overgewicht ook niet, maar er zjn nog meer factoren die meespelen om een infarct te krijgen: erfelijkheid, stress, ongezond leven of gewoon dikke pech. @TS: S6 bij de ha.
Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met interpretatie, dus hoe iets opgevat wordt. Wellicht is er gezegd dat de kans dat je als jonge vrouw hartproblemen krijgt erg klein is...of iets dergelijks....
hartinfarct is bij jonge vrouwe de kans klein maar bij andere hartafwijkingen is de kans bij jonge vrouwen groter. Ik heb zelfs 2 hartafwijkingen en heb heel wat jonge vrouwen gezien
Door zulke angst ben ik toen direct gestopt met roken. Ik reeg pijn bij het adem halen. Longblaasjes die verkleefde geloof ik. Ik was zo bang dat ik daarna niet eens meer durfde te roken ( 12 jaar lang 15 sigaretten op een dag) TS@ hoe was het bij de dokter?
Klopt wat je zegt...maar mij is tijdens mijn reanimatie lessen inderdaad ook verteld dat jonge vrouwen IN PRINCIPE door de hormonen beschermd worden voor hartinfarcten! UITZONDERINGEN daar gelaten
Sorry dat ik zo laat reageer, ik moest na de dokter gelijk ergens anders heen! Nou ik heb het uitgelegd en alle klachten verteld, ze heeft direct een verwijsbrief naar de cardioloog gefaxt en een uur later belden ze al op uit het ziekenhuis dat ik maandag om half 10 moet komen. Eerst bloed laten prikken, dan een fietstest en nog wat testen en daarna een afspraak met de cardioloog en de uitslag. Ik ben best wel zenuwachtig maar heel blij dat ze me gelijk belden en dat ik maandag al terecht kan. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie medeleven, heel hartverwarmend.
Gelukkig neemt je huisarts je serieus! Ik verwacht dat er genoeg huisartsen zijn die het af zullen doen met hyperventilatie.