Sterker worden na bevalling

Discussion in 'Gezondheid' started by Baibey, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baibey

Baibey Actief lid

Sep 29, 2012
    420
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben vorige week bevallen van een prachtige dochter! :D

Helaas heb ik ernstige zwangerschapsvergifitiging gehad en herstel duurt 6 tot 12 maanden. Nu ben ik op zoek naar tips qua voeding en bewegen om mijn lichaam optimaal te houden. Die heeft een vreselijke klap gehad. Wie heeft er tips voor diëten, bewegen en bijvoorbeeld websites met tips. En zijn er mensen met ervaring?

Alvast suuuuper bedankt!

Liefs

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

Feb 15, 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Oei Baibey, dat klinkt vreselijk. Ik hoop dat je herstel goed mee zal vallen. Goed dat je dochtertje het zo goed doet. ik kan je helaas niet helpen. Zelf in verwachting van eerste kindje...

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik heb zelf ook hellp gehad bij mijn eerste, die is met 33+1 geboren. Eerlijk, je hebt die 6 tot 12 maanden nodig, wat je ook eet. Gewoon gezond eten, groenten en fruit en zo. En veel rusten. De eerste tijd zul je niet zo goed tegen prikkels kunnen, daar helpt niets tegen behalve langzaam aan weer wennen en jezelf er toch aan blootstellen. Maar volgens mij is er niets dat echt gaat helpen sneller sterker te worden, behalve tijd en vastberadenheid. Ik was na 4 maanden weer aan het werk maar dat was wel heel zwaar. Was pas na ongeveer 9 maanden weer de oude.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje!!
    Je zou oa Floradix kunnen nemen, ik heb daar zelf erg veel baat bij gehad. Misschien helpt dit jou ook wel?
    En wat al gezegd is: gezond eten, groenten, fruit en je rust nemen.
    Ik hoop dat je herstel voorspoedig mag verlopen.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Had zelf pre eclampsie, morgen tien weken mama.
    Voel me best heel redelijk, maar moet drukte vermijden.
    Gebruik Gravitamon tabletten,ik geef borstvoeding.
    Gezond eten, rust...( beeb komt s nachts soms om de drie uur) ik kruip smiddags weleens samen in bed met hem.
    Plan je dagen niet te vol. Vier weken na de bevalling ging ik voor t eerst alleen de deur uit. Beeb mee in maxi cosi, naar mn ouders.
    Merk wel dat ik lang zo helder niet ben.
    Maar t komt goed!

Share This Page