poep in vruchtwater

Discussie in 'De bevalling' gestart door WendyB, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Van de vrouwen uit mijn pufklas zijn er nu 4 bevallen.
    Bij alle 4 heeft de baby in het vruchtwater gepoept, waardoor het een ziekenhuis bevalling werd.
    Aangezien ik graag thuis wil bevallen, maak ik me daar wel een beetje zorgen over.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, komt het vaak voor?

Liefs Wendy.

2. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    De Vk heeft mijn vliezen gebroken toen ik al 8 cm ontsluiting had, maar er kwam helemaal geen vruchtwater omdat de baby alles tegenhield. Toen ze geboren werd, kwam er een hele plens groen vruchtwater mee....maar toen was ik inmiddels al lekker thuis bevallen en ik hoefde ook niet meer naar het ziekenhuis.

3. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Volgens de vk is de kans op poepen in het vruchtwater groter wanneer je richting de twee weken overtijd gaat.
    Dit was bij mij ook het geval, ik ben uiteindelijk met 41+5 bevallen en hij had dus ook gepoept.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier bij beide kids geen poep in het vruchtwater...

zou me er niet te druk om maken... er is altijd een kans dat een thuisbevalling niet gaat lukken dus hou dat gewoon in je achterhoofd maar als er geen bijzonderheden zijn en je je er fijn bij voelt zou ik persoonlijk zeker gaan voor een thuisbevalling (in ieder geval proberen)

5. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    je kan je wel druk maken maar je kan er dan toch niks meer aan veranderen. Ik hoop dat ik tegen die tijd ook thuis mag bevallen maar als de situatie dat niet toe laat jammer dan.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sja, is heel vervelend en misschien teleurstellend, maar je doet er niets aan. ik wilde persé thuis bevallen in bad, maar nu lijkt het er toch op dat ik een keizersnede krijg. was even wennen aan het idee, maar heb altijd open gestaan voor de mogelijkheden, je weet gewoon niet hoe het gaat.

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    thuisbevallen met 38 weken en niks te bekennen in het vruchtwater

8. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik wou ook graag thuis bevallen maar helaas had de kleine meid gepoept in het vruchtwater.
    Achteraf gezien vond ik het best wel lekker om in het ziekenhuis te bevallen want je hebt thuis de troep niet en er is altijd begeleiding aanwezig om je te helpen.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle had pas na het breken van de vliezen (ddor de VK) in het vruchtwater gepoept, in eerste instantie was het helder, dus ik mocht het karwei thuis afmaken. Al met al heeft het nog zeker meer als een uur geduurd, want ik ben een uur aan het persen gweest, maar Jelle heeft er niks aan overgehouden.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook gehoord hoe langer je overtijd raakt hoe meer de kans is dat je kindje poept in het vruchtwater.

Als kinderen in vrachtwater poepen betkend ook dat een kindje het niet meer naar zijn zin heeft door bijv. teweinig ruimte enzo en door in het vruchtwater te poepen begind de bevalling (zei de verloskundigee toen)

11. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hier bevallen met 39.1 en heel veel poep! Dus ik mocht (gelukkig) gelijk naar het ziekenhuis! Ik vond het wel fijn en met luuk ging alles goed.

Liefs

12. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik heb ook inderdaad op de zwangerschapscursus gehoord van de leidster dat als je overloopt de kans eerder is maar dit wil niet altijd wat zeggen.

13. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Hier had Ruben ook in het vruchtwater gepoept, en moest ik dus naar het ziekenhuis.
    Bevalling met 41 weken.

Divanaatje

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle had ook in het vruchtwater gepoept ze is geboren met 41w en 4 dagen

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Met 42 weken ben ik ingeleid, maar hier had jesper niet gepoept hoor, was heel helder vruchtwater.

Ach, ik wilde ook erg graag thuis bevallen, maar ben ingeleid met 42 weken en kreeg daarna een spoedkeizersnede, ik was erg blij dat ik niet thuis ben bevallen achteraf.

16. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Hoe langer je overtijd loopt, hoe groter de kans dat er in het vruchtwater is gepoept. Dit komt omdat het zenuwstelsel van de kleine er al helemaal klaar voor is, dus de darmen ook.
    Het gevaar van poep in vruchtwater is dat ze de poep inademen. Dit is erg plakkerig en ze kunnen er flink benauwd van zijn.

Maak je niet druk, in verreweg de meeste gevallen is het vruchtwater helder! Het is gewoon heel toevallig dat er 4 uit de cursus poep in het vruchtwater hadden.

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij zijn bevallen met 41 weken en 3 dagen en met poep in het vruchtwater.
    vond het ook helemaal niet erg om in het ziekenhuis te bevallen, zou het juist de volgende keer ook weer zo doen.
    onze boef heeft er verder ook niets aan overgehouden, had juist superstart met drie tienen!

het grappige vond ik nog dat toen hij op mijn buik gelegd werd hij direct nog een keer poepte en plaste, hij vond 1 keer blijkbaar nog niet voldoende! :)

joyce

Deel Deze Pagina