voelde me een beetje voor gek gezet door verpleegkundige... wie nog meer?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door FairyLaughs, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik voelde iedere dag echt veel leven, bijna de hele dag door zeker zo'n 50 keer.. maar de laatste 3 dagen voelde ik bijna niets meer.. misschien 3 kleine schopjes per dag.

ik belde dus vanmiddag de verloskamer op, en mocht ik om 19:00 uur langskomen voor een ctg..

toen ik aan de ctg lag een half uur kwam een verpleegster langs en zei dat de kleine wat rustig was en waarschijnlijk sliep dus moest ik nog een half uur eraan liggen..

naderhand was alles dan goed met de baby volgens hun.. maar ik kreeg opmerkingen zoals... Tja, als je gewoon thuis rustig op bed was blijven liggen dan had je hem ook heus wel zelf kunnen voelen.. en zie je nou wel dat je niet ongerust hoefde te zijn.. en ja je placenta ligt vooraan dus waarschijnlijk heb je hem daarom niet gevoeld..

nou mijn placenta ligt al de hele zwangerschap vooraan en nog voelde ik hem zo'n 50x per dag...
    en volgens mij mag iemand rustig ongerust zijn als ze van de een op de andere dag gaan van 50 schoppen naar 3 kleine schopjes op een dag... dit heb ik ze 3x uitgelegd dat dit de reden was waarom ik ongerust was, maar volgens hun had ik gewoon thuis kunnen blijven en rustig gaan liggen om hem te voelen (net alsof ik dat niet al geprobeerd had)

maarja ik voelde me echt voor gek gezet door de verpleegster.. net alsof het belachelijk was dat ik gebeld had hiervoor... dit is trouwens ook t ziekenhuis waar ik ga bevallen, maar ik weet niet of ik me daar nu nog wel zo prettig bij voel..

hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt, ??? met wat, en hoe reageerden jullie erop..

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Toen.ik beviel, viel het me op dat de kleine meid minder bewoog.. misschien dat het voor Jou niet zo lang meer zal duren..
    Desalniettemin.. vind ik het maar een onprofessionele opmerking van de verpleegkundige...

3. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Hey meid,

Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar als ik je verhaal zo lees kan ik me voorstellen dat je er een naar gevoel van hebt gekregen. Mss bedoelde ze het wel niet zo, maar het heeft jou een vervelend gevoel opgeleverd;)!
    Ten eerste wil ik zeggen dat het juist heel goed is dat je gebeld hebt, voor het zelfde was er wel iets met je kleine mannetje en zij zijn er voor om je gerust te stellen. Stress is ook niet goed voor je!! Dus mocht je het nog een keer meemaken dan ook gewoon weer bellen en je niet laten weerhouden door dit incident!!!!!!!!!!
    Mss kun je nog contact opnemen met het ziekenhuis. Weet niet of je daar in het ziekenhuis een gyn. hebt waar onder controle bent en je wel op je gemak voelt? Daar kun je natuurlijk wel contact mee opnemen en je situatie uitleggen. En anders degene die je deze zwangerschap heeft begeleid(bijv. de verloskundige)
    Je moet je straks tijdens de bevalling natuurlijk wel op je gemak voelen. Ik hoop dat het gevoel dat je goed gehandeld hebt gaat overheersen, want het was echt goed om te bellen!!!!!!!!!

4. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat je al 38 wkn zwanegr bent. Met deze termijn is het zeker goed om te bellen hoor! Laat je echt niet weerhouden door dit incident.

Ik had het ook dat ik een dag had dat ik weinig voelde. Heb toen na lang getwijfel ook maar gebeld. Toen bleek dat ik niet zo heel veel vruchtwater meer had. De ctg was in eerste instantie goed, maar een dag later waren ze ook niet weg van het hartfilmpje, er mocht wel wat meer activiteit in zitten. Omdat ze dachten dat de baby zich niet meer zo lekker voelden daarbinnen, hebben ze besloten in te leiden....

Dus gewoon bellen, er kan zoveel misgaan met deze termijn. Niet dat ik zeg dat dit bij jou ook het geval is, hoor....maar je kunt het maar beter zeker weten...

Succes met de laatste loodjes!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk dat ze je eerder gerust wilde stellen en een beetje moed wilde inspreken voor het geval het weer eens gebeurt.

Mijn gevoel bij je verhaal: Altijd bellen als je ongerust bent, maar niet te veel op je hormonen reageren.

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik vind t maar stom hoe ze gereageerd hebben hoor!

Hier staat in t foldertje van mn vk duidelijk als je na de 37 weken een tijd je baby niet of sterk minder voelt, BELLEN!

Ik belde toen ook toen ik m al een halve dag niet had gevoeld en ook met porren we niks geen reactie kregen en zonder checken konden we van de vk meteen door voor een ctg.

Ik lig daar, ondertussen helemaal zenuwachtig en vriendlief ook doodsbang.. ze legt die knop van de ctg op mn buik en meneer geeft me er toch een rotschop tegen!!

We hebben er een haf uur gelegen en in die tijd was er alleeen maar beweging te zien, hij was lekker aan t voetballen tegen de knoppen..

Hoewel ik echt zuchte van opluchting vond ik t zo genant.. wij heen omdat ie niet beweegt en dat kind schoppen! niet normaal.. :) ik zei dat ook zo tegen de verpleging en die stelde me alleen gerust, dat was wel vaker zo en gewoon komen hoor! geen probleem.. we moesten nog ff wachten dan zou de gyn. nog even komen kijken..
    Eigenlijk was er voor ons al helemaal duidelijk dat er niks aan de hand was en toen kwam de gyn. nog ff met een echoapparaat. hij zei ook, eigenlijk is t helemaal niet nodig maar we gaan toch nog ff checken gewoon voor de zekerheid.

Die heeft nog ff t vuchtwater en de doorbloeding van de navelstreng gecheckt en we konden gewoon gaan.

Ik ben ook al vaker geweest voor een blaasontsteking en heb alleen maar t gevoel gehad dat ik er altijd Overwelkom was! als ik twijfelde of t wel wat was werd ik binnenstebuiten gekeerd.. bij mn nierpijn had ik in een paar uur tijd t hele ziekenhuis gezien en juist omdat ze niks konden vinden, mooi dan blijf je maar een nachtje..

Nee ik vind t raar dat ze je zon gevoel geven want ik ben juist altijd zo blij geweest met t gevoel dat ik kreeg op de afdeling gyn. in ons ziekenhuis!

Misschien is er nog een ziekenhuis in de buurt waar je even kunt kijken ofzo? of t daar anders voelt? kan me niet voorstellen ergens te liggen te bevallen waar je jezelf teveel voelt.. ;)

7. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Echt belachelijk dat ze zo reageerde... Toen ik iets niet vertrouwde drukte de VK me op het hart gewoon te bellen, liever 2 x voor niets dan 1 x te laat zeiden ze. Ik heb ook al eens aan de CTG gelegen, toen wouden ze me zelfs daar houden gewoon voor de zekerheid maar ik was nogal angstig en woon dicht in de buurt van het ZH dus mocht toch naar huis.
    Ik vind dat ze dus wel zorgvuldig met me om zijn gegaan hier.

Echt stom dat ze zo reageerde bij jou, het gaat sowieso om gezondheid maar óók je gemoedsrust is niet onbelangrijk. Trek het je niet aan hoor!! Echt goed dat je toch langs bent geweest.

8. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hi Meid,

Wat belachelijk zeg!! Het is hun WERK al bel je om de dag!
    Hun zijn er voor om jouw te helpen. Ik zou niet goed worden als ze zo zouden reageren. Stel dat er wel degelijk wat mis was met je kindje, dan krijg je toch de neiging haar wat aan te doen? Als het mogelijk is om ergens anders te bevallen zou ik daar niet over twijfelen. Je kindje is het belangrijkste wat er is, vindt dit geen stijl.
    Ik lees zoveel verhalen waarin dit gebeurd, zelfs met de vreselijkste gevolgen vandien. Denk om je zelf en om je kindje want blijkbaar zijn jij en je kindje gewoon een nummer daar.

Sterkte meid!

Liefs Zoemeisje

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zou wel bij een ander ziekenhuis eerst ff kijken, want t is natuurlijk maar 1 persoon die zo reageerde misschien bevalt het ziekenhuis je verder wel heel beter als een andere :)

10. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ik vind het ook vreemd van de verpleegkundige..

Ik voelde ook de baby wat minder, maar kon het hartje horen met zo'n gevalletje. Kort daarna voelde ik de baby weer prima. Dit gemeld tijdens mijn afspraak met de verloskundige en zij adviseerde mij toch voortaan echt te bellen!!

Dus je hebt er gewoon goed aan gedaan aan! Laat maar lullen! ;)

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm ik zou echt not amused zijn maar hier is het dan ook gelijk komen als je belt vanaf 28 weken. moet je gelijk bellen bij minder leven of als je gewoon ongerust bent.

als ik bel moet ik met 30 min daar zijn dus het gaat heel anders als bij jou. maar ik zou het echt een keert aan geven dat je dat niet leuk vond.

je bent zelf ongerust waardoor de baby zich ook rustig gaat houden (tenminste hier werkt het wel zo) en omdat zulke opmerkingen te krijgen nee daar zit je echt niet op te wachten

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat vervelend dat er zo gereageerd werd :( Wellicht dat het anders bedoeld werd dan dat het overkwam ?

Ik heb de afgelopen week al 2 maal in het ziekenhuis gezeten aan de CTG. Donderdag na de afspraak met de gyn voor de zekerheid, maar de CTG was te vlak. Dus ik mocht langer liggen en moest vrijdag terugkomen. Vrijdag hetzelfde verhaal en nu moet ik dus zondag weer terugkomen.

Het is puur voor de zekerheid, maar ben blij dat ze zo voorzichtig zijn.

Deel Deze Pagina