Welkom Cynmark29 Nou hier baal ik enorm. Gister na het avondeten ineens enorme buikpijn. Nou had ik best vet gegeten dus in eerste instantie dacht ik aan darmkrampen. Maar later op de avond besefte ik dat de pijn alleen rechts zat. Shit m'n eitjes! Snel een ovulatietest gedaan, en hoewel die smiddags nog echt negatief was, ging die nu richting positief! Vanochtend half 8 was die echt knalpositief! f*ck. Uurtje later in het ziekenhuis voor de echo/follikelmeting. En ja hoor geen eitjes meer te zien! Maar wel vocht in de holte van douglas, wat betekend dat m'n eitje/s zeer waarschijnlijk inderdaad gesprongen is. Voor de zekerheid krijg ik zaterdag nog een echo om te kijken of er toch nog eitjes groeien.( ivm mogelijk toch geen ei en dat m'n lijf een 2e poging doet) Maar gezien de buikpijn, gestegen temperatuur, de positieve test en het vocht, moest ik er maar vanuit gaan dat ik vannacht m'n eisprong gehad heb..IUI 5 afgeblazen. Voortaan maximaal 2 dagen tussen de echo's en bij twijfel/snelle groei elke dag. Eenmaal thuis kreeg ik een flinke huilbui.. maar nu probeer ik weer positief te kijken. Op advies nog wel even gezellig gemaakt ahum En er lag al een voorraadje klaar van dinsdag/woensdagnacht Ik ga er maar vanuit dat het niet raak gaat zijn deze maand. Anders was dat de afgelopen 5 jaar wel gelukt. Maar het betekend in ieder geval geen weggegooide IUI poging. En ook niet het gevoel van te laat zijn met de IUI, we waren nu gewoon echt te laat. Maargoed wie verwacht nou dat een (of2) eitje binnen 3 dagen van 10mm naar ruim 20mm gaat..als de gemiddelde groei ongeveer 2mm per dag is Ok de vorige keer was m'n ei ook in minder dan 24 uur 4mm gegroeid maar bij een ei van 10mm verwacht ik dat niet echt en de gyn dus ook niet. Nou ja ik bekijk het maar van de positieve kant. Deze maand ook geen pregnyl dus hopelijk minder klachten haha Maar waarschijnlijk wel 2 eitjes dus een mini kansje...Zou wel een stunt zijn als het nu wèl raak zou zijn
Jeetje zeg, je verwacht dan inderdaad niet dat je zo snel een eisprong hebt. Wat zou het toch mooi zijn als het toch gelukt zou zijn, maar snap het wel. Bij ons is het ook niet op de natuurlijke manier gelukt. Ik ga wel voor je duimen . Ik ben weer bezig met iui 2. Dinsdag weer begonnen met fostimon spuiten en maandag heb ik een echo. We hebben wel besloten als het voor de zomer niet is gelukt, dat ik ongeveer 3 maanden aan de pil ga. Even rust en niet ongesteld worden.
Hallo meiden, in het begin heb ik hier volgens mij wel een keertje iets geplaatst, maar lees nog steeds een beetje mee. AngelSterre, wat vervelend dat je de IUI af hebt moeten blazen! Bij mij ging het ook elke keer héél snel (dag 10/11 al eisprong), en uiteindelijk is het bij alle pogingen erop neer gekomen dat ik puur op basis van ovulatie test de IUI pogingen heb gehad. Bij mij sprong mn eitje veel sneller dan 20mm, want de ene dag nog 15mm, smiddags positieve test, volgende ochtend eitje al weg! Ben op gegeven moment ook echt de smiley ovulatie testen gaan gebruiken van clear blue (geen knipperende, maar de normale), en zodra deze een smiley gaf, gebeld, en volgende ochtend meteen de behandeling. Dat de eisprong dan al geweest is, is geen ramp, gezien ik nu toch echt zwanger ben Bij ons was het eitje namelijk ook al gesprongen. Had dan ook de afspraak: zodra ik positief test: bellen en volgende dag IUI inplannen. Ook in het weekend.. Dan moest de dienstdoende gyn de afspraak inplannen voor de volgende dag.. Had trouwens voor alle behandelingen de ovitrelle in de koelkast liggen, maar zodra ik positief testte hoefde ik niet meer te spuiten omdat de eisprong dan al in gang gezet was.. Uiteindelijk de spuit ongebruikt weer ingeleverd en puur op natuurlijke cyclus gewerkt. Hopelijk heb je hier iets aan Heel veel succes!Bewaren
Vandaag echo gehad en 2 grote eitjes. Moest thuis gelijk pregnyl spuiten en heb morgen de inseminatie. Vind het toch weer spannend. Gaat het deze keer wel lukken..
@ Nienke87 Bedankt voor de tips. Gelukkig was dit de eerste keer dat we echt (bewezen) te laat waren voor de iui. Zo'n snelle groei nog niet eerder gehad. Het wisselt echt elke maand. Zaterdag op de echo was er iig geen eitje meer te zien dus toch echt gesprongen op woe/do nacht. Baarmoederslijmvlies was mooi verdikt dat zien ze graag zei de gyn dus verder alles goed en weer afwachten. Helaas wel weer veel klachten (misselijk,hoofdpijn en brandend gevoel in m'n tepels) dus blijkbaar komt het toch van de progesteron na de eisprong, en niet van de pregnyl. Jammer want ik had echt gehoopt dat het even een maandje zonder die extreme misselijkheid zou zijn.. as we speak al ruim een uur bezig om 2 beschuitjes weg te werken We gaan er maar gewoon vanuit dat het niet raak is... Dus eet ik de komende weken een extra biefstukje/gerookte zalm enz. zonder schuldgevoel..de kans is zo klein dat ik mezelf dat gewoon gun.
He wat een klote nieuws! Pfff succes met het een plekje geven! Wil en kun je meteen door nadat je ongesteld bent geweest? Of kun je ook voor icsi als optie kiezen?
Ik ga meteen door voor de derde, maar heb wel een afspraak gemaakt met mijn eigen gynaecoloog. Wil toch even weten dat ik niet te snel ongesteld wordt en wat voor de volgende keer de mogelijkheden zijn.
Wellicht bereik je wat meer met meer hormonen, maar daar kan je arts waarschijnlijk alles over vertellen
Met mij oké, begin nu zenuwachtig te worden. Nog een week voordat ik bloed mag laten testen. Ik ga zelf dit keer niet testen heb ik besloten. Mijn buik is nog wat beurs van de punctie dus ik ervaar sinds dan ook menstruatiepijnen waar ik me volgens de gyn niet druk om moest maken. Gevoellige borsten, maar dit kan ook van de utrogestan komen
Spannend inderdaad. Punctie lijkt me ook geen pretje als ik dat wel eens lees op het forum. Ik hoop echt voor je dat het gelukt is! Ik ben ook benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen. Ik weet dat ik na 6 keer iui door ga voor ivf. Ben benieuwd of dat ook eerder kan ik dat ik echt die 6 keer moet ondergaan. Geen idee wat ook verstandig is. Ik zal het wel horen. Af en toe ben ik echt pessimistisch en denk ik dat het mij niet gegund is. Komt mss ook wel door de hormonen.
Dat heb ik idd ook al heel vaak gedacht. Volgens mij hoef je niet eerst 6x iui. Ik heb alleen 1 escape iui gehad namelijk.
Dag dames, Ik heb net poging 3 IUI achter de rug en zit nu bijna (bloedprik 10/04) in wachtweek 2. Na lang twijfelen toch gekozen om deze behandeling te herstarten met Puregon en pregnyl om dan nu utrogestan bolletjes op te steken... . Ik probeer positief te blijven maar jammer genoeg heb je geen vat op het al dan niet zwanger worden... . Momenteel ben ik ontzettend moe, pijnlijke steekjes, emotioneel maar na zo'n behandeling kan het niet anders dan je zo te voelen... . Voorafgaande teleurstellingen waren zodanig groot dat ik niet te veel durf hopen vandaar dat ik niet van plan ben om voor nod een zwangerschapstest te gebruiken. Maar goed ik wens jullie allemaal succes!