@zonnebloem Ja helaas wel, sinds de operatie eigenlijk alleen nog maar meer voor mijn gevoel. Begint nu ook echt al een paar dagen voor mijn periode door komt. Stomme is dat hormonen spuiten juist een risico zou zijn voor meer klachten en heb juist toen ik hormonen spuitte veel minder last gehad... (maar dat a-typisch reageren van mijn lijf is ondertussen wel bekend en voor ons en de artsen normaal aan het worden Haha)
@ Maev Gek dat je er inderdaad minder last van hebt met hormonen. Ik heb er nu juist meer last van. In mijn cyclus ben ik een week pijnvrij en dan begint de ellende weer. Mijn lichaam doet trouwens ook wat hij zelf wil. De eerste 2 iui's waren heel snel en nu de derde duurt mijn cyclus veel langer. Het voordeel, ben ik langer dan een week pijnvrij. Jullie gaan nu ook voor de 3e IUI toch? Voor ons allebei 3 keer is scheepsrecht toch. Zou mooi zijn positieve verhalen
@zonnebloem ja gaan nu voor de derde iui, zou vandaag mijn periode moeten krijgen en zo voelt het ook maar er zet niks door... hopelijk morgen wel, heb normaal een cyclus nog net niet op de minuut nauwkeurig. Ik reageer op meer dingen a-typisch had bijvoorbeeld met mijn blindedarmontsteking ook geen verhoogde ontstekingswaarde etc. Maar had ook dankzij de hormonen minder last van mijn heup ondanks een slijmbeursontsteking, maar de arts gaf toen ik dat kenbaar maakte al aan dat ze dat vaker had gehoord maar met name met spierziektes. 3x is scheepsrecht daar gaan we gewoon voor
Hallo dames, Wij zijn momenteel bezig met ronde 4 van de iui. Ik heb morgen de tweede folikel meting van deze ronde en hopelijk donderdag dan de inseminatie. Wij zijn de mm ingestapt na 2 jaar natuurlijk zwanger proberen te worden. Mijn vriend heeft een zoontje uit een eerdere relatie. Ik heb ooit een miskraam gehad in het verleden en daarna bleef zwangerschap bij mijn ex ook uit waarshijnlijk vanwege stress (hij had losse handjes). Uit het zaadonderzoek van mijn huidige vriend bleek dat zijn zaad niet optimaal is. Ik heb een hsg gehad en alles was prima maar verder heb ik geen bloed hoeven prikken ofzo. De resultaten van het zaad bij de eerste iui's waren; 3,5 milj - 4 milj - 1 milj...na opwerken. Ik weet dat het bij mijn ouders ook pas na ruim een dik jaar lukte. Het zaad van mijn partner is niet optimaal maar soms twijfel ik of het ook niet ergens aan mij ligt. Moet ik vragen om extra onderzoek?
@maev Is je menstruatie al door gebroken, zodat je verder kan? @wewe Misschien toch ook vragen om bloed te prikken. Daar kunnen ze ook nog vanalles in zien met hormoon waardes. Bijvoorbeeld of je ook daadwerkelijk een eisprong hebt. Ik moet rond 11.50 naar het lab om het bewerkte zaad op te halen en daarna de inseminatie. Nou heb ik sinds gisteren bruine afscheiding. Nou hoop ik niet dat dat al een slecht voor teken is. Heb ik nog niet eerder gehad voor de iui en na de pregnyl.
Hallo dames, @Zonnebloem6 : succes straks! Hopelijk stelt de afscheiding niks voor, ik heb het nooit gehad. Alleen na de iui wel eens 1 a 2 dagen wat bruine afscheiding @ wewe : Eens met wat zonnebloem zegt, vragen om bloedprikken naar hormoonwaardes. Ik heb 3 keer bloed moeten prikken voor hormoonwaardes (tijdje terug) geloof dat het op cyclus dag 3 moest en dag 7 en 10 na de eisprong. Druk weekendje achter de rug. Vrijdag de inseminatie gehad net na 17uur en 2 uur later begon de pijn die ik altijd heb met m'n eisprong. Dus ik durf er wel vanuit te gaan dat we nu wel op tijd waren . Normaal gaat m'n vriend mee met de inseminatie maar nu was dat een beetje lastig regelen met zijn werk (avonddiensten) gelukkig mocht ie wel later beginnen zodat we wel samen naar het lab konden om potje in te leveren. Zit je dan om 17uur in een bijna uitgestorven ziekenhuis. Poli gyneacologie was leeg.. en de gyn was ondertussen ook bezig met een bevalling dus het ging allemaal een beetje sneller en gehaaster dan ik gewend was. Zo ben ik gewoon helemaal vergeten te vragen wat de uitslagen van het bewerkte zaad was oeps. Nu ja als het erg slecht was geweest had ze het vast wel gezegd. Na inseminatie 15 minuutjes blijven liggen, mobieltje vergeten dus was erg saai..En dan ook nog proberen niet teveel denken aan de kansen die we hebben. Uiteindelijk ben ik maar gaan tellen tot de tijd voorbij was haha. Met pregnyl heb ik altijd veel last van bijwerkingen, vooral de misselijkheid is dan erg..Ben sowieso altijd wel misselijk vanaf de eisprong, maar met pregnyl zat ik de hele dag ook nog te kokhalzen erbij. Nu met de Ovitrelle leek ik de eerste dagen helemaal geen bijwerkingen te hebben, tot gisteren helaas. Weer misselijk maar het is minder dan met de pregnyl gelukkig. En moe, ik blijf moe val gewoon in slaap tegen een uur of 9 s'avonds. Das wel raar haha ben normaal echt een nachtmens. Met een gemiddelde LF van 13 dagen is m'n NOD op 27 april. Koningsdag.. Dubbel duimen dat ik dan nog niet ongesteld ben geworden
@zonnebloem, gelukkig brak het vanmorgen door dus mogen ons nu gaan voorbereiden om weer te gaan prikken. Vanmorgen bij de Uwv arts geweest en blijf vanwege de vermoeidheid en pijn nog in de ziektewet door zwangerschap. Hele lieve arts overigens, raadde wel aan om mijn hb-waarde extra te laten checken vanwege de vermoeidheid. @wewe, ik zou ook vragen om bloedonderzoeken. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat hier wel alle onderzoeken eerst zijn gedaan en er niets werd vastgesteld terwijl ik bij de operatie voor een bbz heftige endometriose bleek te hebben. @angelsterre, ik ga duimen voor een extra feestje op Koningsdag!
@ Angelsterre Spannend en nu hopen op een mooie resultaat op koningshuisdag!! Ik duim weer mee! @wewe Heb je het nog nagevraagd voor extra onderzoeken?? Je had toch nog een meting gisteren? @maev Fijn dat je nu door kan gaan. Prikken daar wen ik nog steeds niet aan. Doe inderdaad nog maar rustig aan! Gelukkig dat de uwv arts je het ook aanraad om nog even in de ziektewet te blijven. Ik heb gisteren weer de inseminatie gehad. Die afscheiding kan door de eisprong komen zei hij en dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Toch doe ik dat, dus ik hoop echt dat het geen slecht voor teken is.
@zonnebloem..ik had gister een meting, maar door vertragingen met de trein kon ik niet op tijd komen en is het naar vandaag verplaatst. Alleen hadden ze de verkeerde tijd doorgegeven dus moest ik ergens tussengepropt worden. Alles ging zo snel dat ik er niet meer aan gedacht heb het te vragen. Maar omdat ik drie eitjes van 16mm heb moet ik morgen nogmaals komen, dus zal t morgen sws vragen.
Ik heb daar ook altijd last van! Nu ook al een beetje en mijn eisprong moet nog komen. Ik was ook bang dat vandaag tijdens de meting ze al weg zouden zijn maar ondanks de afscheiding zaten ze er toch nog gewoon.
@ leuntje gefeliciteerd! Wat een super nieuws. @angelsterre wat fijn dat hij zo met je mee dacht. Ik ga voor je duimen! Vreemd he zo'n lege poli aan het eind van de dag. Zelf ook een aantal keer gehad.Fijn dat je het idee hebt nu wel op tijd te zijn geweest met iui. @ Maev welkom hier. Hopelijk ben je snel weer zwanger en dit keer een baby op de goede plek. @ Zonnebloem dat moet een goed teken zijn op de verjaardag van je moeder! @ Wewe je kunt altijd nog eens vragen naar een bloedonderzoek. Ik heb vandaag een echo gehad. 3 kleine follikels van ong 10. Zit nu op cd dag 10 en moet zaterdag of zondag terug komen.
Ik zou idd ook vragen naar een bloedonderzoek. Kleine ingreep maar ze kunnen er volgens mij veel uit opmaken.
Morgen ochtend om 9 uur weer een echo! Ik ben benieuwd. Hoop eigenlijk op een eitje wat klaar staat om te springen. Dan heb ik waarschijnlijk de iui op mn man's verjaardag. Dat zou gaaf zijn.
@wewe Balen dat je trein vertraging had en alles zo snel ging. Als het goed is ben je weer in t ziekenhuis geweest? Hoe was het. De eitjes ook goede genoeg gegroeid? @wondertjeinmaak Ik duim voor je met de echo vandaag. Hopelijk iui op je man zijn verjaardag! @Leuntje Hoe gaat het met jou?? Kan je het al bevatten? Mijn afscheiding is de dag na de iui gestopt. Pff dat wachten is echt zenuwslopend....
Hallo meiden ik zocht een leuke forum om over behandelingen te praten en kwam hier op was alweer vergeten al jaren geleden lid te zijn. Ik zit nu na 6 iui pogingen in het ivf molentje , heb vrijdag Mn terugplaatsing gehad en nu is het afwachten. Ik hoop voor ons allen dat we in2018 mama zullen worden Groetjes
@anijsje Welkom! Gezellig dat je mee komt praten! Zou toch mooi zijn als we idd allemaal Mama worden in 2018! Daar gaan we voor
@anijsje welkom hier. @Zonnebloem6 wanneer mag je testen? Vandaag de echo gehad. 1 follikel van ong 16 mm. Vanavond nog gonal f spuiten, morgen de pregnyl en dan woensdag de iui. 1 dag na m'n man z'n verjaardag. Dan 10 mei testen.
Dank jullie wel voor de ontvangst. @Zonnebloem6 je hoeveelste poging is dit van iui. Erg spannend de komende weken