Hier ook een succesverhaal! Na 2,5 jaar zelf proberen bij de tweede keer IUI zwanger. De VCM was minder als bij de eerste keer, ook maar 1 eitje met Gonal F. Van de Pregnyl heb ik wel bijwerkingen gehad. Dit duurde meestal een dag of 7 en namen toen af. Ik vond het zetten van de Pregnyl nooit zo fijn, maar dat komt omdat ik de naalden van de Gonal F gewend was. Hier kregen we na de inseminatie geen echo meer. We kregen een briefje mee, wanneer we zouden kunnen testen. En mocht ik wel ongi zou zijn geworden, dan moest ik bellen voor een nieuwe ronde.
Oh ik hoop het zo voor je jijenikke... ivf is toch een grotere stap, succes! Ik duim voor je dat alles schoon is Moet jij eigenlijk ook hormonen spuiten? Ik ga deze maand eerste keer Gonal-F spuiten. 125 eenheden omdat ik op de puregon 125 eenheden telkens maar 1 eitje had. Met mijn eerste kindje zat ik bij de 5e iui nog maar op 25mg clomid... maargoed het ziekenhuis zal het wel weten.
We hebben alle onderzoeken laten doen maar daar is niets uitgekomen. Dus dikke pech denken ze. We gaan het nog 1x proberen, mocht het na 6 iui's niet gelukt zijn of we krijgen weer een miskraam dan weten we nog niet of we dit nog wel willen. Vooral die miskraam van 10 weken heeft er ingehakt bij ons. We kregen ook extra echo's vanwege de eerste miskraam en kindje liep helemaal op schema en toen ineens bij de termijnecho leefde het niet meer. Ik snap ook wel dat je niet zo maar door wilt naar ivf. Is toch weer een hele stap. Bij ons vinden ze één eitje prima, bij meer dan 2 gaat de iui niet door zelfs.
Pfff heftig Tearmiss, je hebt dan toch zoiets van dat overkomt me geen tweede keer... Hoelang is het nu geleden? Een vriendin van me is ook erg lang bezig geweest 3 iui's 1e zwanger: miskraam 5 weken, 2e iui zwanger: miskraam 8 weken, 3e iui zwanger en nu is ze bijna 6 maanden zwanger. Ik hoop dat dit voor jullie ook geld... 3e keer is scheepsrecht. Wat raar zeg. Bij ons gaan ze juist voor minimaal 2 en blazen het pas bij meer dan 3 af.
Vooral omdat ze in het ziekenhuis zo blij waren dat het nu helemaal op schema lag en ze ons doorstuurden naar verloskundige. Kan het ziekenhuis natuulijk ook niets aan doen, maar begon daardoor eindelijk hoop te krijgen dat we uit de ellende waren. Het is nu ongeveer 4 maanden geleden en ik hoop ook op 3x is scheepsrecht, maar het is ook zo dat we nu een verhoogde kans hebben op een miskraam. Nog steeds maar 25%, maar als je eenmaal in de 2% kans hebt gezeten dan is 25% toch best veel En het is me al vaker opgevallen dat ziekenhuizen allemaal wat anders doen. Het zou eigenlijk wel fijn zijn als ze 1 protocol hanteren
Minimaal 2 eitjes, en meer dan 3 afblazen? Poeh, nee bij ons in het ziekenhuis ook 1, max 2, anders gaat het feest niet door. Kans op een meerling wordt dan te groot volgens hen. Moet zeggen dat ik daar zelf ook niet echt op zit te wachten.. 2-ling zou ik nog wel leuk vinden, maar 3? Nee dank je wel..!! jijenikke, hoe is het gister gegaan?
Oh echt waar ... dat is inderdaad heel apart. Maargoed, ook al had ik bij mijn zoontje 3 eitjes tis er toch maar één geworden Zo dat percentage gaat dan echt snel omhoog inderdaad. Maar je hebt nog 75% kans dat het goed gaat. Je wordt in ieder geval zwanger, nu nog blijven plakken. Ik ben nu 4 dagen bezig met de Gonal-F. Mijn eierstokken voelen heel onrustig. Hoop niet dat er nu veel te veel groeien dus snel naar zondag! Ik ben ook hek benieuwd hoe het bij jou is gegaan jijenikke
Bij onze zoon was in 2012 de eerste iui raak, 2014/2015 helaas geen enkele behandeling gelukt. Nu een jaar pauze gehad en we starten na deze cyclus weer. We mogen nog 3 keer iui proberen, lukt het niet gaan we door naar IVF.
Hey brabantsmeisje hoeveel iui pogingen heb je in 2014/2015 gehad als ik vragen mag? En is er bij jullie een rede aangeven waarom het niet lukt? Zo frustrerend vind ik het... iui 5 is bij mijn zoontje gelukt maar deze week alweer poging 7 voor ons 2e wondertje... waarom lukt het niet?? Grrr
Hier ook een succesverhaal. Ik ben zwanger geworden na de 2e IUI. Ik heb de eerste keer gespoten met 75 gonal F en ovitrelle 250. De tweede ronde gespoten met 75 gonal F en 10.000 pregnyl. Ben van ovitrelle naar dubbele pregnyl gegaan ivm korte luteale fase na de eerste poging. De eerste inseminatie was met 5 miljoen zaadcellen en de 2e met 30 miljoen. De 2e poging had ik ook echt het gevoel dat het mislukt was. Voor mijn ovulatie en inseminatie al bloedverlies, paar dagen na inseminatie ook en de buikkrampen en bruin/bloed begon ook alweer na 6 dagen. De uitgangsecho stond al gepland, ware het niet dat ik die dag ONWIJS beroerd wakker werd. Ik zat toen op 10 dagen na inseminatie. De echte menstruatie zette maar niet door, s middags getest en hij was positief! De verpleegkundige gaf aan dat dit niet meer van de pregnyl kon zijn. De volgende dag HCG bepaald en paar dagen erna ook. De waardes waren hoog, dus echt zwanger! Het is ook in ons ziekenhuis niet gebruikelijk om bloedtesten te doen na inseminaties. We moesten bellen op de 1e dag van de menstruatie voor uitgangsecho. Ik hoop van harte dat je snel zwanger mag worden, het is een onzekere periode die ik niemand gun. Maar blijf hoop houden!!
Dames, heel verhaal getypt, krijg ik een foutmelding en kan ik niet meer terug.. Ik typ morgen even opnieuw! Leuk dat jullie allemaal reageren
Sow vanochtend eerste meting gehad. 1 van 14mm, 2 van 12mm en 2 van 10mm. Ze hopen dat de kleinste 2 niet meegroeien maar om het goed in de gaten te houden moet ik morgen nog eens terugkomen. Dus weer erg spannend 😀
Jeetje Silver, dat is inderdaad wel spannend! Ik heb elke keer bij de eerste echo niks gehad, en bij de 2e 1 eitje, elke keer is de dosis omhoog gegaan maar ik hoop nu echt dat er morgen 2 of 3 zijn. Bij ons doen mag je bij 4 of meer kiezen tussen wegprikken of overslaan. De kans op een 3ling bij 3 eitjes is echt superklein (heb het hier op het forum ergens gelezen, maar weet het niet meer precies). De kans op een 2ling is iets groter dan normaal, maar ook niet echt heel groot. En liever 2 dan geen Toevoeging; ik heb het nog even opgezocht, de kans op een drieling is kleiner dan 1%.
Dank je wel voor je reactie pimpelmees lijkt me ook heel apart als ze nu ineens allemaal bevrucht zouden worden terwijl dat afgelopen 2 jaar niet een keer gelukt is. Maar jij moet morgen dus ook terug voor controle? Spannend toch weer hè... hoeveel en wat spuit jij?
Hallo dames, Ik lees ook even mee. Wij hebben afgelopen woensdag de eerste iui inseminatie gehad. Wij zitten nu dus op het wachtbankje ☺ @jijenikke; weet je al wat meer? @Silver27; het kan nog alle kanten op hè? Ik hoop dat er een mooi eitje door gaat groeien.
Ik spuit Gonal-F, deze ronde 75 eenheden, en ik spuit 5000 pregnyl. Ja, vind t inderdaad toch wel weer spannend. Elke keer verhoging gehad, hoop nu toch echt dat er wat meer gebeurt..
Ja dat snap ik. Laat je even weten hoe het is gegaan? @hope1802, nu 2 weekjes geduld. Of ja nu nog 1,5 Hopelijk schiet te tijd een beetje op voor je
Yes, wat fijn Hopelijk groeien ze snel door. Ik moet morgen weer terug. Heb er nu 1 van 16mm, 1 van 14mm, 1 van 12mm en 1 van 10mm. Hopelijk groeit die van 10 niet meer en kan ik morgen de pregnyl zetten. Even spannend nog dus. Als ze alle 4 doorgroeien wordt het gecancelled Moet nu wel met de medicatie omlaag dus 75 ipv 125...
Spannend allemaal dames! Ik ben bezig met iui poging 2 en heb morgen de folikel meting, even afwachten nog. Ik spuit menopur 75el, iemand hier ervaring mee want lees vooral gonal F.