Ik ben benieuwd naar jullie iui ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jijenikke, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Hij was voor april/mei en ik ben gestart in juni, en ik ben niet de enige hoor:thumup:

Sinaasappelsapje vindt dit leuk.
  2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,
    Mij reageer even snel ik lees vanaf morgen weer even alles terug. Druk weekje achter de rug. En voel me niet helemaal super :(

Iui 3 is ook mislukt. Het begon goed met op 3 dpo een progesteron waarde van 26, op 6 dpo een waarde van 49 en vervolgens 8 dpo een waarde van 4.1 dus vandaag op cd 20 mijn menstruatie alweer gekregen. Een flinke domper.

Het mooie is nu wel weer dat ik in eens niet meer onbegrepen minder vruchtbaar ben maar een progesteron probleem heb. Het bevruchten is niet het probleem volgens het ziekenhuis maar wel de innesteling omdat door de lage waarde het slijmvlies niet meer gunstig is om in te nestelen en te snel afbreekt. Dus nu een nieuw behandelplan. Zaterdag weer beginnen met prikken.. dit keer 112,5 menopur, ovitrelle en krijg ik na de inseminatie 3 x per dag utrogestan om het slijmvlies op pijl te houden

3. Sinaasappelsapje

Sinaasappelsapje Niet meer actief

@anak2 gelukkig is er iets uitgekomen waarmee ze verder kunnen. Natuurlijk wel een domper voor jou dat het nu weer niet gelukt is... Denk wel dat wij een beetje gelijk op lopen qua iui tijd

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ben je ook net weer gestart met iui ? Ik ben vandaag weer begonnen met prikken. Vrijdag de follikelmeting.

5. Sinaasappelsapje

We gaan het weer proberen inderdaad, dit wordt de 2e keer. Maar ik spuit geen hormonen, krijg weer pregnyl wat ik een dag of 2 dagen voor de iui zelf moet spuiten en 6 dagen erna. En ik moet dan direct weer beginnen met de dagelijkse bloedverdunners (mijn buik is net van de blauwe plekken af....)
    Jij moet hormonen spuiten voor extra eicellen toch? Ik heb daarom gevraagd maar die krijg ik niet omdat ik tot nu toe zelf steeds een eisprong heb, maar ik had ze toch graag gehad aangezien ik maar 1 eierstok heb en niet gegarandeerd elke maand een eicel...

Zit momenteel weer behoorlijk in een dip trouwens, ik denk er steeds aan dat ons kindje nu 3 maanden zou zijn geweest en ik vind het gewoon zo oneerlijk dat iedereen met 1 scheet zwanger is en hier duurt het oneindig (en ja, ook al weet ik, ik ben echt niet de enige) Je zou toch denken als je een eisprong hebt en precies weet wanneer dat er niks mis kan gaan :( Mijn geduld wordt te lang op de proef gesteld en begin de hoop ook op te geven inmiddels :|

6. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hey dames!
    Ondanks het feit dat dit al een gezellig kletstopic is geworden, wil ik toch even tussendoor mijn ervaring delen.

Mijn eerste wonder is een IUI kindje! Helemaal perfect en gezond!
    Zij is ontstaan uit de 4e daadwerkelijke IUI.
    Vooraf hieraan ging een hele tijd gedokter waarbij het niet tot een IUI kwam. Dit omdat ik moeizaam op gang kom met hormoonstimulatie en in het streekziekenhuis waar de behandeling gestart werd, wisten ze geen raad meer na 3 afgekapte cyclussen.

In het academisch gingen we gewoon door en had ik lange kunstmatige cyclussen. Die laatste werd zelf xo lang dat er ook gesproken werd over stoppen! Maar daar was dan tóch eindelijk een mooie follikel en dat werd onze dochter!

Toen dochter 6 maanden was, gingen we terug aan de slag voor ons 2e kind.
    12 IUI's, 1 biochemische zwangerschap en 1 missed abortion verder, moesten we overstappen naar IVF/ICSI.

Momenteel ben ik zwanger na de 2e ICSI uit de 1e verse terugplaatsing...

Houd hoop! Ik heb nog steeds alle vertrouwen in IUI. Het was dat mijn arts het tijd vond voor IVF/ICSI.

7. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb vrijdag een echo cd 10.. en dan bekijken we weer wanneer de iui zal zijn.. hier ook al behoorlijk zat na 2.5 jaar..

8. Sinaasappelsapje

Waardeloos he... wordt er echt gek van

9. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    T blijft zo ..... Klote he . Iedereen om je heen zwanger of bevalt . En dan denk ik en ik dan :(

10. Sinaasappelsapje

Ja dit afwachten maakt je gek.. een paar maanden gaat nog maar als je jaren begint te tellen :(

11. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja en wordt gek van fb.. je ziet ze aankondigen zwanger te zijn en inmiddels al bevallen.. pff en wij wachten wachten wachten..
    Toch oneerlijk! :(

12. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar ga nu toch maar iets posten. In september 2016 kregen wij het slechte nieuws dat er bij mijn vriend geen zaad was gevonden. De twee zaadonderzoeken erna hadden helaas het zelfde slechte resultaat. Inmiddels zijn we al een aantal ziekenhuizen verder en zijn we vorige week bij Geertgen beland. We zijn daar heel fijn ontvangen en 10 juli hebben we het laatste gesprek met de arts waarin we donderzaad gaan bestellen. 4 tot 10 weken erna is dat dan binnen en kunnen we starten met IUI. Heel spannend allemaal!

13. Sinaasappelsapje

@Clueless01 wat heftig, ook voor je vriend! Heb je wel een beetje een idee over jullie donor? Zijn afkomst of iets dergelijks?

14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @Sinaasappeltje Nee, ze kiezen het op basis van de basis kenmerken van mijn vriend. We hebben nu alleen weer te horen gekregen van het AMC misschien toch mijn vriend gaat opereren dmv een TESE en er op die manier zaad verkregen kan worden. Begin augustus is de afspraak. We gaan dat dus toch nog even afwachten en blijven op de wachtlijst voor donorzaad staan..

15. Sinaasappelsapje

Ohh dat is positief toch? En snel al!

16. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gister onze 5e iui gehad.. weer afwachten ;)

17. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.181
    1.983
    113
    Sterkte met afwachten Bella!
    Hier op het wachtbankje na IUI 4.

18. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,

Daar ben ik weer.. sorry dat ik een beetje afwezig ben.. binnenkort heb ik weer wat meer adem pauze en kan ik me hier weer meer melden.

Ik heb net een uurtje geleden de inseminatie gehad met 49 miljoen zaadcellen :) ik heb menopur 112,5 en ovitrelle gespoten. En vandaag beginnen met utrogestan. Mijn nod is 23 juli.

Mijn cyclus liep anders dan anders.. normaal is de inseminatie al op dag 12... nu pas op dag 18.. maar maar maar.. voor het eerst wel met 2 mooie grote follikels. Vanmiddag met utrogestan beginnen en duimen op een goede afloop van deze waarschijnlijk laatste IUI. Na de zomer starten we met ivf maar hopelijk is dat niet nodig. Ik ga nu even teruglezen

19. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier iui5 ook mislukt.. nu nog 1x en dan hebben we gesprek voor ivf..

20. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Goedemorgen dames, ik ben de opener van dit topic en ben hier al lange tijd niet meer geweest. Ik heb alles hier laten rusten ( ook de bezoeken ) en zie nu ook pas de nieuwe pagina. Moet zeggen dat ik het momenteel wel fijn vind. Voor mij begint over een aantal maanden het IVF traject, maar ik heb er zin in!! Ik kan helaas niet alles lezen, want dat is teveel, maar ik hoop dat jullie allemaal gezond zwanger mogen raken. Toi toi toi!

Deel Deze Pagina