Ik ben benieuwd naar jullie iui ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jijenikke, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Nee, geen ervaring mee Wewe, succes morgen met de meting

2. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Ook hier op het wachtbankje. Het was de bedoeling om icsi te starten, maar bij de laatste echo vonden ze toch dat de follikels te klein en te weinig waren voor een punctie.
    Back up plan, iui dus afgelopen zondag naar het zhuis geweest.
    Nu afwachten. Morgen toch een afspraak in het zhuis om te kijken wat er verder gedaan kan worden. En over een kleine 2 weken een echo.
    Dat wachten vind ik maar niets....

3. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Fijn om de succes verhalen te lezen hier! Ik ben niet zo heel goed in teruglezen en reageren, dus sorry als ik iets over het hoofd zie, ik heb alles gelezen en bewondering voor al jullie kracht.

Hoe is het Tearmiss? Bij ons zijn twee follikels prima en 3 teveel, dan wordt het afgeblazen, maar 1 is voldoende.

Ik zit inmiddels op dag 10 en ben vandaag voor controle geweest, het ziet er goed uit en er waren 2 te zien, links en rechts van ong. 10mm, donderdag weer en dan hoop ik op 2!

Brabantsmeisje spannende tijden voor jullie, sta je er positief in?

Spannend Silver, hoe was het vandaag? Ben je er al bijna weer klaar voor?

Ik spuit 50E, dat is voor mij prima, mijn eisprong is vaak op dag 16, 17 of 18. Ik verwacht dus ook binnenkort weer neer te mogen ploffen op dat heerlijk zittende bankje ( *not haha ). Moet wel zeggen dat ik ze echt voel groeien deze maand, heel raar. Ben hoopvol hoor!

Als dit keer niet lukt ga ik voor IVF in een natuurlijke cyclus, dat doen ze alleen in het Universitair ziekenhuis in Groningen en is veel minder belastend dan de "gewone" IVF behandeling. Je mag hier 6 van doen, lang verhaal, maar Google het maar eens.

We houden hoop ladies!

Wewe welke dag zit je nu?

Leuntje, op zich wel fijn dat het ziekenhuis dit nauwlettend in de gaten houdt, maar ook wel weer frustrerend denk ik? Hopelijk is de teleurstelling nog te overzien.

Mijn gedachte in dit verhaal is, dat ik A heb gezegd en zeker ook voor B zal gaan, de weg is nu toch al lang...

4. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Zoals iedereen hoop houden! Dat de iui resultaat geeft en anders verder met icsi maar wel fijn dat we de eerste poging zo ook niet kwijt zijn.

5. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Wat goed jijenikke, ik hoop voor je dat ze alle 2 doorgroeien 👌 ik ga binnenkort eens Googlen op het ziekenhuis in Groningen. Ben wel benieuwd wat dat inhoud.

Leuntje, vind het toch echt wel goed van het ziekenhuis dat ze deze poging niet voor icsi gekozen hebben. Je wilt er toch het maximale uithalen natuurlijk.

Hier gaat de iui donderdag plaatsvinden. Het ziekenhuis heeft ons de beslissing laten maken. Baarmoederslijmvlies was 11,2 mm. Is dit normaal eigenlijk? En er zaten 4 eitjes, 1x18mm 1x17mm 1x14mm en een kleine van 12mm.
    Ze verwachten dat de laatste niet gaat doorgroeien.
    Heb wel een heel goed gevoel bij dit voor ons ''nieuwe" ziekenhuis en natuurlijk weer heel erg spannend!

6. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Ik was inderdaad blij met dit back up plan.
    Heel veel succes donderdag Silver27!

7. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Moet zeggen dat als je goed behandeld wordt in het ziekenhuis dat veel doet, wat jullie zeggen, fijn dat er een backup is. Nu op het wachtbankje, ik duim voor je!

Spannens Silver, wat een bult eitjes ook zeg! De dikte van je baarmoederslijmvlies is perfect hoor, zo hoort het. Het kan nu eigenlijj niet meer mislukken zou je denken, ik duim ook voor jou!

8. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Silver, alles dikker dan 6mm is prima. Dus 11,2mm bms is een mooi bedje.

IVF in eigen cyclus ken ik jijenikke, heb je er een specifieke reden voor dat je dat wilt doen?

Hier nog steeds op het wachtbankje...

9. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Mee eens dat een goed ziekenhuis een hoop doet, ik ben zo blij dat ze bij ons allemaal lief zijn en ons soms ook zelf mee laten beslissen :) lees hier helaas regelmatig andere verhalen :(

10. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Deze morgen terug naar zhuis geweest om te bespreken wat het vervolg wordt als de iui niet gelukt is. Mijn bloed is geprikt en vanmiddag kreeg ik de uitslag. Mijn amh waarde was erg laag ( 0.6) morgen nog eens terugbellen naar de gyn. Wel zei hij dat hij het eventuele volgende traject de menopur wil verdubbelen om te kijken of er zich dan meer follikels ontwikkelen. Vind het lastig want volgens mij betekend dit dat ik gewoon al naar de menopauze aan het toewerken ben

11. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Ja dank jullie wel allemaal :) ik ben om 10 uur aan de beurt. Maar heb nu al pijn aan m'n eierstokken (is altijd gevoelig rond mijn eisprong) maar of het nu de sprong zelf is, het groeien of ze al gesprongen zijn en de eiblaasjes nu vollopen, geen idee.

@leuntje, wat een vervelend nieuws zeg. Ik weet helemaal niet wat die waardes betekenen maar er is heel erg veel mogelijk. En je hebt natuurlijk maar 1 eitje nodig. Hoeveel had je er nu en met welke medicatie?

@Tearmiss, de tijd kruipt zeker voorbij. wanneer mag je gaan testen?

@jijenikke, succes vandaag met de meting. Ik hoop zo dat er 2 groeien.

12. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    @ sliver ik duim!
    Ik had 150 menopur en vanaf dag 8 ook cetrotide erbij.
    5000 Pregnyl en nu 3x daags 2 bollen utrogestan.
    Besloten is nu al dat als de iui niets gedaan heeft om de menopur naar 300 te doen.

Lukt het de rest van de wachters nog om te ontspannen? Ik ben blij dat ik mijn werk als afleiding heb... maar ik slaap helaas wel slecht.

13. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Silver!

Leuntje, een AMH van 0,6 is inderdaad laag. Misschien dat je daarom moeilijk te stimuleren bent.

Ik vind ontspannen ook altijd moeilijk en vind werken dan ook fijn. Momenteel heb ik het erg druk dus dat scheelt.
    Ik mag zaterdag testen maar ik ben een overtijd tester, dus op zn vroegst test ik maandag

14. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Nou hopelijk gaat dat meer doen leuntje. Maar eerst deze poging afwachten :)

Hier zitten er 24 miljoen zwemmers in. Met 3 eitjes zou je toch denken dat het moet lukken... gelukkig staat de carnaval voor de deur dus de eerste dagen gelukkig al veel afleiding. Gaan jullie ook carnavallen?

Spannend hoor Tearmiss, ik ga voor je duimen!

15. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Ik weet niet zo goed of ik eerder wil testen, denk het uiteindelijk wel. Maar dat zal dan hooguit dag 14 zijn na de iui en dan moet ik 2 dagen later voor een echo en bloedonderzoek.

Ik ga niet carnavallen, ik ben maandag jarig en mijn cadeaudochter was afgelopen dinsdag jarig dus we hebben dit weekend dubbel feest. Ik ga dit keer niet zelf bakken en klakken maar bestel wijs de gebakjes om mezelf toch iets meer rust te gunnen.
    Hoe groot waren jouw 3 eitjes @silver. Ik had er 2 van 16

16. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bij mij was er vanochtend minder te zien dat maandag :(
    Ondanks dat de dosis 3x zo hoog is als waar we bij IUI 1 mee begonnen, is er nog minder gestimuleerd. Ik had alleen 1 eitje van 12 mm, op cd 13. Aangezien ik in m'n natuurlijke cyclus ook gewoon n ei heb vraag ik me af waarom ik mezelf die troep inspuit, als het toch niets doet.. :(

17. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    @pimpelmeesje heb je al bloed laten prikken voor amd waarde? Dit hebben ze bij mij gisteren gedaan omdat ze vonden dat er te weinig follikels groeien. Nu wordt de medicatie erop aangepast.

18. Kaasio

Kaasio Nieuw lid

1 nov 2016
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik heb net IUI poging 6 achter de rug en ben net ongesteld geworden. Ik heb in een ander ziekenhuis menopur en pregnyl gespoten. Dat brouwen ervan is inderdaad irritant. In het ziekenhuis waar ik nu zit (eerste zh insemineerde niet op zondag!!!) krijg ik gonal F wat heel fijn in een kant en klare spuit zit en ovitrelle wat ook in een fijne spuit zit ipv van die rottige glazen breek potjes. Dit ziekenhuis richt zich standaard op het ontwikkelen van 2 eitjes wat ik wel een fijn idee vind. Dan heb je dubbel kans dat er misschien op zn minst 1 blijft zitten. Ik had een eitje van 19 en een van 20. Ik ben na poging 4 wel wat sceptischer geworden en ik probeer steeds rekening te houden met niks. In de hoop dat de teleurstelling dan niet zo groot is. Toch ben ik na poging zes de hoop een beetje kwijt. Ik mag nog 2 keer. Ik durf en wil niet aan de IVF maar ik ben bang dat ik moet gaan wennen aan het idee dat het toch nodig zal zijn.
    Sorry voor mn lange verhaal....

19. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    @leuntje dat is ook super leuk... verjaardag vieren :) heb je goed gedaan, die bestelling hihi. Op je verjaardag heb je waarschijnlijk afleiding genoeg. Dan is het nog een klein weekje wachten toch?

Ik had afgelopen dinsdag 3 eitjes van 18mm, 17mm en 1 van 14mm. Ook nog een kleintje van 12mm maar die zou niet meegroeien volgens de verpleegkundige.

@pimpelmeesje, ik snap dat dit super erg tegenvalt maar het kan zijn dat dit nog iets te weinig is. Ik spoot eerst 100 telkens 1 eitje en nu 125 en ineens 5 eitjes en moest toen terug naar 100. Moet je nu verhogen?

@Kaasio, wat ontzettend klote! Je mag hier zo'n lang verhaal zetten als je wilt :)
    Blijf hoop houden... hoe moeilijk het ook is.
    Is er bij jullie ook geen reden gegeven waarom het niet lukt?

20. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Dankje, ik ga t dinsdag vragen..

Deel Deze Pagina