Ik ben benieuwd naar jullie iui ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jijenikke, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Hoi allemaal!

@Zonnebloem, dacht al dat het zoiets was, maar ik heb ook echt geen flauw idee, ben altijd wel benieuwd naar de reden dat ze voor iets kiezen, het zal net even anders werken voor jou denk ik?? Ik heb geen flauw idee, maar ben zelf altijd nogal nieuwsgierig van aard wat dat aangaat.

Ik heb altijd als ik 'weet" dat het niet gelukt is, ik me even min voel, maar vooral door de overdreven klachten die ik de laatste 2 keren heb gehad. Dan denk ik altijd, kom maar door, dan kan ik weer verder en normaal functioneren.

@Leuntje, die utrobollen, klinkt wel futuristisch, wat het waarschijnlijk totaal niet is, maar alles voor een gezonde zwangerschap! Hoe is het met je zenuwen en symptomen?

@Silver, wat leuk dat je even lekker een paar dagen afleiding hebt gehad, verkleed je je ook met carnaval? Dat lijkt mij het leukst!

Ik zit vandaag inderdaad op 1 dpo, t voelt weer goed. Was nog wel even een gedoen, want mijn baarmoeder lag wat gekanteld en blijkbaar zit daar ook een kringspier en die wou niks ;), maar uiteindelijk in een bochtje toch gelukt!

@Pimpelmeesje, ik begrijp je en dit hier is ook gewoon om even lekker te schrijven, het is geen verplichting!

Frustrerend dat er nu niks gebeurd, groeit er nog helemaal niks?

@ iedereen, hebben jullie ook allemaal een HSG gehad?

2. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Van de fertiliteitsarts mag ik deze zondag testen (dus 14 dagen na iui) ik denk dat ik dat ook doe als ik nog niet ongesteld ben. En jij?

3. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik probeer heel nuchter te zijn maar Google me helemaal kapot op verhalen 😄 Dus ik vond het zeker spannend

4. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

We zijn toch wel allemaal een beetje hetzelfde, echte vrouwen :)

Lang leve Google, keeps the spirit alive

5. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Google is my best friend, alleen wil ik het nu niet teveel gebruiken want anders gaat het duizelen....
    Ik begin het nou erg spannend te vinden. Toch maar 2 testen gehaald net....

6. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Hey dames mag ik hier ook mee schrijven?
    Ik schrijf ook in een clubje alleen daar valt het steeds stiller nu er meerdere dames zwanger zijn.

Ik ben 34 en m'n partner bijna 39.
    Al 5 jaar bezig voor ons eerste kleintje.
    Partner's zaad is niet van al te beste kwaliteit (traag zaad) maar het was niet zo slecht dat het daarom niet wil lukken.
    En ik heb diabetes, maar tot nu toe is er geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap.
    Ik heb begin oktober vorig jaar een hsg gehad waar ook niks uitgekomen is. Beide eileiders doorgankelijk. Een perfecte cyclus en een eisprong van mezelf. Hormonaal is alles goed gelukkig.

Nu zitten we inmiddels op het wachtbankje van de 4e IUI zonder hormonen, alleen pregnyl 5000 om de eisprong te timen. 12 Dpo vandaag.
    Zaterdag mag ik van het ziekenhuis pas officieel testen, op dag 15 na iui.
    Maar als ik uitga van de vorige rondes is morgen m'n Nod. Cyclus lengte verschilt wel af en toe een paar dagen maar ik wordt standaard 13 dagen na de eisprong ongesteld.

Qua klachten wordt ik af en toe wel gek van mezelf haha.
    Misselijk al vanaf de eisprong, ik reageer nogal heftig op de hormonen. De pregnyl versterkt dat enorm. Al is het iedere keer tot nu toe wel erg wisselend. De misselijkheid wordt vaak ook pas minder als ik ongesteld ben geworden.

Deze ronde is qua klachten wel het meest opvallend. Naast de standaard misselijkheid en moeheid van de pregnyl dit keer ook een paar dagen knallende koppijn gehad.(5,6,7 dpo) Ik heb nu al ruim een week het gevoel dat ik last heb van een blaasontsteking. Vaak aandrang tot plassen en dan alleen wat drupjes. Pijnlijke steken in en rondom m'n blaas. Dus aan de vitamine C en veel drinken.
    Na het weekend werd het eerder erger dan minder dus gisteren even urine ingeleverd omdat ik het zeker wilde weten. Je moet er ook niet te lang mee doorlopen. Heb al eens een nierbekkenbodemontsteking gehad. Natuurlijk ook uitleg gegeven dat we in he zkh lopen vanwege iui en er dus een hele kleine kans is dat ik zwanger ben. Ivm met de antibiotica die ik zou krijgen als het een blaasontsteking zou zijn, dat moet dan wel kunnen met zwangerschap.
    Uitgelegd dat een zwangerschapstest nu nog geen zin had en dat ik zaterdag pas mag testen van het ziekenhuis.
    Nu ja smiddags mocht ik bellen voor de uitslag. Geen blaasontsteking :(
    "we hebben ook een zwangerschapstest gedaan mevrouw"
    Grmmmbl Ik wil de uitslag niet weten! direct gezegd.
    Die is namelijk hartstikke negatief! Dat weet ik ook zonder hun testuitslag wel. Want de omo-witte kv test van die ochtend(11dpo) staarde me aan vanaf de wastafel. En de test die ze bij de huisarts doen is lang niet zo gevoelig als de kv testen.
    De pregnyl is er in ieder geval nu uit.

Ik weet niet of ik nog hoop heb deze ronde.
    Ben al 3 dagen zo misselijk dat als ik koffie/eten/parfum ruik, ik al over m'n nek ga of loop te kokhalzen. Maarja die misselijkheid heb ik tot nu toe iedere maand, zo heftig op geur reageren is wel nieuw.
    Ben al dagen chagrijnig en niet te genieten. Maar dat kan net zo goed komen omdat ik ongesteld ga/moet worden.

Al met al vind ik het steeds moeilijker om positief te blijven. Gelukkig heb ik wel hulp daarbij. Ik heb gesprekken met maatschappelijk werk omdat ik in het verleden depressief ben geweest en we nu willen voorkomen dat ik weer mezelf verlies in een depressie.

Oef lang verhaal geworden sorry ;)

7. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    @hey AngelSterre, leuk dat je mee schrijft 😀
    Wat belachelijk zeg van je huisarts. Ze mogen toch wel rekening met je houden. Dadelijk was hij wel al positief en hadden ze je dat ook even verteld?! Ik hoop dat ze het gewoon heel erg mis hebben 😃

@jijenikke, inderdaad alles erop en eraan. Elvis voor mijn man en ik was dit jaar mini mouse 😂 ja als je het niet gewend bent zal het best raar zijn maar t is het leukste feest van het jaar.

En wat vervelend voor je dat je baarmoeder gekanteld was. Heb je dit vaker gehad? En was het pijnlijk? Fijn dat het er weer opzit natuurlijk erg nu 2 weekjes afwachten grrr

8. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Toch nog even een vraagje, ik zou vrijdag ongesteld moeten worden dat is dan nod toch. Maar dan kan ik evt. Zondag zelf testen als ik t niet wordt?

9. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Als je iui hebt gehad mag je (bij ons) na 15 dagen testen. Dit omdat je toch met hormonen te maken hebt kun je eerder of juist later ongesteld worden namelijk

10. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Dat zou dan maandag zijn, he ik had mijn zinnen op zondag gezet ;)

11. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Ach joh, dan doe je er toch gewoon eentje 😂
    Dit is het advies bij ons maargoed tis weer een dag langer wachten... ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt

12. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Bedankt voor je snelle antwoord trouwens. Zal inderdaad zondag of maandag worden dan

13. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Spannend voor diegene die mogen gaan testen. Hopelijk positieve testen.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo. Vind het spannend en ben benieuwd of ik 1 of meerdere eitjes heb en wanneer de inseminatie plaats gaat vinden.

Krijgen diegene die hormonen spuiten ook blauwe plekken op je buik. Of ik doe iets fout...

14. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Zonnebloem ik had er ook 2 want ik durfde het niet zelf dus mijn partner heeft t gedaan. Maar ik ben best gevoelig. Ook als ik me stoot heb ik zo een blauwe plek te pakken. In de eerste week spoot ik alleen menopur en daarna 's ochtends ook nog certrotide erbij. En als laatste de prygnyl

15. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik was al bang dat ik iets verkeerds deed. Ik spuit nu elke avond fostimon en voor de eisprong heb ik pregnyl 5000.

16. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb soms n blauw plekje. Ik denk dat t meer te maken heeft met je huid/bloed dan dat je iets fout doet.

17. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb even meegelezen dames.. ik begin bij m'n eerstvolgende cyclus ook met gonal f en dan iui.. vind best spannend..

18. Leuntje

Leuntje Actief lid

21 feb 2017
    283
    0
    0
    Succes bella28!

19. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    @zonnebloem succes vandaag!

20. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Vandaag echo laten maken. Baarmoederslijmvlies zag er goed uit en heb een eitje van 19mm. Ik heb direct pregnyl moeten zetten en morgenochtend heb ik de eerste inseminatie. Had niet verwacht zo snel al.

Bella voor jou ook succes!

Deel Deze Pagina