hoi alle, ik heb een vraagje. ben nu 2 weken bezig met het slikken van foliumzuur. zins afgelopen weekend wordt ik steeds misselijk na het slikken hiervan. eerst dacht ik dat dit lag aan de vitaminnes die ik ook slik. dus heb deze even laten staan. maar de misselijkheid houd aan. moet niet echt spugen maar heb wel veel speeksel in mijn mond die erg zoet smaakt. het houd bijna de hele dag aan, wordt er soms ook duizelig van. herkend iemand dit of weet iemand hoe of wat? als het volgende week nog zo is ga ik even bij de ha langs. liefs laurette oja ik neem hem na het ontbijt in met een glas water.
overgevoeligheidsreacties zoals koorts en huiduitslag kunnen, zij het zelden, voorkomen. Bij hoge doseringen kunnen maagklachten optreden.
Mijn apotheek zei dat ik ze 's morgens een half uur voor het ontbijt moet nemen om misselijkheid te voorkomen! Ik neem ze dus als ik net uit bed kom, was me dan en kleed me aan etc...en dan eet ik m'n ontbijt. Als ik een uur wacht met ontbijten, wordt ik kotsmisselijk! Lieve groetjes!
Hoi, Nou dat heb ik toevallig ook 2x gehad. Ik dacht eerst van ik lijk wel zwanger. Maar misschien is het wel van het slikken en dan niet ontbijten. Dat gebeurd zelde maar afgelopen week kwam het dus 2x voor dat ik haast had. Nou wel fijn dat ik nu weet waar het eventueel aan heeft gelegen. Groetjes Wendy
ik heb nog niet geprobeerd om het met melk of zo te doen. ga dat eens uit proberen. ik gebruik op dit moment die van de etos. zal eens kijken of die van davitamon helpen. bedankt voor de reacties. laurette
Wanneer moet je het eigenijk slikken (ik bedoel dus wanneer op de dag)? Ik slik het tegenwoordig 's avonds voor ik ga slapen met wat water. Als ik het bij mn eten doe, vergeet ik het. Ik wil ook niet dat iedereen weet dat ik zwanger wil worden, dus vind ik het ook niet zo handig om het bij het eten te doen... Ben er in het begin ook wel eens een beetje misselijk van geweest, maar dat was maar een of twee keer, verder nooit meer last van gehad...
Hoi, Ik slik het bij m`n ontbijt. Net als hoe ik "de pil" slikte. Zo vergeet je het niet en niemand ziet dat je zwanger wilt worden. Staat er in de bijsluiter niet wanneer je het beste kunt slikken? Volgens mij staat er bij die van Davitamon dat je het bij of voor je ontbijt moet slikken. Ik durf het even niet met zekerheid te zeggen hoor. Succes. Groetjes Wendy
Ja, in de bijsluiter staat 'bij de maaltijd'. Maar ik denk dat dit is om het op een vast tijdstip te doen, zodat je het niet vergeet. Bij mij hielp dat dus niet, omdat dat potje in een kastje stond. Nu staat ie op mn nachtkastje en slik ik ze dus s avonds, misschien dat ik het wel kan verschuiven naar de ochtend, maar meestal ben ik dan niet helder genoeg...
Ja ik leg gewoon een pil klaar naast m`n wekker en zie hem dus vanzelf. Misschien helpt het om hem naar de ochtend te verschuiven. Iedereen doet het weer op z`n eigen manier
ik neem hem 's ochtends in. dat staat bij die van etos op de verpakking. maar volgens mij moet het niet uit maken bij welke maaltijd je het in neemt. ze zeggen bij de maaltijd omdat vaak medicijnen een maag klachten kunnen veroorzaken als je het dan met wat eten in neemt ligt de medicijnen niet direct op de maagwand. teminsten zo heeft de HA het mij ooit eens uitgelegt.
Ik heb van een goedkoper merk 0,5 mg foliumzuur en heb echt nergens last van! neem hem in met een slokje water
Foliumzuur is geen medicijn, maar een voedingssupplement. Dit moet je wel tijdens het eten innemen, omdat het dan het beste opgenomen wordt. Wat je kunt doen is gravitamon proberen. Daar zit al voldoende foliumzuur in, plus alle andere vitaminen die je nodig hebt voor, tijdens en na een zwangerschap. Ik heb van de etos pillen vaker gehoord dat mensen er misselijk van werden, van foliumzuur echter nog nooit. Maar dat betekentniet dta het nietkan natuurlijk. Dus neem gravitamon of een andere multivitamine voor zwangeren, daar zit al 5 mcg foliumzuur in en kan je de rest laten staan.
Gravitamon is voor vrouwen algemeen en Davitamon Femnatal is voor zwangere vrouwen en vrouwen die zwanger willen worden. In Gravitamon zit nl. te veel vit. A.
Dank je wel voor de uitleg. Dat wist ik niet en kende het ook niet vandaar dat ik dacht dat het een typfoutje was.