thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lore, 29 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Thuisbevalling?

  1. Thuisbevalling

  2. Ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Hallo iedereen,
    Wat vinden jullie van een thuisbevalling?
    Ik had het er namelijk gisteren over met mijn vriend en hij wilt dat ik in het ziekenhuis beval want hij zegt dat dat veiliger is etc.
    Wat vinden jullie ervan en wat zouwden jullie kiezen?
    groetjes Lore
    xxxx
     
  2. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    ga der niemand reagere ?????
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Ik heb gekozen voor een thuisbevalling. Lijkt me prettiger dan in een ziekenhuis.
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ben er nog niet over uit! In eerste instantie dacht ik dat het ziekenhuis beter zou zijn, gewoon alles bij de hand, en geen "gedoe"thuis.
    Maar als ik er steeds meer over nadenk, ga ik twijfelen dus ook ik weet het nog niet. :confused:
     
  5. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ziekenhuis weer want met naomi is het toen bij de geboorte bijna fout gegaan vandaar ziekenhuis weer en daar komt bij mijn verlos doet niet meer aan thuis bevalingen
     
  6. Anne

    Anne Nieuw lid

    21 feb 2005
    3
    0
    0
    systeembeheerder
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ik ben bij de bevallingen van mijn twee zoons in het ziekenhuis bevallen. In eerste instantie had ik gekozen voor thuisbevallen, maar de weeen zetten niet door, ook niet toen de vliezen gebroken waren. Dus toch naar het ziekenhuis om weeen-opwekkers te krijgen. Het is mij meegevallen, maar een thuisbevalling lijkt me toch ook fijn. Je hebt dan meteen je eigen omgeving en dat is in een ziekenhuis, hoe aardig de zusters ook zijn, toch anders.

    Groet,

    Anne, mv Merijn (14-06-02) en Pepijn (09-04-04)
     
  7. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik wil graag thuis bevallen mij hebben ze gerust gesteld dat ze alles bij de hand hebben en bij twijfel ze mij insturen,als ik poliklinisch zou bevallen helpt de verloskundige je in ziekenhuis en daar een verpleegkundige dus zie de nut er niet echt van in om naar zh te gaan.tenzij je natuurlijk problemen hebt ;)
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Helaas ben ik niet meer zwanger, maar ik zou het echt nog niet weten! Groetjes jenny
     
  9. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    ik heb gekozen voor ziekenhuis omdat bij de zwangerschap van anass ik verplicht in het ziekenhuis moest bevallen ivm hoge bloeddruk.
    heb toch een veiliger gevoel als ik in het ziekenhuis beval.
    Alhoewel ik momenteel wel spookverhalen hoor over de ziekenhuis bij ons

    groetjes marjon
     
  10. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Ik zal voor de bevalling in het ziekenhuis kiezen denk ik nu...
    alles bij de hand voor het geval dat nodig is..
    Misschien dat ik daar tijdens m'n zwnagerschap anders over ga denken, maar nu zeg ik van niet!!
     
  11. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ga voor bevallen in het ziekenhuis. Heb er eigenlijk altijd zo over gedacht.

    xxx
     
  12. Hextha

    Hextha Lid

    30 jul 2005
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Ik wil in het ziekenhuis.
    Heb het bij de eerste ook gedaan en was achteraf ook maar goed.
    Dus ga het nu maar weer doen.
     
  13. Iris

    Iris Niet meer actief

    Ik had gedacht thuis te willen bevallen, maar twijfel ook. Misschien dat poliklinisch n mooie "tussenoplossing" is. Van alle bevallen vrouwen die ik ken, die thuis zijn begonnen, zijn uiteindelijk allemaal in t ziekenhuis beland. Plus dat m n vriend nu pas zegt dat hij liever naar t ziekenhuis zou willen, maar dat t mijn keus is. Dus..... Ik hoef nog maar 3 weken voor de uitgetelde datum, maar omdat ik altijd aan n thuisbevalling dacht, ben ik dus nog nooit naar zo n ziekenhuisinformatieavond geweest.Lekker nog ff aan t twijfelen gaan zo vlak voor de bevalling. Groetjes Iris.
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Voor de 2e gaan we ook weer naar het ziekenhuis.
    Is bij de 1e goed bevallen.. :)
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ziekenhuis, je weet maar nooit.
     
  16. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ik zelf vind dat hun ook alles in huis hebben om je thuis te laten bevallen en met polinklinische bevalling moet je er zelf nog extra voor betalen ook en als het niet gaat kun je altijd nog naat zh gaan maar dan is het wel op indicatie. De verhalen die ik gehoort heb is dat je meer jezelf kunt zijn thuis dan in zh en dat je zelf dingen kunt bepalen dan in zh (zelf moet ik het nog ondervinden hihi)
     
  17. Iris

    Iris Niet meer actief

    Ik weet dus echt niet hoeveel je extra moet betalen voor n poliklinische opname, maar t grote voordeel ervan lijkt mij, dat je dus wel al in n ziekenhuis bent voor als er iets mis gaat, en je mag na 2 uurtjes naar huis(als er niets mis gaat). Op indikactie moet je dus wel blijven.
    Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat n thuisbevalling goed kan gaan, en dat ze je bij twijfel echt wel naar t ziekenhuis sturen, maar stel je voor dat ik na de bevalling heftig blijf bloeden(wat ik al 2 keer heb gehoord bij vrienden), kan zo n verloskundige dan ook nog voldoende helpen? Dat is zo n ding waarom ik twijfel, want je eigen huis en bed en vooral je eigen omgeving waar je kan doen wat je wil, telt voor mij toch ook wel zwaar mee. Wat een getwijfel allemaal, dat zo n babytje dan ook niet binnen 5 minuutjes veilig en wel in je armen bezorgd kan worden. Laat me nog ff dromen. Groetjes Iris.
     
  18. Niet meer actief

    In het ziekenhuis bevallen is op zich niet eens veiliger. Er zijn daar zo veel bacterieën.
    Plus dat een bevalling daar vaak medischer wordt gemaakt dan nodig is.

    Als je heftig blijft bloeden, weet de verloskundige echt wel wat ze moet doen hoor.

    De kosten voor een poliklinische bevalling zijn geloof ik zo'n 450 euro.
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik had gekozen voor een thuis bevalling.
    Ik had een fobie voor ziekenhuizen.
    Maar mijn hummeltje besloot in week 36 in een stuit te gaan liggen omdat op de kop hangen ook maar niks was :rolleyes:
    Dus ik moest wel naar het ziekenhuis mede doordat het draaien niet wou.
    Als het wel gelukt was mocht ik toch nog thuis bevallen.
    Maar nu werd het een keizersnede.
    Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen, omdat er een kans is op complicaties bij de bevalling.

    Tja nouja het is niet anders
    groetjes Jolanda
     
  20. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb voor ziekenhuis gekozen... En als het zou kunnen en mogen van de verzekering ga ik nog liever in Belgie bevallen (ik ben dus Belgische die woont in NL). Het idee van een thuisbevalling komt nog niet eens in me op.
     

Deel Deze Pagina