Ik ben bevallen!

Discussie in 'Geboren' gestart door Acem, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

2. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

3. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Gefeliciteerd !!

4. Lovemykidss

9 mei 2015
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Gefeliciteerd! Die van mij mag nu ook wel komen van mij hahaha

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Nou het verslagje!
    Vrijdag was een heel gewone dag eigenlijk. Ik had geen last van harde buiken, echt helemaal niets!
    Had om 17 uur nog een afspraak bij de fysio, nou ik ben er zelf heen gereden m'n dingetje gedaan. In de auto nog volop kunnen genieten van muziek.. Het was gewoon een goede dag voor mij!

Mijn man was met zijn maat sleutelen.. Nog even met die vriend en manlief tot 00.30uur in de tuin gezeten en gezellig gekletst
    Zoontje lag fijn op bed.. Was zelfs van plan om hem zaterdag naar m'n moeder te brengen..

Nou toen die maat weg was ben ik gaan slapen. Manlief eigenlijk ook meteen. Rond 02.30uur werd ik wakker, ik had ineens enorme pijn. Mijn buik was zo hard en het was erg pijnlijk..
    Eerst dacht ik dat ik droomde, daarna dacht ik dat ik moest poepen, maar het was al snel duidelijk dat ik weeën had!!
    Nee geen oefenweeën maar echte weeën!

Ik maakte manlief wakker en hij had al meteen zoiets van, shit het begint nu! Toen naar het toilet geweest en zag opeens bloed... Dacht ow jeeeh dat is het slijmpropje!
    Nou een poosje de tijd tussen die weeën bijgehouden, ze waren om de 5 min! Toch de verloskundige gebeld.. Ze gaf aan dat ik het nog even moest aankijken, meestal werd het minder. Ze adviseerde mij om even te gaan douchen wellicht hielp dat..

Nou ik toch gaan douchen en ja hoor de weeën werden erger en steeds pijnlijker en korter na elkaar.. Soms zat er anderhalf min. Tussen 2 weeën en soms 4 min.

Nou toen in bed gaan liggen en de pijn werd erger. Ik manlief gevraagd om toch nog even te bellen! Ze kwam er meteen aan!
    Na een half uur was zij er en de pijn was alleen maar toegenomen!
    Ze heeft toen gevoeld of ik al ontsluiting had! En ja hoor 5cm! In zo een korte tijd!

Omdat ik bij het maxima medisch centrum in Veldhoven zou gaan bevallen was het wel verstandig om meteen die kant op te gaan, dacht ik, maar dat gebeurde niet meteen! Het is vanuit ons huis toch een eindje rijden!

Nou, ze besloot na een poosje te bellen naar het ziekenhuis.. We konden gaan! Mijn zoontje moest ook mee en dus ook klaargemaakt worden. Mijn tas was volledig klaar! Ik moest hem nog helpen herinneren wat hij allemaal nog moest pakken!

Zo rond 6 uur zat ik in de woonkamer.. Het wachten was op manlief en ik kreeg toen al persdrang! Ik zei tegen de vk van dat het niet langer meer moest duren!

Eenmaal in de auto, hebben we de vk Gevolgd naar het ziekenhuis.. In de auto begon ik te persen.. Manlief belde de vk met de mededeling dat ik persdrang had.. Opeens reed ze veel harder! Wij natuurlijk ook. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen snel in de rolstoel! Vk rende met de rolstoel de lift in! In de lift begon ik te persen!

Eenmaal in de verloskamer, rond kwart voor 7 broek uit gedaan en gaan liggen! Manlief kwam aangerend met ons zoontje en alle tassen!

En ja hoor het persen zette zich door! Ik had al 10 cm ontsluiting!
    En om 7.10 is ons kindje geboren!

Intussen was m'n broertje er al om mijn zoontje op te vangen..
    Het ging mega snel en wat een prestatie in zo een korte tijd!!!

Heb toen een prik gekregen op m'n been.. Au! En ben gehecht!
    Daarna last van naweeën!

De baby maakte het goed! Alleen zag de vk dat zijn plasser niet helemaal in orde was.. De voorhuid van zijn plasser leek niet helemaal rond om de eikel te zitten! Het was dus echter van belang dat hij binnen 24 uur ging plassen. Kinderarts is wezen kijken.. Mogelijk moet hij over een paar weken geopereerd worden (besneden) ligt eraan hoe erg of het is!

Onze kleine man heeft pas 's avonds een plasje gedaan! Wat een opluchting!!!! We hebben toen besloten lekker naar huis te gaan!!

Inmiddels lekker thuis, kraamzorg is er... Heerlijk.
    Kleine maakt het goed en ik ook..
    Het was heftig en ik ben blij dat het achter de rug is!

6. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Gefeliciteerd!! Lekker vlot, zo te lezen. Hopelijk voelt je lijf nog redelijk goed aan! ;)
    Nu genieten van dat kleine mensje!

7. susy26

susy26 Niet meer actief

gefeliciteerd!!! geniet er lekker van saampies!

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine!

9. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja helaas heeft ons zoontje hypospadie (een aangeboren afwijking aan z'n plasser)... We moesten daardoor in het ziekenhuis blijven tot hij plaste.. Is uiteindelijk gelukt.. Mogelijk moet hij geopereerd worden wanneer hij 1jaar is of anderhalf! Plassen gaat nu wel goed maar ja.. Het is niet leuk!

10. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Gefeliciteerd

11. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

O jeej :( sterkte daarmee, liefs

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113