Ik ben bij de gyn geweest en heb een inwendig onderzoek gehad (wat overigens best meeviel). De gyn zag dat mijn baarmoeder er prima uitzag (grootte 6 a 7 cm), mijn eierstokken waren moeilijk te vinden (zaten tussen de darmen verstopt). Wel zag de gyn dat ik veel blaasjes in mijn eierstokken had, het schijnt dat als je dit hebt dat je geen regelmatige cyclus hebt en dat het niet zeker is dat je regelmatig een eisprong hebt. De gyn zei dat ik af en toe best een eisprong kan hebben maar wanneer is onduidelijk. De gyn zei dat iedereen blaasjes in haar eierstokken heeft maar dat ik er te veel heb. De gyn zei dat we de natuur een handje gaan helpen, ik moet de derde dag van mijn menstruatie bloed laten prikken (voor hormonen, schildklierfunctie e.d) en voor een dag of 5 later een afspraak bij de gyn maken. Dan gaat de gyn kijken voor een eisprong opwekkende medicatie. Ik ben wel blij dat het niet iets heel ernstigs is maar toch teleurgesteld dat de gyn zei dat ik waarschijnlijk niet zonder middelen zwanger zal raken (schrok ik wel een beetje van). Ik ben blij dat de huisarts mij snel doorgestuurd heeft zodat ik er vrij snel achter gekomen ben. Gisteren heeft mijn beste vriendin verteld dat ze zwanger is, zij is nog niet eens ongesteld geweest, ik ben ontzettend blij voor haar maar toch wel een tikje jaloers. Ik hou jullie op de hoogte. Veel liefs van Senna
Ik snap dat je bent geschrokken van het nieuws. Maar het is goed nieuws dat ze je ermee gaan helpen! SUcces!!!
tjeetje senna, das nooit leuk he........ vol goede moed en positief aan de gang dan maar! Succes Gr Bengel
Ben je ook erg onregelmatig ongesteld dan? En hoe snel ben je doorverwezen? Is nooit leuk als het niet gewoon zonder hulp kan. Maar zoals je zelf al zegt valt het nog wel mee. Als het alleen bij medicatie blijft, kan de rest wel gewoon natuurlijk gebeuren. Dat zou ik iig prettig vinden. Ik hoop dat het snel raak is na een beetje hulp
Nou meis, niets om je druk over te maken hoor, heb precies het zelfde gehad voor mijn eerste zwangerschap, ook medicatie gekregen om de menstruatie op te wekken en daarna clomid, ik was na 3 maanden zwanger. Als je er vragen over hebt mag je me gerust een pbtje sturen hoor Liefs Nies
he senna, ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. als je echt heel veel blaasjes hebt, dus eitjes die wel gerijpt zijn maar niet gesprongen en een onregelmatige cyclus heb je misschien pco. kijk eens onder vruchtbaarheidsbehandelingen op dit forum en ook de www.freya.nl site (uit mij hoofd). ik was helemaal van slag toen een gynaecologe bij mij die diagnose stelde, maar heb veel gehad aan die info. uiteindelijk blijkt het geen PCO te zijn bij mij. maar als jij het wel hebt, krijg je waarschijnlijk clomid om de eisprong op te wekken. grote kans dat je dan snel zwanger bent. je hoeft dan alleen maar pilletjes te slikken en wat vaker naar de gynaecoloog voor onderzoek. kans is heel groot dat je wel zwanger kan raken, dus probeer daar beetje steun aan te hebben. ik heb al van veel mensen gehoord bij wie het in de eerste of tweede ronde met clomid raak was. heel veel sterkte en heb vetrouwen het komt goed.
Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes. De gyn zei tegen de andere arts dat het lijkt op pko (is dat hetzelfde als pco, zeg je de c als een k?) Ik zie het wel allemaal positief in en hoop dat ik toch wel (het liefst een beetje snel) zwanger zal raken. Ik zag alleen dat clomid een beetje vervelende bijwerkingen heeft, stemmingswisselingen zijn voor mijn werk niet erg handig (ik werk met sterk gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten) die pikken het meestal feilloos op. Ik wil het mijn collega`s eigenlijk niet vertellen. Groetjes Senna
He Jeetje wat vervelend Senna. Wel fijn dat je duidelijkheid hebt en dat ze wat kunnen doen voor je, hoop dat dit je wat gerust stelt. Verder zou ik wbt die bijwerking nogeens overleggen met je gyn die het voorschrijft. En mogelijk ga je ook helemaal geen last krijgen van bijwerkingen. Ik hoop het voor je. Kan me voorstellen dat je dit niet wil vertellen op je werk aan je collega's. Mocht je toch iets merken terzijner tijd dan kan je misschien wel je leidinggevende inlichten? Die mogen niet verder vertellen.. Wat kwam er uit jou bloedonderzoek trouwens? Dit heb ik ook net achter de rug namelijk.