Met welke leeftijd kan/mag je een kind mee laten lopen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dicky, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    Hoi! Ik heb 2 dochters, een van bijna 4 en een van 2 1/2. Mijn oudste dochter is heel moeilijk met meelopen. Rennen, huppelen, raar lopen, geen handje willen geven enz. Wanneer mag ik verwachten dat ze mee kán lopen? Groetjes, Dicky

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze dochter is 1,9 jaar en loopt zo een kwartier mee met de hond uitlaten aan de hand en soms op veilige stukken los!

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Die loopt al heel lang mee. Toen hij nog eens niet los kon lopen, wilde hij al achter de buggy lopen.
    Op straat moet hij meestal aan de hand. Hij wil dan meestal het liefst 'op het randje' lopen, dus op de stoeprand balancerend. Dat mag ook wel van mij, maar dan hou ik hem wel heel goed vast. En als hij geen handje wil geven en dwars gaat lopen doen, neem ik hem normaal gesproken gewoon in een houdgreep onder de arm, al brullend en krijsend, tot hij weer mee wil werken. Nu gaat me dat wat moeilijk af, dus ik neem sinds kort weer de buggy mee als we ergens lopend heen gaan. Dan moet ie voor straf daarin als hij zich misdraagt op straat.

Vaak lopen wij ook door een voetgangersgebied hier en dan mag hij los. En ja,dan loopt ie inderdaad te rennen, te springen, te huppelen en gek te doen, maar dat geeft toch niet? Gewoon zo maar lopen is ook maar saai, eigenlijk.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman loopt ook al heel lang mee aan een handje. Als ze geen handje wil geven dreig ik met haar in de buggy zetten (die ik sinds kort niet eens meer in de auto heb liggen hahaha maar dat weet zij niet ;)) en dan geeft ze heel snel weer een handje. En idd anders krijsend onder de arm totdat ze weer meewerkt haha

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier liepen ze allebei al met hun 1,5 jaar netjes mee.

van een 4-jarig kind mag je echt wel verwachten dat die luisterd met meelopen!

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa loopt ook gewoon korte stukken met me mee van ongeveer een kwartier. Als het veilig is om zelf te lopen, mag ze van mij helemaal los gaan... :) Dat is goed voor d'r, wordt ze lekker moe van!

Ze luistert heel goed naar me als ik tegen haar zeg dat ze een handje moet geven. Ze heeft het geleerd door het negatieve gedrag (van niet mee willen lopen) te negeren. Ik heb er geen discussie van gemaakt. Ze liet zich altijd op straat vallen en een drama dat het dan was. Ik waarschuwde 1 keer en als ze dan niet luisterde, hup! onder de arm of in de buggie. Ik negeerde haar dan helemaal. Als ze stil was, dan probeerde we het weer opnieuw. Dit heeft een maand geduurd en nu luistert ze keurig.

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef van anderhalf begint nu met meelopen.
    kleine stukjes en de buggy wel bij de hand.
    wel moet hij ons een handje geven anders is het snel afgelopen met de pret.
    hij vind het namelijk geweldig om er vandoor tegaan zodat wij achter hem aan rennen, is thuis het grootste spelletje, maar zie banner. hij rent mij momenteel eruit ;) .
    dus of handje vast en anders in de buggy!

joyce

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als lars netjes een handje geeft mag hij ook los lopen. wij gaan zondags vaak wandelen en dan loopt hij zo 2 a 3 km. we hebben dan wel iets van een buggy of kar mee voor als hij het niet volhoud, maar daar wil hij zelden in. als ik een rondje boodschapjes ga doen gaat hij trouwens gewoon in de wandelwagen want hij vind natuurlijk alles noodzakelijke boodschappen :-?

9. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Naar mijn idee mag je van kinderen van 4 jaar (en ook van 2,5) verwachten dat ze met je meelopen; die van 2,5 aan je hand en die van 4 eventueel los, maar dan wel bij je blijven.
    Misschien is het een idee om de oudste het idee te geven van een voorbeeldfunctie (dan voelen ze zich 'groot'). Je kan dan zeggen 'je mag los lopen maar wel naast mama; je zusje moet nog een handje geven.' En een 4-jarige valt heel goed uit te leggen dat ze bij het oversteken een handje moeten geven en goed moeten uitkijken. En de jongste neemt dat vanzelf over!

Ons zoontje is net gisteren 3 geworden en loopt al een jaar mee, op stukken waren het kan (bv. park) los en dichtbij papa/mama en alle andere stukken aan de hand (we wijzen hem wel constant op het verkeer om hem heen (ook al heeft ie de hand vast) zo wordt ie zich er bewust van. Ook laten we hem ook altijd bepalen of we kunnen oversteken of niet op die manier voelt ie zich ook 'groot'.

Deel Deze Pagina