Zoals de titel al zegt: de jongste word 1 maar je hebt alles al?? ik heb 2 meiden en over een paar maandjes word de jongste 1 jaar en ja de oudste is 2,6 en dus hebben we bijna alles al! ik wil niet dat de jongste alleen maar kleren en kadokaarten krijgt en de oudste al het speelgoed want das ook niet leuk maar wat kan ik nou vragen of hoe kan ik dat op het verjaardagskaartje netjes vermelden anders ligt hier dadelijk zoveel speelgoed dat ik het niet meer kwijt kan?! hoe doen jullie dit?
Hier precies hetzelfde probleem, maar dan voor jongens. heb wat cadeautjes kunnen verzinnen en mijn ouders geven klein cadeautje voor het idee en van de rest van het geld gaat 2/3 naar rekening jongste en 1/3 naar rekening oudste. O ja, prentenboeken vind ik altijd leuk!
Misschien kun je 'voorzichtig' aantippen dat je het liefst geld hebt, zodat je een leuk groter cadeau kunt kopen? Kun je niets bedenken, bv een speelhuisje buiten, een glijbaan, schommel, bolderkar oid. Zulke dingen zijn vaak te duur om te geven, maar wel leuk voor de gasten om botje bij botje te doen. Als je dan het cadeau met de verjaardag al thuis hebt, kun je het heel trots laten zien en zeggen: kijk mensen, dat hebben jullie samen gegeven!
hier 2 jongens die maar 1 1/2 jaar schelen. wij hadden geen duplo en little people dus dit gevraagd voor de 1e verjaardag van de jongste en dit is met heel veel plezier ontvangen.
Ik heb op het verjaardagskaartje gezet: Een kadobon of centjes voor in mijn spaarpot is altijd goed. Wil je toch een cadeautje geven, bel dan mijn mama even. Ik doe dit omdat ze anders met "rotzooi" aan komen zetten waar mijn dochter niets aan heeft. En ik heb voor degenen die een kado willen geven op lijstje.nl een verlanglijstje gemaakt van dingen waar ze dan uit kunnen kiezen.
misschien is het leuk om geld te vragen aan iedereen, en daar voor een dierentuin of theater of zoiets een abonnement voor te koken... of dat hun dat onderling zelf kunnen regelen?