Stress...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantalletje, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Weten jullie misschien ook wat stress met een je baby doet??? Ik lig veel met mijn moeder overhoop (tja lang verhaal) Nu niet meer maar heb hier nog wel es stres van, overstuur etc. Mijn vk zegt dat het wel wat meevalt en ik anders maar wat kalmerends moet nemen.. Ennne ik ben niet zo'n pillenslikker.... Dus dat voorkom ik liever... Ik ben gelukkig alweer wat gekalmeerd maar ik ben wel benieuwd wat het met je baby kan doen???
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Stress is nooit goed natuurlijk.
    Ook je ongeboren kindje krijgt er wel wat van mee wanneer jij gestrest bent.
    Hij zal waarschijnijk meer gaan bewegen, of juist wat minder.
    Het zal geen kwaad kunnen denk ik.

    Ik denk dat je huisarts je niet snel wat kalmerends mee geven, hooguit dat hij zal zeggen dat je naar de drogist moet voor homeopatische tabletten, of druppels.
    Ruval is een goede rustgever geloof ik.
    En valeriaan werkt ook rust gevend.

    Toen ik een aantal weken terug naar de huisarts ging kreeg ik geen kalerende middelen omdat ik op dat moment nog niet zeker wist of ik wel of niet zwanger was.
    Hij adviseerde mij om naar de drogist te gaan voor VALDISPERT RUST tabletten.
    Ik heb deze dus ook gekocht, en ik moet zeggen dat ze mij veel goed hebben gedaan, ik werd er rustiger door in mijn hoofd, die op dat moment op knappen stond.

    Als ik jou was ( ik ken de situatie natuurlijk niet ) zou ik proberen alles een beetje op regel te krijgen.
    Ze zeggen wel eens wanneer je veel onder stress staat bij een zwangerschap dat je dan kans hebt op een huilbaby.
    En wanneer je veel lacht tijdens de zwangerschap dat je dan een heel vrolijk kindje kan krijgen.
    Maar dit is volgens mij niet bewezen.

    Lukt het niet om alles in een rustiger vaarwater te krijgen zou ik als ik jou was eens vragen aan de huisarts naar homeopathie medicatie, zoals een van de bovenstaande middelen.

    Hopelijk heb je hier wat aan
    Groetjes Jolanda,
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Oh ja ik vind Valdispert heel fijn. Ik heb het nu niet meer nodig gelukkig.
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dacht dat kinderen met moeders die tijdens de zwnagerschap aan chronishe stress meestal op latere leeftijd een leerachterstand krijgen.

    groetjes Talia
     
  5. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik heb geen chronische stress...gelukkig ik heb nu 2 a 3 keer een mega aanvaring met mijn moeder gehad.. Die is manisch depressief, daar valt echt niet mee te leven.. Maar ik heb nu geen contact meer met haar want dat is niet goed voor mijn relatie kind en mijzelf.. Maar ze blijft contact zoeken op een gemene manier ze laat me niet met rust.. en mijn vriend heeft er voor gezorgd dat ze mij in iedergeval niet meer kan bereiken... Maar direct bij hem komt. Dus het is alweer rustig gelukkig en mijn ik heb een toffe schoonmoeder die mij opvangt maar het heeft de nodige stress opgeleverd... gelukkig gaat het nu beter en lach ik weer heel veel..
     
  6. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Sterkte Chantalletje!

    Nooit leuk dat soort dingen... zeker als je onmachtig bent iets te veranderen aan de situatie omdat je moeder niet voor rede vatbaar is vanwege haar stoornis...

    Ik heb ook stress gehad tijdens mijn eerste zwangerschap maar probeerde vooral positief te denken... Negatieve gevoelens sla je op in je lichaam en hebben dus ook invloed op je kindje... Maar daarentegen kan gewoon zo nu en dan stress geen kwaad, we zijn gewoon mens... we lachen en soms huilen we... Als ik huilde praatte ik wel eens tegen mijn buik... Dan zei ik dat ik een beetje verdrietig was maar dat ik wel heel veel van het kindje hield... Dat luchte wel op, dan voelde ik me achteraf niet zo schuldig...

    Liefs Anna
     
  7. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    nee het gaat nu ook weer heel goed hoor... Alleen ik wil niet dat mijn kindje hier last van houdt dus ik blijf vooral ook zeer positief denken en alle negatieve dingen heb ik uit mijn leven geweerd..
     

Deel Deze Pagina