ontstoken wond keizersnede; huisarts of gyn ?

Discussie in 'De lounge' gestart door 0Zebra0, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sinds 2 dagen is de wond van mijn keizersnede ontstoken, tenminste ik denk dat het een (beginnende) ontsteking is;zie foto

Nu wilde ik maandag de huisarts bellen maar vraag me af moet ik daar wel zijn, of de gyn bellen?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou daar niet mee wachten en naar de HAP gaan.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heb je er pijn aan ? Of komt er vocht uit ? En koorts? Voelt de wond warm?
    Volgens mij zag mijn wond er ook zo uit na een paar dagen / weken.. Ik dacht toen ook mmm misschien ontsto ke n maar dat was niet zo...
    Bij twijfel zal ik het zh of hap bellen, zeker als je er last van hebt!

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou ook de HAP bellen.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Zoals ook al in je andere topic bij "na de bevalling" gezegd is, als je geen koorts hebt is de kans dat het ontstoken is niet heel erg groot. Zo'n verdikking en rode rand heb ik beide keren gehad bij mijn keizersnedes. Ik zou er de HA voor bellen, zeker niet de HAP. Tenzij je ineens enorme koorts gaat krijgen.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb na mijn operatie ook een ontstoken wond gehad ( geen KS hoor ) En heb er te lang mee door gelopen omdat ik juist geen koorts had. Mij werd toen gezegd bij twijfel liever 1x te veel als 1x te weinig bellen.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    geen koorts, geen last van alleen als ik er aan zit/ in knijp voelt het pijnlijk

een beetje of er iets onder zit wat eruit wil. maar er komt geen vocht uit, het litteken is helemaal dicht.

maandag dus maar even naar de huisarts voor de zekerheid

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Aangezien het weekend is zou ik bij twijfel de HAP bellen.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij er ook zo uit zag, en het was niet ontstoken.

Maar als je twijfelt zeker even bellen

10. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik zou de HAP bellen. Er lijkt een bult/verdikking te zitten. Iets dat er uit wilt, vocht/pus?

Ik zou niet wachten tot maandag. Overleg met de assistente van de HAP en zij zegt dan wel of je langs kan komen of niet.

11. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Helaas ziet mijn litteken er nu na 8 maanden nog zo uit. Eerlijk gezegd denk ik op basis van de foto niet meteen aan een ontsteking

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik zou ook de hap bellen ik vind de wond er maar raar uit zien . niet zo als het moet erg rood ook .
    jeukt ie ook? ik wachte niet als ik jouw was.
    Na mijn keizersnee [ vleesboom er uit laten halen ] werd me gezegt koorts bellen is ie rood en raar van kleur bellen .
    Beter 1 keer voor niks dan te laat zijn.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb op dezelfde termijn een keizersnede gehad en die van mij ziet er nog roder uit moet ik zeggen.. vind op zich de wond er niet onrustig uitzien maar ik denk dat je het zelf het beste voelt..

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Mijn litteken is na acht maanden dus nog erg dik en vuurrood. Ik voel ook een soort onderhuidse lussen

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb 14 maanden geleden een keizersnede gehad. Mijn wond is indertijd heel goed genezen. Hij zag er echter niet veel anders uit dan die van jou, en ik heb heel lang ook een soort 'ribbel' gevoeld. Terwijl het er zo uitzag heb ik ook nog wel nacontrole gehad, maar de dokter vertelde me dat het er prima uitzag. Als er geen vocht uitkomt en je geen koorts hebt zou ik me niet al te veel zorgen maken, maar als je je toch zorgen maakt misschien even naar de huisarts.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als jij je zorgen maakt zal ik de HAP bellen :)

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat je topic er drie keer staat, doe ik deze op slot (op de andere plek staat hij juist)

Deel Deze Pagina