Dat had ie toch al gezegd? Parkeerverbod. Ik snap heel goed dat een agent niet een complete uitleg wil geven voor iedere bekeuring die hij uitschrijft. In dit geval overigens wel lullig, want dat bord was dus weg. Maar over het algemeen gesproken zeuren zoveel mensen als ze een bekeuring krijgen! Altijd in discussie. OOK al ze dondersgoed weten dat ze fout zaten.
hoelang dat bord al weg is wist ie niet precies... maar al wel een tijdje... niet een paar daagjes ofzo
Maar als er normaal een bord staat dat je daar niet mag parkeren, dan is 1 boete over AL die overtredingen nog best een meevaller...
Is ook weer zo... En als dat bord er wel gestaan heeft, dan zijn AL die mensen, die daar ALTIJD al parkeerden, ook altijd al fout geweest. Dus men had al moeten weten dat daar een parkeerverbod gold. Wat trouwens niet betekent dat TS een sterke zaak heeft, nu het bord er NIET staat.
Als ik niet zou weten dat dat bord daar hoort te staan dan zou ik er ook parkeren. Gemeentes zijn best laks wat betreft zulke dingen. Ik vind het nog al wat dat ze er zolang over doen om een bord terug te plaatsen.
Wat een eikel zeg, die agent. Nou heb ik al een tijdje totaal geen respect meer voor de politie. Ze rijden zelf als idioten, pas ben ik nog bijna van de weg gereden door een politieauto die voorgesorteerd stond voor rechtdoor en opeens, zonder te knipperen, rechts af ging. Voor m'n werk heb ik een keer de politie moeten bellen, ik was heel erg overstuur, maar ze keken totaal niet naar me om, ze hebben me zelfs niet eens iets gevraagd! Later moest ik ze nog ergens voor terugbellen, werd er opgenomen met "met Bert" o.i.d. dus ik "eeh, ik belde eigenlijk voor de politie", maar dat was dus de politie. En ondertussen lekker door gaan met z'n verhaal tegen een collega. Nee, mijn beste vrienden zijn het niet. En wat betreft die boete: misschien wil die café eigenaar wel voor je getuigen, als er geen bord staat en er staan meerdere auto's geparkeerd, hoe moet je dan weten dat dit niet toegestaan is?
wil geven? Hij is aan het werk en kan prima even normaal uitleggen waarom. Ook al doe je het 1000 x op een dag.
Tja dat is wel zijn werk natuurlijk. Ik vind het heel normaal als hij hier even op reageerde. Ze vroeg het netjes. Snap dat er vaak discussie is en het zal mij ook zeker aan om de vraag of hoe de vraag gesteld wor maar in dit geval zoals TS het beschrijft vind ik het niet netjes dat er nie tgereageerd word op haar vraag. TS ben heel benieuwd. Zou zeker een filmpje maken van de situatie zoals hij nu is. Je kan niet weten dat je er niet mag staan als er geen bord is.
In het geval van een onduidelijk of ontbrekend verkeersbord, mag je geen boete krijgen. Zie Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer Art. 6, 7 en 8: "De waarneembaarheid van verkeersborden moet dag en nacht verzekerd zijn. Borden worden zodanig geplaatst dat zij het zicht op het verkeer of op verkeerstekens niet belemmeren. Borden worden in beginsel haaks ten opzichte van de wegas geplaatst." Dus, foto maken voor het bewijs.
Dat bord is dus een paar daagjes weg. En volgens de OP parkeerde jij daar altijd al. Dus als ik het goed lees, was je al die tijd al in overtreding. En heb je tijd genoeg gehad om dat bord te zien. Denk dat je mazzel hebt dat je nu voor het eerst een bekeuring gekregen hebt.
hoi vorige week reed ik ergens en mijn man draaide,meteen een moterpolitie achter ons aan,mijn kindjes zaten vast en veilig in auto,waarom moet ik stoppen? ik schrok,wat hebben we gedaan,ja zei de politieman je mag hier niet draaien,t is veranderd. dus ik was al heel bang dat ik een boete kreeg want wij zagen geen bord,en we reden daar bijna nooit,ik had sorry gezegd. gelukkig had de politieman ons geen boete gegeven,daar was ik blij mee. ik keek later maar er stond echt geen bord. succes
Dat is niet relevant. Geen bord, geen boete. Bovendien was TS ter goeder trouw omdat ze niet wist van het parkeerverbod. Misschien was het bord, toen het er nog wel stond, ook niet duidelijk zichtbaar.
Geen bord, geen boete zou ik zeggen. Als er normaal een bord staat maar nu niet mogen ze geen boete geven. Als iemand daar voor de eerste keer komt en er staat geen bord, dan weet die persoon niet dat je daar niet mag parkeren.
geen bord geen boete idd stel jij bent een dagjestoerist en jij komt nooit in dat gebied, hoe kan je dan weten dat daar een parkeerverbod geld als er geen bord is?
Gister heb ik de pol gebeld omdat mijn buurjongen bedreigd werd door een flinke groep jongens. Gelukkig was de pol al geweest maar ik had geen signalement door kunnen geven. Dus ik bel met de pol lijn en die schakelde mij door naar de pol in de stad. Krijg ik iemand aan de lijn die begin met : hallo! Ik heb eerst even gevraagd; ehhm hallo, met wie spreek ik? Dan denk ik....mijn god......sociale vaardigheden zijn ver te zoeken bij sommige mensen.