dit vond ik op het net Vermijd grote hoeveelheden tijdens de zwangerschap. Normale hoeveelheden in het eten kunnen geen kwaad. Wilde tijm kan de menstruatie opwekken en mag niet tijdens de zwangerschap worden gebruikt. De meeste etherische oliën kunnen niet zonder risico ingenomen worden. Gebruik etherische oliën uitsluitend inwendig als u voldoende kennis heeft of raadpleeg een (homeopathische) arts. Over het algemeen is echter de werking bij uitwendig gebruik sterker dan bij inwendig gebruik. De etherische olie kan huidirritatie veroorzaken.
hmm ik vind de volgende 2 linkjes: http://www.annetanne.be/vrouwenkruiden/zwangerwel.html en http://www.annetanne.be/vrouwenkruiden/zwangerniet.html dat is dan best wel weer nuttig denk ik zo in het zwangerwel stukje.. staat ook iets over verkoudheid overigens en een hoop dingen om typische zwangerschapskwaaltjes tegen te gaan
Tijm is menstruatiebevorderend en kan baarmoederstimulerend zijn. Dit is wat Volatile zegt (bekende fabrikant van o.a. etherische olieën): Een aantal etherische oliën mogen niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap, te weten: Anijs, Basilicum, Bonenkruid, Ceder, Cisteroos, Cipres, Citronella, Dille, Engelwortel, Hysop, Jasmijn, Jeneverbes, Kaneel, Kamfer, Komijn, Knoflook, Laurier, Marjolein, Mirre, Oregano, Peterselie, Rozemarijn (wel na 6 maanden), Salie, Scharlei, Spijklavendel, Tijm, Venkel zoet en Verbena. (weten we gelijk wat we allemaal niet meer mogen tijdens de zwangerschap. Veel trouwens hé?) Zeker gezien het feit dat Batchie nog niet zo heel lang zwanger is, zou ik het niet gebruiken. En wat jouw arts betreft: wil ze dat je een nierbekkenonsteking oploopt of zo? Echt zwaar belachelijk wat ze allemaal heeft gezegd. Ik zou een klacht indienen tegen haar. Kom op zeg. Ze behandel je iemand toch niet.
mja van een nierbekkenontsteking word je in ieder geval niet gelukkig kan me dat nog maar al te goed herinneren ben er anderhalve maand ziek van geweest (ik ben dus allergisch voor de pillen die je dan krijgt.. dus ik kreeg uiteidnelijk iets anders wat niet al te best werkte) @annamarie: kijk eens op die linkjes die ik er net bij zette.. of had je die ookal gevonden? (als ik het kan vinden... kan een ander dat tenslotte ook misschien wel)
Geen knoflook?? shit men hindoestanen kunnen niet zonder knoflook in hun eten Voel me vandaag een b eetje raar, denk (nee heb heel sterk het gevoel) dat dit een miskraam gaat worden.. Heb zoveel stress gehad afgelopen tijd, ben flink aan het hoesten hou bijna niks binnen.. en het is nog maar zo pril.. Heb al wel een echo gehad met 6 weken, maar ik lees hier bij de MK dat de meeste Mk rond de 8 weken plaats vinden.. probeerde net even te slapen maar het lukte gewoon niet omdat ik zo bang ben.. Verder heb ik al sinds het begin van die stomme rugpijn om de zoveel tijd en die stomme blaasontsteking.. Ik wilde nog die pilletjes gaan halen maar toen ik ging douchen ben ik in ed douche in slaap gevallen best lomp... dus toen durfde ik niet meer... En ik kon me moeder ook niet sturen want die ging vandaar trouwjurken passen met me zusje...
meis probeer je niet teveel zorgen temaken zolang je nog niet bloed, rugpijntjes kunnen ook in het begin van de zwangerschap aanwezig zijn, er gebeurd zoveel in je lichaam nu en de één heeft daar meer last van dan de ander. een mk hoeft niet perse rond 8 weken te komen, ze zeggen dat als je de 12 weken gepasseerd bent de kans op een mk kleiner is dan ervoor, je hebt inderdaad behoorlijke stress gehad de laatste tijd en dat kan ook een reden zijn dat je lichaam reageert maar zolang er geen bloed is is er hoop. luister goed naar je lichaam en rust nu goed. heb je nu dan nog steeds geen medicijnen van je huisarts voor je blaasontsteking? ik begrijp niet dat ze je hier zolang mee laten rondlopen...
Ik had een kuur gehad, maar die hielp dus niet omdat ik alles bleef overgeven.. En mijn HA wil nu dat ik een week wacht om te kijken of de symptomen verdwijnen. Maargoed volgende week kan ik net zo goed een nierbekken onsteking hebben wat ik waarhscijnlijk ook had volgens mijn schoonmoeder, omdat ik ontzettende pijn had in mijn buik en geen pijn had bij het plassen...
Thee met honing hielp nooit bij mij.. vandaar dat ik dat niet meer heb geprobeerd.. wel liters thee met citroen gedronken sinds 4 weken, voorzover ik dat binnenhield
kreeg net een raar smsje joh, hoi janet wij zijn blij om op een rare manier te weten te komen dt wij mousies worden. helaas voor jou, wij zijn niet zo hypocriet vandaar deze felicitatie (mousie is tante van moeders kant) voel me nu zo rot.. Ik zat al te balen dat ik alleen thuis zat terwijl iedereen incl vriend aan het feesten is en niet eens effe belt hoe het gaat en nu dit zit nu eweer als een baby te janken
ah ok... nou opbellen die handel... jij wilde het misschien nog geheim houden tot 12 weken... van wie hebben zij het dan? Ik zou uitleg vragen!
geen btg, en we hadden hier een supermarkt die altijd open was zo een pakistaans ventje en nu issie ineens zonder reden dicht, had ie wel effe mogen melden..
gaat lekker zo stapels mensen die het tijdje stil houden.. dat moet kunnen al kan ik me voorstellen dat het raar si om via via zoiets te horen komt vast wel weer goed uiteindelijk het ergste heb je al overwonnen denk ik toch
Jaaaaaa ben nu lekker weer bij me hubbie, de priester is vrijdag geweest. We hebben besloten om die rituelen over te slaan in ovrleg met onze ouders omdat het anders achterwege word gelaten bij onze echte bruiloftl.. Hindoestaans geloof is echt moeilijk.. maar ik ben nu echt happy. Ik weet dat alles goed is met de kleine, voel me geweldig heb zelfs vooruitzicht op 3 goede banen waar ik uit kan kiezen dus mijn leven is nu echt lekker.. Ben echt heel blij