Ik ben al maanden aan het steggelen over m'n zwangerschapsverlof met tempo team. Zij zeggen dat ze het niet hoeven te regelen, terwijl het nota bene bij hun op de site staat dat ze dat wel moeten met mijn soort contract. Ik heb er op een gegeven moment contact over gehad met het uwv en gelukkig kon ik het zelf ook regelen. TT een vriendelijk maar dringend mailtje gestuurd dat zij het wél moeten regelen maar dat ik het ook zelf kan doen maar dat er dan wel een briefje bij gaat waarom ik het zelf regel en niet zij. Nou, toen kon het natuurlijk ineens wel. Zwangerschapsverklaring direct gemaild...2 weken geleden... Nu 1 dag voor de uiterste aanvraagdag krijg ik eindelijk een bevestiging dat alles geregeld is en in het systeem staat. (Terwijl ik gisteren nog contact heb gehad met het uwv en er volgens hen nog helemaal geen aanvraag binnen was en ik het nu dus toch nog maar zelf heb gedaan ) En of ik uiterlijk binnen 2 dagen na m'n bevalling even TT wil bellen om de bevaldatum door te geven Ze zijn helemaal gek daar ofzo?! :x Hebben die dames daar zelf nog nooit kinderen gekregen.. Alsof ik daar zin, tijd en weet ik het in heb om dat dan te gaan doen, ongelofelijk. Ik ben dat echt niet van plan hoor. Wat zouden jullie doen?
Wat een gedoe. Ik zou mijn man dan wel even laten bellen. Zelf niet zo snel idd.Weet niet wat voor consequenties het anders heeft?
Hmmmm ik zou niet bellen, wat maakt t uit. UWV hoort het via gemeente en daar krijg je WAZO van. Anders toch gewoon "oeps vergeten"? Kom op alsof je niks belangrijkers aan je hoofd hebt...
Is dat zo raar? ik heb direct na mijn bevallingen mijn werkgever gebeld om te vertellen dat ik was bevallen, en dat vond ik normaal
Je laat je werkgever toch altijd weten wanneer je bevallen bent... Mailtje of een bellen is een kleine moeite, geen 5 min werk.
Tuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat je dan niet op dag 2 na bevalling denkt gohhhh laat ik Tempo Team bellen.... Haar werkgever zal ze wel inlichten neem ik aan, maar als Tempo Team zo lastig doet zou ik ook echt geen behoefte hebben ze meteen te bellen (als je je wg wel gewoon inlicht).
Wat is het nou voor moeite om even te bellen? Kijk als er complicaties optreden tijdens de bevalling is het een ander verhaal, maar bij een gewone bevalling ben je ook zo weer thuis (als je in het zk bevalt) en kan je toch prima even 2 minuten een telefoontje doen. De kleine slaapt toch voornamelijk! Ik vind dat je wel heel moeilijk doet. Last van hormonen?
Je hoeft normaal gesproken helemaal niet te bellen. Heb ik bij mijn vorige werkgever en 2 bevallingen ook niet hoeven doen. Het uwv krijgt dit door van de gemeente en aan de hand daarvan berekenen ze je laatste verlofdag ed. En in mijn geval betaald uwv gewoon rechtstreeks aan mij uit dus TT zit er helemaal niet meer tussen. En nee ik heb geen zin ed om TT even "gezellig" te gaan bellen. Ik werk via hun bij een bedrijf maar voor de rest heel weinig te maken met TT.
Ik werk zelf bij een uitzendbureau en voor TT was het inderdaad maar een hele kleine moeite om dit even door te geven aan het UWV. Ik snap dat je na al het "gedoe" zoiets hebt van, waarom moet ik 2 dagen na mijn bevalling al doorgeven dat ik ben bevallen terwijl hun zo moeilijk doen. Maar het is een kleine moeite.. laat je niet kennen en jezelf niet verlagen naar hetzelfde niveau.
Ik werk ook bij een uitzendbureau, niet Tt. Maar ik zou een familie lid laten belleb om door te geven dat je bevallen bent tzt.
Oja zeker heb ik last van m'n hormonen Maar uit eigen ervaring weet ik dat het echt niet vanzelfsprekend is dat je binnen 2 dagen even lekker rond kan gaan bellen. Na een helse bevalling, 3 heftige dagen in het zkh en een baby die vanaf dag 1 heeft gehuild vind ik die uiterlijke 2 dagen heel erg vervelend. Nee het is geen grote moeite maar waarom zo kort dag? Waarom niet binnen een weekje ofzo als ze perse willen dat je het even doorbelt? Je moet TT nog eerder bellen dan dat je je kind wettelijk moet aangeven onderhand...
Tja zij moeten toch uiteindelijk doorgeven tot hoelang jij zwangerschapsverlof hebt?? Dat gaf mijn werkgever namelijk wel door
Nee want het uwv betaalt rechtstreeks aan mij uit en niet via TT. Het uwv krijgt via de gemeente te horen wat mijn bevaldatum is en uwv regelt het zo verder ivm met einde verlof.