Misschien stel ik een hele domme vraag maar wil het toch even weten .. Stel je hebt een virus op je computer en je gebruikt wel eens via je usb kabel je telefoon op de computer, bijvoorbeeld om foto's of muziek over te zetten, kan dat virus dan ook aankomen in je telefoon ? Ik kreeg gisteren namelijk een virus binnen via mijn computer en op het moment dat ik hem binnen kreeg zat mijn telefoon aangesloten en deed ook raar, kon ineens mijn beeldscherm niet meer draaien, maakte geen verbinding met internet, gooide zichzelf ineens uit, erg vreemd dus. Iemand enig idee of dit dus effect kan hebben op je telefoon ? Inmiddels doet de laptop het weer en doet mijn telefoon ook weer gewoon normaal maar ik vroeg het me toch nog af.
Oke dus het kan wel hoop het niet want ik moet nog een half jaar met dit toestel. of het virus is zo sterk dat het gelijk mijn sim kaart verziekt maar daar ga ik maar niet van uit. Ik had ook al zitten googelen maar kon er vrij weinig over vinden.
er is laatst wel een artikel over geweest in Kassa, wellicht dat je op hun website nog wat kunt vinden? dat ging erover dat betalen en internetbankieren met je telefoon nog erg gevaarlijk is omdat telefoons vaak niet een virusscanner hebben en een virus wel op je telefoon kan komen dmv googlen op je telefoon en downloaden en aansluiten op je pc.
Ligt er helemaal aan wat voor telefoon je hebt EN wat voor computer en wat je er allemaal mee doet. Haal jij bvb een bestandje van je computer met windows af en zet je die over op je telefoon met windows mobile....dan kan het zijn dat ALS er een virusje in zat je telefoon ook besmet is. En er zijn ook virussen voor andere besturings systemen maar diegene die het meest gebruikt worden daar zijn ook de meeste virussen voor. Dus alle linux gebruikers met andriod telefoons zijn niet veilig...maar wel veiliger. En aangezien internet op je telefoon en besturings systemen voor op telefoons een enorme hype is zal het niet lang meer duren voor die ellende ook daar helemaal "up to date" is....hopelijk de virus scanners voor op telefoons ook!