Thuiswerk en Loonbeslag

Discussion in 'De lounge' started by Que, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik heb een vraagje.

Als je een loonbeslag hebt op je loon en je wilt extra bij gaan verdienen doormiddel van thuiswerk. Gaat dit loon dan ook naar de loonbeslagen?

Dan nog een vraag. Als je een uitkering hebt en je wilt bij gaan verdienen doormiddel van thuiswerk... kan/mag dat?

Wie o wie kan mij hier antwoord op geven. Zoek me rot op internet maar kan niet echt een antwoord hierop vinden.

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Volgens mij wordt bij een loonbeslag al het inkomsten meegerekend, dus ook van thuiswerk.

En dat mag met een uitkering, maar je zult dan wel gekort worden op je uitkering als je boven een bepaald bedrag uitkomt.

3. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Klopt, werk is werk. Waar de arbeid verricht wordt doen niet terzake.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Wat Soraya zegt klopt. En uitkering zal gekort danwel gestopt worden.

5. Rono

Rono Niet meer actief

Uitkering zal nooit gestopt worden.. Er is altijd een bedrag waar ze geen beslag o mogen leggen. Moet je maar eens op googlen. Bij een uitkering zullen ze niet veel loonbeslag kunnen leggen, werk vervalt je hele loon. Probeer loon beslag koste wat kost te voorkomen want je houd heel weinig weinig over en eerlijk gezegt vind ik t nogal voor lul staan bij je werkgever

6. Que

Que Niet meer actief

Klopt je staat ook voor lul bij je werkgever. We zijn aan het kijken hoe we meer geld kunnen verdienen om schulden af te lossen, maar er loopt meer dan alleen loonbeslagen dus dachten wij als we er nou thuiswerk bij gaan doen hebben we meer om aan de andere af te lossen, zodat je daar loonbeslagen mee kan voorkomen. Werkgever houd een beslagvrije voet aan wat niet veel is, maar goed dan hebben we overige schuldeissers die ook geld willen zien, we willen alles snel aflossen en zijn we aan het kijken hoe snel van alles af te komen op een eerlijke manier.

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je niet beter hulp gaan zoeken bij de gemeente? schuldhulp, schuldsanering? Of in de vorm van een lening die je aan hen afbetaald waarmee je al je schuldeisers kunt afbetalen? ik zou dat wel overwegen, lijkt me niet dat je zo door kunt gaan. Sterkte!

8. Que

Que Niet meer actief

@belle

Zou kunnen om dat te doen, maar met behulp van het maatschappelijk werk kunnen we er als we het op deze manier doen binnen 18 maanden overal vanaf zijn. Als we er nu thuiswerk bij gaan doen kan het natuurlijk nog sneller en dat is wat we willen alleen vroeg ik me af of het geld wat we dan extra verdienen dan ook een beslag op gelegd gaat worden. Is natuurlijk niet erg maar zie liever dat we dat geld kunnen overmaken aan de overige instanties.

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan de ene kant denk ik: het is inkomen, maar aan de andere kant is het wel een andere instantie die je uitbetaald? weet je, 2 familieleden zitten in de schuldhulp en ik heb ook weleens e.e.a. uitgezocht voor hen, en dat deed/doe ik via Schulden Forum, Forum voor mensen met schulden (schulden-vrij.info) - Index
    Daar zitten veel mensen met ervaring en kennis.

Zo'n schuldtraject of sanering kost je 3 jaar. Als jullie er zelf eerder uit kunnen komen zou ik dat ook prefereren. Maar wat ik al zei, de GKB (gemeentelijke krediet bank) die verstrekt ook leningen, hoe dat precies in z'n werk gaat zou je aan maatschappelijk werk kunnen vragen, dat weet ik niet) maar dat betekent dat je dan maar 1 lening hebt lopen, bij hen, tegen niet een heel hoge rente. Dus je hebt dan maar 1 afbetaling en misschien geeft je dat meer lucht. Je doet het dan immers ook gewoon allemaal zelf.

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moet wel hele goede thuiswerk zijn dan want vaak verdien je er niet veel mee trap daar vooral niet in.

Ik zou zwart werken ernaast anders zak je nog meer de sh*t in....

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    volgens mij verdien je met een krantenwijk meer dan met thuiswerk. Ik zou allebei een dagelijkse krantenwijk nemen.

12. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    wat je bijverdiend word ook ingehouden.. maar met dat loonbeslag word gedeelte van jullie schulden afgelost neem ik aan? dan zou dus wat je bij verdiend ook naar de schulden gaan? dan is dat toch niet erg?

13. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2ling

14. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    als jullie het kunnen regelen om met hulp van maatschappelijk werk er met 18 maanden vanaf te zijn, zou ik dat proberen.
    Schuldhulpverlening van 3 jaar is niet niks.
    ik zou kijken of ik ergens zwart bij kan werken bv schoonmaken bij iemand thuis.
    en daarnaast mss nog een krantenwijk oid om sneller af te lossen.
    sterkte ermee, het zal niet makkelijk zijn.

15. Que

Que Niet meer actief

Nee klopt is ook niet erg, maar buiten de schuldeissers van het loonbeslag zijn er nog meer bedrijven die geld krijgen en om te voorkomen dat zij ook loonbeslagen gaan leggen (waar dan ook nog extra kosten voor berekend gaan worden) willen we die ook zo snel mogelijk aflossen. We willen er alles aan doen om het allemaal zo snel mogelijk weg te hebben.

Wat betreft een krantenwijk is geen optie. Ik heb ernstige rugklachten en het is voor mij dus te zwaar. Voor mijn vriend is het ook niet mogelijk omdat hij onregelmatig werkt en regelmatig om half 6 de deur uit is en s avonds rond half 8 thuis is. Soms nog wel eerder weg en later thuis.

Thuiswerk kan ik zelf indelen en dus zelf bepalen wanneer is het doe. Bijvoorbeeld half uurtje thuiswerk half uurtje liggen enzo.

Dank jullie wel trouwens voor het meedenken!

16. Que

Que Niet meer actief

T is ook niet makkelijk maar wij zijn sterk en het gaat ons gewoon weg lukken. Op welke manier dan ook. We doen ons best om het zo snel mogelijk allemaal weg te hebben zodat we een normaal leven kunnen hebben en kunnen gaan genieten

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @que: Je zegt bang te zijn dat andere bedrijven ook loonbeslag gaan leggen, heb je dan niet met deze bedrijven contact gelegd om een regeling te treffen of uitstel van betaling aan te vragen?

18. Rono

Rono Niet meer actief

Enige thuiswerk wat wel goed verdiend is annie connect. Mar dan moet je wel 5 keer op cursus naar amsterdam of veenendaal. dat is telefonische verkoop voor goede doelen en je mag max 24u werken voor 9 euro per uur.

19. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Dank je! :)

20. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    misschien zoeken ze anders bij tns nipo ook weer enquêteurs vanuit huis.. dat verdiend ook prima en elke donderdag bel je zelf om je tijden voor de week erna in te plannen.. blokken van 3 uur en 3 kwartier (toen ik er werkte moest je daar minimaal 3 uur van werken weet niet hoe dat nu zit) en dat was echt leuk werk! je hoeft ook maar 1x een dag op cursus in amsterdam en daarna kun je starten.. die dag worden je reiskosten vergoed (kreeg het toen meteen in mn handje toen ik weg ging weet niet hoe ze dat nu doen) en de middag daar werk je meteen een dagdeel bij hun en krijg je ook gewoon betaalt..

wbt loonbeslag is het zo, als er meerdere schuldeisers tegelijk beslag leggen moeten ze delen.. dus hun moeten onderling met elkaar regelen dat ze het delen dus je gaat niet nog meer betalen.. moet wel zeggen dat de beslagvrije voet die hun vaak in de eerste instantie aanhouden bij ons toen NIET klopte.. dit moest namelijk 400 euro meer zijn! en dat heeft bij ons toen een half jaar geduurd om het te laten aanpassen :s dus zorg er in elk geval voor dat je zeker weet of het bedrag klopt, wij dachten toen het zal wel kloppen wat ze sturen, maar dat bleek dus niet te zijn ;)

Share This Page