Ik ben boos! Terecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mensen gaan ook op vakantie met kleine kinderen en dan rijden ze langer..

ik denk ook dat ts te moeilijk doet. sowieso kun je je man niet verbieden te gaan, het zijn zijn ouders! daar kun en mag je niet zomaar tussen gaan staan!

daarnaast krijg ik ook het idee dat je je sm haar kleinkind ontzegt, jij bent moeder en jij bepaalt, maar volgens mij is opa/oma zijn ook iets heel bijzonders, en dat jouw kind er op zo'n bijzondere dag niet bij kan zijn moet toch pijn doen.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ isademi: het is WEL mogelijk. Mijn schoonmoeder woont in Groningen en mijn man en ik hebben overwogen naar Maastricht te verhuizen. Dat is 3,5 uur rijden.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zit nog eens ff te kijken en het gaat om een dagje uit, geen weekendje? Dan vind ik 3 uur heen en 3 uur terug toch ook wel veel hoor, zou mijn lichaam ook niet echt fijn vinden...vergeet het rondlopen in de Beekse Bergen ook niet hè!
    Is het inclusief een overnachting zou ik er geen probleem mee hebben.

Zou dan of je zoontje met je man mee laten gaan of samen met je zoontje thuis blijven. Je schoonouders zijn waarschijnlijk ook al wat ouder, die zullen niet zo snel meer veranderen, maar het blijven wel de ouders van je man...tot op zekere hoogte moet je die nukken maar voor lief nemen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een vakantie is wel wat anders dan een dagje weg. En in dat geval vind ik het rijden ook vreselijk. Ik zou 6 uur rijden op 1 dag niet doen met een baby van 8 maanden. Wij gaan ook niet op vakantie dit jaar vanwege de jongste. Ik zou het hooguit doen als we daar een weekend zouden kunnen blijven (bij mijn schoonmoeder). En dan nog: wat heeft een baby op een pretpark te zoeken? Mijn jongste slaapt niet in de kinderwagen hoor. Dan gaat hij keihard brullen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik weet niet, mijn zoon vond met 8 maanden de efteling al helemaal geweldig. en vakantie hebben we ook al verschillende keren gedaan.

als ik niet bereid was geweest ver te rijden, ook voor een dagje, zou Ties nog nooit bij bijvoorbeeld mijn zusje zijn geweest. dat is toch te erg voor woorden vind ik.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    tja dan pas je je aan.
    of je gaat niet maar zeurt er niet over.
    Kindje van ts is al 8 maanden, dan moet dit echt wel kunnen hoor. Je kan je niet de komende jaren opsluiten en alles ontzeggen
    .
    Ik ben zo verbaasd over hoe claimerig moeders soms zijn.
    Ja, het is jouw kind. Maar je s-ouders zijn opa en oma en hebben dus ook recht om soms iets leuks met je kindje te doen.
    Bovendien zijn het ook nog een de ouders van je man.

En idd, boek een hotel of blijf bij s-ouders slapen als je op en neer rijden te veel gedoe vind

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    toen mijn zoontje 3.5 maand oud was hebben wij 2 uur heen en 2 uur terug gereden (heen werd bijna 3.5 uur ivm file)

dit was vanwege mijn schoonzusje die getrouwd was en we hadden een bbq en gingen bowlen (sz was eerder die week klein met alleen ouders erbij getrouwd)

dit en bijvoorbeeld een zoveel jarig huwelijk vind ik wel zo belangrijk dat ik dan de stap neem. En ja uk was de dag erna gesloopt en onrustig maar dat was 1 dag. Dat is niet te vergelijken met de ruzie die je nu kunt veroorzaken omdat je niet komt.

Ik zou dus zeer zeker gaan want deze dag is super belangrijk voor je schoonouders!!!!!!!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    beekse bergen is een dierenpark.
    Das voor een kindje van 8 maanden echt al heel leuk hoor!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij gaan nooit een dagje naar mijn schoonmoeder, we blijven altijd bij haar slapen. Dat doen we dus ook maar 2 a 3 keer per jaar, de andere keren komt ze onze kant op.

En mijn zoontje zou de efteling dus niet trekken. Ik zou daarom ook echt geen leuke dag hebben. Niet alle kinderen zijn hetzelfde.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goed, feit blijft dat een dag ergens heen voor mijn zoontje echt niet zou werken. Zoals ik al zei, hij slaapt niet in de kinderwagen maar gaat dan heel hard brullen. We gaan wel eens naar de dierentuin, maar dat is altijd direct na zijn slaapje. Zodra hij het dan weer zat wordt, gaan we weer naar huis (en in de bakfiets slaapt hij meestal wel trouwens, gelukkig).

11. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    snap trouwens eerlijk gezegt niet dat je over zoiets belangrijks voor je schoonouders twijfeld :). Ik zou er niet over na hoeven denken en zou gewoon gaan.

12. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    laat hem maar gaan voor de lieve vrede maar hij moet wel duidelijk achter je staan, jullie mening en jullie zoon.

zowie zo als een schoon moeder gemeen begint te praten over de moeder van zijn kind dan is het over en uit en doe er dan maar geen moeite meer voor dan gaat ze maar het andere kind lastig vallen en dat gezin.

trek je handen er vanaf en vermijd ze

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    p.s dames misschien is het wel makkelijk mogelijk om met het kind drie uur te rijden en de hele dag mee te sleuren ( wat ik zelf ook niet zou willen eerlijk gezegd )

het gaat er hier om dat zij dat gewoon liever niet heeft en haar zoon des te beter kent dat hij dat nog niet aan kan.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

#94 Yukl, 14 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2011
    Ik zou trouwens dus proberen te regelen dat je kan blijven slapen. Zodat het dan nog maar 3 uur rijden is op een dag. Ik zou dan wel naar de dierentuin gaan, voor mn schoonouders (schoonmoeder in mijn geval), al zou ik het wel irritant vinden dat ze zoiets bedacht hebben. Maar er valt vast wel wat te bedenken.

Mijn schoonmoeder vierde haar 65e verjaardag toen de oudste 7 maanden was. Ze gingen 's middags naar een museum en 's avonds ergens eten. Ik ben toen met het eten eerder naar haar huis gegaan met T. zodat hij naar bed kon. Mijn man is toen gewoon gebleven. Bij het museum kwamen we ook later aan omdat we eerst T. wilden laten slapen. Naja, al met al vond mijn schoonmoeder het prima geregeld zo.

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    3 uur met een 8maanden oude baby in de auto sja eh.. met Jayden zou ik het probleem niet zien, tussendoor even stoppen voor zijn eten en voor ons een bakkie koffie.
    Met 5 weken gingen we naar Texel.. 3,5 uur rijden voor ons, heeft geen kick gegeven, ja om zn fles maar toen waren we al gestopt bij een wegrestaurant.
    Zoals anderen ook al zeggen, ze hoeven het niet te overleggen, het is hun feest.. Of je komt en hoe dat is aan jullie zelf.

Er werd ook voorgesteld om anders ergens te overnachten met de kleine dat je niet het hele eind die dag weer terug hoeft, super idee!!

Je wereld hoeft niet klein te zijn als je een kleintje hebt.. In juni zijn wij nog naar Curacao geweest met de kleine.. 13 uur in een vliegtuig.. Ging super! *maar inderdaad.. niet elk kind is hetzelfde*

Maar als hij inderdaad niet wil slapen in de kinderwagen dan wordt het moeilijker.. slaapt hij wel in de auto? Want dat zou al een hoop schelen dan wordt hij hooguit wakker omdat hij honger heeft..
    Maak het jezelf niet te moeilijk.. Als je niet wilt, ga dan niet..
    En de opmerkingen van je schoonmoeder waren inderdaad niet netjes nee.. die doen flink pijn bij een moeder.

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    TS, ligt het probleem tussen jou en je schoonmoeder niet al lang ergens anders? Ik denk dat het probleem ligt bij al langer slechte omgang, niet deze dag.

Ik vind de opmerkingen van je sm niet kunnen. Maar om eerlijk te zijn zie ik het probleem van die dag niet, als je ook de optie hebt om te overnachten.

Mijn ouders wonen vlakbij de Beekse Bergen. Omdat mijn moeder op 30 april jarig is, gaan we al sinds ik me kan herinneren ieder jaar naar een pretpark. We zijn dus met mijn kids (tweeling en dus ook twee keer zo druk) al met 4 maanden naar de BB geweest. Ging super goed!
    Hadden zij er iets aan? Nee, maar ik heb ze lekker in de ergonomische draagzak of draagdoek gehad en ze hebben heerlijk geslapen. En dat vonden ze wel heerlijk, ik ook! Nog steeds trouwens ;)

Verder vind ik dat jij en je man uiteraard bepalen wat er met je kind wel en niet kan. Dat is niet aan mensen buiten jullie gezin, dus ook niet opa of oma.
    Maar probeer binnen die situatie wel te bedenken of jouw weerstand redelijk is, dat maakt het leven een stuk makkelijker voor jou, je man en jullie kind in de toekomst.

Verder succes met de situatie!

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Overigens, wat vind je man eigenlijk? En wat wil hij?

(Sorry als er al antwoord is op deze vraag, ik heb bijna alle pagina's gescand, maar dus niet alle)

18. Superlievemama

Superlievemama Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig super comfortabele buggies met een slaapstand. Ook ik vind het onzin. Wij zijn naar Zuid Frankrijk geweest met ons zoontje van nog geen jaar oud in de auto en het ging prima. (11 uurtjes rijden enkele rit) Zolang je je kind maar op tijd een droogje en een natje geeft is er niks aan de hand. Je doet echt moeilijk terwijl je het niet eens geprobeerd hebt. Dus nee ik vind de boosheid niet terecht :D

19. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    je schrijft dat ze het een tijdje geleden al verteld hebben, toen jullie 1 jaar getrouwd waren. Als je toen meteen duidelijk was geweest, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Ik neem aan dat dit voor veel 60+ers een vorm van overleg is. Dat zou het voor mijn ouders ook zijn.
    Op het moment dat zij kaartjes hebben geregeld (ze kosten flink wat) vertel jij dat het niet doorgaat. Ik snap dat zij daar niet blij van wordt.

Met mijn familie liep ook zelden iets lekker, totdat we allemaal besloten om de oude koeien gewoon in de sloot te laten, daar waar ze horen. Sinds die tijd is er (bijna) geen gesteggel meer. Als er dan wat is, kun je het gemakkelijk naast je neerleggen. En dat werkt ook met een boerencultuur!

Ik zou dus lekker gaan, met z'n drietjes, en daar een leuke dag van maken. Een groot gezin, dus er zijn altijd wel leuke familieleden in de buurt, je hoeft niet de hele tijd naast je schoonmoeder te lopen. Waarschijnlijk is het erg pijnlijk voor je man, vraag daar eens naar. De vraag is: wat is erger, zo'n dagje weg, of daar nog lang een naar gevoel aan overhouden dat er verwijdering tussen jullie komt?

Sterkte met je beslissing

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou, ik vind 3 uur rijden ook wel wat aan de lange kant voor zo'n kleintje hoor... Maar goed, ik denk dat dat ieder zijn eigen is en als jij het niet zit zitten moet je het gewoon niet doen.

Trouwens, die opmerking van je sm dat ze straks wel een kleinkind heeft waar ze alles mee kan doen?? Dat zou voor mij een reden zijn om nooit meer langs te gaan, of in ieder geval een hele lange tijd niet. Veel plezier met je andere kleinkind dan, doei!

Liefs

Deel Deze Pagina