Eerlijk tegenover je kindje ook! Dan pak jij dus om iets wat iemand helemaal niet meent zomaar de oma van je kindje af. Iedereen zegt wel eens iets wat hij of zij niet meent als diegene boos is. Als je om zoiets al nooit meer langs gaat of heel lang niet dan is er maar 1 iemand de dupe en dat is jouw kindje. Haar schoonmoeder heeft trouwens ook toegegeven dat ze fout zat, dus dan vind ik het al helemaal absurd. Ik vraag me vaak af of de mannen in deze situaties ook nog iets te zeggen hebben. Mijn vriend zou het namelijk no way accepteren dat ik onze zoon om dit soort simpele ruzies bij zijn moeder vandaan zou houden. Dan zou hij zeggen dat ik maar niet ga, maar dat hij net zo goed de vader is van ons kind en ook dus iets te zeggen heeft.
Geen idee of ze het meent, maar dat zijn natuurlijk uitspraken van niks. En als er sorry gezegd wordt, ligt het natuurlijk anders.
Dat zijn uitspraken die iemand doet die boos of gekwetst is. En dat zijn inderdaad uitspraken van niks, maar ik vind dat je daar als volwassen vrouw toch boven moet staan. Natuurlijk mag je er boos om zijn maar ik vind het geen reden om te besluiten dat je nooit meer langs gaat en schoonmoeder dus haar kleinkind niet meer ziet. Dat moet je toch voor je eigen kind ook niet willen?
Mijn sm zegt dat soort dingen gelukkig niet, maar als mensen bij mij dat soort dingen zeggen ben ik er heel snel klaar mee en heeft mijn kind daar verder ook niks te zoeken, vind ik dan. Er boven staan gaat tot zo ver, als het 1 keer gezegd wordt , vind ik het tot daar aan toe. Dan wordt er wat van gezegd, bij een 2e keer is het over en uit.
Ik vind dat nogal makkelijk gezegd... Je weet niet wat er allemaal nog meer gezegd/gebeurd is in het verleden. Als mijn sm zoiets zou zeggen zou ik heeeeeeel hard AJU roepen. Zij heeft mij zoveel aangedaan (en mij niet alleen) en ik heb over mijn hart gestreken en haar toegelaten voor mijn zoontje, maar als ze zulke dingen zou gaan zeggen, zou ik dat een erg goede reden vinden om het contact definitief te verbreken. Gelukkig heeft ze zelf wel door dat ze mij te vriend moet houden en kijkt ze wel tien keer uit voordat ze mij ooit nog schoffeert.
De dingen die je schoonmoeder naar je geroepen heeft is wel gemeen vind ik. Dat vind ik kinderachtig. Maar ik ben het er niet mee eens dat ze het hoeven te overleggen met julie hoe, wat wanneer waar ze hun 40 jarige huwelijk moeten vieren. Het is toch hun dag? Ik vind wel dat als ze het met de rest erover gehad hebben dat ze jullie er ook bij hadden moeten betrekken dus ik kan er wel bij dat je je misschien buitengesloten voelt ofzo. Maar als jij alleen de enige zou zijn die het geen goed idee vind, zou ze dan het hele plan om moeten gooien? Jij kent je kind inderdaad beter dan zij als jij zoiets hebt van nou ik doe het liever niet dan houdt het daarbij toch op hoe jammer het ook is?
Kan mezelf heeeeel goed in jou schoenen plaatsen!! Hier mijn schoonmoeder alleen nog erger!!!!!!!!! Je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste is meid! En een mens met een beetje gezond verstand snapt wel dat je niet onnodig met een kindje van 8 maanden 3 uur gaat rijden om naar de Beekse Bergen te gaan???!! Ze kunnen als ze toch zo graag iets willen doen een beetje rekening houden met de kleine en het wat dichter in de buurt zoeken?? Sommige mensen... ONBEGRIJPELIJK!!!! En dan gaat ze dr eigen toch lekker focussen op dr ander kleinkind!! Daar moet jij je nie eens druk om maken! En van je man, tja.. mijn vriend die zou zoiets ook doen! Zou er ook zwaar pissig om worden!
Ik ben het helemaal eens met alle reacties van Yummy. Als je het te ver rijden vindt, waarom boek je dan niet lekker een hotelletje in de buurt? Als je merkt dat jij en je zoontje het dan zat zijn, kunnen jullie je toch lekker terug trekken in de hotelkamer? Misschien is ons verhaal wel het andere uiterste, maar wonen in de buurt van Eindhoven en mijn schoonouders/zus in Zeeland. 2 uur rijden zonder file, en daar gingen we elke week naartoe. En toen ze 4 maanden was, zijn we met d'r op wintersport geweest naar Oostenrijk. Nou snap ik dat niet iedere baby het naar zijn/haar zin heeft in een maxi cosi, maar als je toch voldoende stopt, hoeft het toch allemaal niet zo'n probleem te zijn? Ik denk zeker dat als jullie met z'n drietjes gaan, dat dit jullie relatie echt wel kan verbeteren!
Ik snap jullie allebei. Voor schoonmoeder is het een teleurstelling dat jij en haar kleinzoon niet komen. En jouw beweegredenen zijn ook logisch. Voor 1 dag pret zou ik een kleintje geen 6 uur in de auto zetten als hij al lastig is met autorijden. Nu is er natuurlijk wel meer vooraf gebeurt waardoor jij je gepasseerd voelt en sneller in de verdediging schiet en de situatie draait in voor jou de makkelijkste optie (niet gaan in dit geval). Schoonmoeder voelt heus wel dat het niet lekker loopt en ziet dit (misschien wel terecht) als een afwijzing richting haar, terwijl zij juist een leuke dag wil zonder problemen. Ik zou zelf proberen mijn vriend hier tussen uit te halen. Jij wil niet gaan, dus leg haar dat uit. Leg haar ook uit dat jij heel erg gekwetst wordt door de opmerking die zij maakt. Stel voor om op een andere dag een gezellig wat te gaan doen iets dichter in de buurt of maak er een weekendje van. Maar probeer ook haar iets tegemoet te komen, zonder haar direct helemaal af te wijzen. Hoe is de relatie met de rest van de familie eigenlijk?
Bovendien vind ik het volwassener dat als je boos of gekwetst bent, je even tot 10 telt (of slaap er een nachtje over) en dan pas op iets reageert. Scheelt je vaak ook een bult ellende.
overigens zou ik ook niet zomaar 3 uur heen en 3 uur terugrijden (maar safari park ligt in brabant dus dat is wel even wat minder ver rijden dan groningen maastricht) op 1 dag. Is ook wat veel. Maar er zijn situaties waar je een uitzondering kunt maken en je aanpast en niet koppig blijft. Wat er dan ook allemaal aan vooraf gegaan is. Het is voor je man wel fijn als gewoon meegaat en het verder voor nu even laat rusten. Mijn schoonouders zouden toevallig wel rekening houden, voordat ze kaarten kopen. tja...begrijp ook dat ze dat niet hoeven doen als het hun dag is. Ik vind je reactie hier wat overdreven en deels voor te stellen en deels onterecht. Ik zou trouwens pissig zijn als pijn schoonmoeder zou lopen zeuren bij over mij bij mijn man. Da's ongehoord. Maar andersom ook. En je vriend / man is daar nu de duppe van. Het makkelijkste is dat je gewoon inderdaad zegt dat je het te ver vind rijden, dat je het fijn had gevonden als het overlegt was zodat zij konden kijken of ze er rekening mee konden/wilden houden en voor kaarten te hebben gekocht en dat je dus puur niet mee gaat omdat het teveel van het goede is. Dan hou je de eer aan jezelf, maar dan moet je zelf er ook vrede mee hebben dat je het juiste doet. Dan hoef je het hier ook niet van je af te schrijven, want is het een weloverwegen besluit. Maar je haalt er zoveel meer bij.