Zelf tapijt reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo!

Wie heeft er voor mij een tip hoe jezelf een vast tarpijt kan reinigen zonder machine?

Ik heb op internet gekeken en daar kom ik wel wat dingen tegen over azijn, maar ik vraag me af hoe dat zit met als je tapijt dan nat word.. Iemand ervaring?

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik lees mee ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Tja het is even werk maar eerst borstelen met een rubberen borstel.

Daarna HG tapijtreiniger erover heen zoals gebruiksaanwijzing aangeeft. het is wel zo dat als je eenmaal begint met reinigen het vaker zal moeten omdat je toch die eerste beschermende laag eraf haalt. Maar op een gegeven moment moet je..

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik had mijn witte vloerkleed gewoon met afwasmiddel en zo'n houten borstel schoongemaakt. Hij is weer mooi wit.. :D

Ik heb het wel overigens helemaal nat gemaakt (in de tuin gelegd met dat mooi weer) en toen even borstelen en klaar).

Maar van een vriendin had ik begrepen dat zij het ook met HG tapijtreiniger deed en ze maakt de tapijt wel een beetje nat.. Daarna eventueel een tuindeur of ramen open zodat het een beetje doortocht en snel droogt.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook buiten met een bezempje schrobben en dan te drogen hangen over het balkon wanneer het mooi weer is, maar goed.. Dat is nu net voorbij.

Deel Deze Pagina