fotoshoot zo duur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ff een vraagje, ik wil graag een fotoshoot laten maken van mijn kinderen.
    Nu wil ik gewoon 5 of 7 professionele foto's op een dvdtje.
    Nu heb ik wat rondgekeken en gemiddeld zou ik dan 70 euro kwijt zijn, voor deze paar foto's op dvd.

Is dat normaal?

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Achter de duinen? Ik hoop dan dh. Vriendin van mij is semi prof en maakt erg leuke fotos 50 euro per uur is het volgens mij.

Kijk ook eens op vakantievelingen, kan soms wel voor 2 tientjes!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wel normaal hoor.. Gaat best veel tijd in zitten evengoed

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik lees mee!! Ik krijg niet eens een fotograaf gevonden die de bestanden voor een normale prijs wilt geven.. (250,- gemiddeld)
    Snap dat ze willen verdienen, en wil ook best een vergroting oid afnemen maar deze prijzen grrrr

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @llkh1984

Maar zet je vriendin ze dan op een dvd? Of heb je dan echt alleen de foto's?

Ik vind het serieus echt niet normaal duur, voor een paar foto's op een dvd.
    Ja en er gaat wat tijd in zitten, maar ik geloof dat je geen uren bezig bent, voor een paar leuke foto's..

6. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Oh ja en het is Den Haag ja.:)

7. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Volgens mij zet zij ze juist na bewerken op dvd.

Zoek even op gestyled fotografie! Ze zit daarmee ook op fb.

Ze maakt erg leuke, maar ook doet ze grappige dingen voor de foto's.

8. Ik vind dat juist ontzettend goedkoop.. Vind het tegenwoordig sowieso vreselijk moeilijk om nog een fotograaf te vinden die de foto's op een dvdtje wil zetten, in plaats van dat je de foto's alleen bij hem/haar kunt bestellen..

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Voor 70 euro kun je als zelfstandige ook geen uren bezig zijn. Ik vind het eerder aan de goedkope kant. Voor een echt professionele fotoshoot betaal je volgens mij wel meer. Terecht. Als het zo makkelijk is dan maak je zelf toch even wat foto's?

10. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Goedkoop?

En wat vind je er goedkoop aan om 70 euro uit te geven, voor 7! Foto's op een dvd?
    Kijk een hele reportage met 15 verschillende foto's uitgeprint, oke..
    Maar dit gaat om een paar fotootjes op dvd??

11. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    En je bent lijkt mij als professional toch geen uren bezig voor wat foto's? Of denk ik dan te makkelijk?

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik ben het er helemaal mee eens, ik pak zelf maar mijn camera, echt belachelijk die prijzen!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Hier in de buurt een geweldige fotograaf niet duur super foto's en ze neemt echt de tijd voor je, maar dat is wel erg uit de richting voor je ;)

14. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @blaine, wat is ver?

Ik ga eens ff kijken op gestyled fotografie.

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Voor mij zou de waarde van een professionele fotoshoot niet in de afdrukken zitten maar in de kwaliteit van de foto's. Er zijn fotografen die veel meer dan dat waard zijn. Maar er zullen idd ook fotografen zijn die geen 70 euro voor 7 foto's waard zijn. Maar zo'n fotograaf zou ik niet uitkiezen.
    Ik kan er niet goed tegen als vakmanschap zo ondergewaardeerd wordt. Alsof het iets is wat je 'even doet'.

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Maar wat vind jij dan dat een fotograaf per uur zou mogen vragen. Jij doet net alsof je voor 70 euro uuuuren kan werken. Dat is nou eenmaal niet zo voor een zelfstandige.

17. 7 foto's heb je niet in een kwartiertje gemaakt he? Zeker als je meerdere kinderen op 1 foto moet zetten kan dat best lastig zijn. Dan heeft de één z'n ogen dicht, dan heeft de ander een vinger in z'n neus, dan kijkt de één een beetje raar, dan heeft de ander z'n ogen weer dicht.. Als '7 foto's op een dvd' betekende dat je 7 keer moest klikken met je camera en het even op een dvdtje moest zetten, tuurlijk, dan was 70 euro erg duur, maar er komt echt wel meer bij kijken. Daarnaast gebruiken ze natuurlijk allemaal gruwelijk dure apparatuur, rekenen ze een uurtarief..

Zoals ik al zei, ik vind het al moeilijk om een fotograaf te vinden die foto's uberhaupt op een dvd willen zetten. Meestal willen ze dat niet doen, of krijg je de foto's op een dvdtje met de naam van de fotograaf dwars door de foto's heen, zodat je de foto's bij de fotograaf zelf moet bestellen, en ze niet bij de Hema (oid) kunt af laten drukken.

Nee echt, 70 euro voor een echte professionele shoot vind ik niet duur. Als jij dat wel vindt kun je het altijd via vakantieveilingen of GroupOn proberen, maar ik heb altijd een beetje het idee dat als je écht goede foto's maakt en je bedrijf lekker loopt, je je niet hoeft aan te melden voor zulke acties. Wij hebben een keer een shoot gekocht voor 20 euro op GroupOn, maar achteraf had ik véél liever die 70 euro betaald voor echt mooie foto's hoor!

Tijdens mijn zwangerschap heb ik 120 euro betaald voor een shoot waarbij ik alle foto's op dvd kreeg, en dat was al een extreme uitzondering die die meneer speciaal voor mij maakte omdat ik erg weinig te besteden had.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We moesten hier op de foto als gezin met de kinderen voor mijn oma die 90 wordt. Waren ongeveer 20 min bezig en kregen ze daarna op de mail in een bestand. Waren 35 euro kwijt.

19. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb voor iemand in barendrecht 40 euro (dacht ik) betaald kreeg alle 250 foto's op dvd waarvan er 20 bewerkt waren

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik was 150 kwijt voor 5 setjes en zonder dvd. 5 grote foto's, 10 normaal foto formaat en meen 2 of 3 blaadjes met kleine foto's. Fotos maakte duurde ruim 1 uur en ze namen echt de tijd. Ze worden wat verwerkt denk ik. Jammer genoeg hadden we de keus uit 10 foto's die je dan voor een speciale prijs kon krijgen van 250.-. Konden er dus 5 uitzoeken want zoveel geld had ik niet. Rest werd weggegooid helaas :(

Deel Deze Pagina