Ja... sorry... weer zo'n topic over huisartsen, assistentes ed. Onze dochter hoest al bijna 7 weken . Nu zat ik de vorige keer na 4 weken bij de huisarts omdat ik had gebeld en had gevraagd wanneer je langs moest komen. Toen kreeg ik van de assistente op m'n kop dat ik wel erg lang had gewacht. Eenmaal bij de huisarts werd me medegedeeld dat ik prima langer had kunnen wachten omdat ze verder niet ziek was. (Mijn gedachte). Dus dit keer dacht ik na 4 weken. Ik bel nog niet ze is verder niet ziek ed. Na 6 weken kreeg ze er ineens hoge koorts bij dus toen heb ik direct gebeld. Aangezien ze zieker werd i.p.v. beter. Ook het hoesten werd ineens heel erg. Eenmaal bij de dokter waren haar longen gelukkig mooi schoon. De arts drukte me op het hart dat als de koorts na 3 dagen niet weg was of de klachten erger werden ik vandaag (vrijdag) contact op moest nemen. Dus wat doe ik... Ik bel vanmorgen de huisartsass. met de mededeling dat de koorts weg is, maar dat het hoesten echt ontzettend erg is geworden. Ze hoest meer dan dat ze met haar ogen knippert, blijft erin hangen en moet er van spugen. Het ergste is dat ze er niet meer van slaapt. Dus ook nog eens compleet oververmoeid is. Indicatie: vannacht heeft ze 4 uurtjes gemaakt (uiteindelijk bij mij). En as we speak ligt ze in bed en alleen maar te hoesten ipv slapen. Ik heb de afgelopen weken van alles geprobeerd. het hele huis/tuin en keuken assortiment is langs geweest (stomen, hoestdranken, vicks onder de voeten, warme natte lap om de nek, hoofdeind omhoog, ui naast bed, geen melk, honing/suiker mix etc. etc.). Uiteindelijk zit ze al weken aan de Natterman hoestdrank, maar ook daar wordt ze uiteindelijk meer high van dan dat het nog wat doet. Op advies van de dokter gestopt met wat ik gebruikte en alleen nog zoutoplossing neusspray. Anyway toen ik vanmorgen de assistente belde zei ze dat ze het ging opnemen met de huisarts. Nadat ze me eerst duidelijk maakte dat ik eigenlijk niet had hoeven bellen maar beter kon afwachten Ik heb net terug gebeld en heb de mededeling gekregen dat ik hoestdrank moet kopen met noscapine erin. Ik heb gevraagd hoelang ik nu weer moet wachten met aan de bel trekken, aangezien ik nu weer een huis tuin en keukenmiddel krijg voorgeschreven had eigenlijk wel verwacht dat ze haar nu na 7 weken iets zouden voorschrijven waar dat arme popje iets aan heeft. Maar goed inmiddels ben ik naar de apotheek gesjeesd om het op te halen. Ze melde bij de apotheek dat het eigenlijk hetzelfde doet als de Natterman hoestdrank.. Ik mag terugbellen met de dokter als het na de Pasen niet beter is. Toen zei ik maar kunnen we de Pasen niet beter overslaan en haar nu direct iets sterkers voorschrijven zodat ze in ieder geval kan slapen. Nee was het antwoord, en een fijne Pasen. Zal het doorgeven aan m'n dochter heb ik gezegd. Kon het echt even niet laten . Dus mijn vraag aan jullie na mijn enorme zeikverhaal.. Is er een wonder huis/tuin en keukenmiddel om het hoesten tegen te gaan? Zodat ze in ieder geval kan slapen? Ik ga sowieso de hoestdrank met noscapine proberen uiteraard. Maar goed ik kan het arme kind niet maar blijven volstoppen met hoestdranken ed. Gelukkig krijgt ze over 6 weken nieuwe buisjes. Dan is het geëmmer over (tenminste dat was de vorige x zo).
Vervelend zeg! Maar ik heb vorige week een tip gekregen die bij mijn zoontje super heeft geholpen!! Voor het slapen gaan luv onder de voetjes smeren en dan met sokken aan naar bed. We hebben hem die nacht iet meer gehoord en ook de hoest was gauw weg! Zeker de moeite waard om uit te proberen! Sterkte!
Onze dochter heeft ook zo'n weken achter elkaar gehoest, verschrikkelijk. Onze huisarts kon er niets aan doen, zolang ze geen koorts had. De hoest moest gewoon slijten. Hier heeft het geholpen om enkele nachten de voeten in te smeren met vicks in combinatie met een luchtbevochtiger op haar kamer.
Hier gaat het ook al een tijdje zo aan. De ouste hoest al een tijdje, maar sinds dinsdagmiddag af en aan koorts erbij. Vanmorgen gebeld; kijk het maar even aan tot dinsdag:x Hij blaft als een zeehond, spuugt slijm op, heeft keelpijn en slaapt nauwelijks 's nachts. Ik druppel nu wat 'adem vrij' van dr vogel op zn kussen omdat hij wat snotterig wordt, er ligt een ui op zn kamer te stinken en krijgt 4x per dag een hoestdrank van de apotheek. Maar het hoesten wordt alleen maar erger. Tot overmaat van ramp is onze jongste vanavond ook begonnen met hoesten dus vanaf morgen ook maar aan de hoestdrank en smeerseltjes. Ze is er mog niet wakker van geworden dus ik hoop dat dat zo blijft
Noscapine is wel hele fijne hoestdrank overigens. Ik zou het in ieder geval proberen. Kunnen ze niet iets voorschrijven waardoor ze in ieder geval kan slapen? Dat vind ik altijd het ergste.. Overdag hoesten is enorm vervelend en rot... Maar dat je dan ook nog eens niet slaapt is echt ontzettend vermoeiend. Als ze nou na de Pasen nog weinig actie ondernemen (hoesten kun je niet veel meer doen dan verzachten..) zou ik in ieder geval iets vragen voor de nacht. En misschien schrijven ze wel een puffer voor.... Niet ideaal met zo'n uk maar dan krijgt ze in ieder geval wat meer lucht.
Of wat mijn moeder vroeger deed... Dropjes oplossen in warm water en dan daar af en toe een paar slokjes van geven. Werkt qua verzachting minstens zo goed als dropjes eten. En dropjes wil je d'r nog niet geven lijkt me (En een oaar slokjes is gezonder dan steeds een dropje )
Honing en dan m.n. boekwijthoning schijnen te helpen tegen hoesten. Mijn neefje hoest zich soms ook de jeweetwel en na een lepel honing gaat het vaak wel weer beter. Zo ook op internet te lezen... Ik hoop dat het voor jullie meisje ook helpt! Beterschap!
Voordeel van goede/dure honing is dat het ook antibacterieel werkt. Maar dan moet je dus niet de bloemenhoning van de AH hebben
OMG!! Ik geloof dat het helpt! Na weken hoesten is dit het eerste wat helpt!! De hoestdrank met noscapine.. Sorry meneer de huisarts :-D! Ze heeft wel gehoest maar zeker niet de hele nacht, om de 2 uur een aanval. Nou dat is een hele vooruitgang. Ze zei vanmorgen: ikke lekker eslaaapt mama! Dat zegt genoeg hahahaha Ik ben een blije mama!
jeetje wat laten ze je lang lopen daarmee zeg. ons meisje hoeste de hele winter al vanaf november. maar heb hiervoor vrij vlot puffers gekregen en dat werkt hir het beste dan krijgt ze weer lucht. en nuna de winter hebben we zelfs nog rontgen moeten maken van dr longen want ze heeft er nog pijn. met ademen. fijn dat deze drank werkt. scheelt toch weer. is belangrijk dat ze geod slapen. hier doe ik altijd hoofdeinde omhoog en natte doeken op de cv. zoda het vochtig word. ook heet water mt kammille naast het bed en de welbekende ui werkte hier ook tegen het hoesten. het stinkt alleen vreselijk