Ik ben boos!

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Nou gezellig dus.... Nodig je sm uit en ga idd iets gezellig doen!

Hier ook een aanvaring gehad met sv.
    Ik wil onze kleine niet op internet of iets dergelijks... Sv had foto's gekregen, heeft meneer ze dus zonder toestemming aan 'al' zijn vrienden en familie gestuurd! (Via email, zodat wij er niet achter zouden komen) nu heeft meneer niet zo slim gehandeld en het ook naár mijn vader gestuurd (foutje).. Woest was ik! En mijn man trouwens ook.. Die meld dit netjes dat wij het niet leuk vonden dat hij dat gedaan.. Nu komt het.
    Waar sloeg het op dat ik (jawel alleen ik want mijn man zou niet zo moeilijk doen) er over zeurde? Het was toch zijn kleinkind? Hij was trots en deel het met iedereen.. Ik liet toch ook mijn kleine aan 'iedereen' zien?

Mijn man heeft duidelijk gemaakt dat hij kwaad was, en dat ik er niets mee te maken!
    Ik zou alles verkeerd hebben begrepen blablablabla..

Dit weekend werd dus duidelijk dat sv mij dus ook niet mocht.. Prima maar ik ben er nu ook klaar mee! ( mijn man is niet zo sociaal naar hem toe, vergeet zijn verjaardag, kerst vaderdag enzo, ik moet mijn man altijd 'dwingen' om zijn pa te bellen of iets dergelijks...

Vanaf nu dus niet meer.

Deze o zo trotste opa, kwam ook pas na 3 weken naar zijn kleinkind kijken, want toen had hij pas tijd...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben ik hier nu de enige die het niet zo ziet als t.s

Wel zie ik iets anders irritatie wat er nu uitkomt.

Ben het tot een bepaalde hoogte wel met je eens maar de oplossing die sm aandroeg van dan komen de twee eerste kindjes alvast en dan komt man daarna met de kleinste. Jij moet toch werken en kan er niet bij zijn. En schuift daarna aan.

De meeste ruzie ontstaat als er plannen anders woorden geregeld.

Snap werkelijk waar niet waarom je hier om de bom hebt laten vallen.

En waarom snapt niemand sm die zit er midden in. Moet kiezen tussen de ene en de andere ze heeft gelijk dan komt ze liever niet .

Het moet volgens sz zo gaan maar ook volgens jou ts.

Misschien was het wel een spontaan idee om de lunch te maken tot brunch en bedoelde het niet zo kwaad.

En via mail je beklag doen. Blijft nooit verstandig. Blijkt ook wel. Nu is het die tegen die en tegen die.

Mij had het niks uit gemaakt was er toch niet dan mogen man en kinderen alvast plezier hebben. Want zo zie ik het een brunch wat voor jou kinderen wel leuk had geweest en alleen omdat je er niet bij kan zijn reageer je zo.

Maar het zal wel niet alleen om die brunch draaien zo als meestal.
    Je licht waarschijnlijk al veel langer niet op een lijn met je sz. Wat ook niet hoeft maar vind wel of ik ben een vreemde dat de meesten met je mee praten en je niet een andere kijk op de situatie geven.

Misschien sla ik de plank volledig mis, Maar aan de andere kant. Bekijk ik het van af twee kanten en niet alleen van af jou kant.

Pasen betekend toch vrede? Laat de vrede dan ook in het midden het is altijd geven en nemen met familie.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Pnirmal het eerste idee was geen lunch maar avondeten zeg maar. Dit idee kwam bij schoonmoeder vandaan. Schoonzus wilde in eerste instantie helemaal niks en bedacht zich toen.

Ik kan me dus voorstellen dat je als gezin zijnde er niet op zit te wachten om te gaan heen en weren met kinderen zodat er 2 kunnen eten en vervolgens zelf als ouders zijnde samen met jongste kind maar te moeten afwachten of er überhaupt nog wat lekkers over is.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, met Pasen vier je de wederopstanding van Jezus Christus. Dat heeft geen hol met vrede te maken. Hij is nota bene gekruisigd; anders kon hij niet 'weder' opstaan. Duh.

Kill them with fire :D !!!!

5. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Ik zou "ineens" een leuk uitje gaan plannen met mijn kinderen.

Moet mijn schoonfamilie eens flikken.... die zien mij dan echt niet die dag.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

-edit- laat maar, ben nu zelf in de war.

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik hoop dat je man mans genoeg is om hier korte metten mee te maken en te zeggen: "Als we niet met z'n allen op een vast tijdstip kunnen komen, dan komen we gewoon helemaal niet. Punt!"

Ik zou daar echt helemaal klaar mee zijn.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ach, ik vind het eigenlijk nog niet zo erg.
    Als ze nu een brunch willen doen, kan de jongste dan niet in een bedje daar verder slapen of gewoon een uurtje eerder wakker gemaakt worden? Voor 1 dag?
    Verder heb ik dit ook elk jaar: ik moet vaak op de feestdagen werken. En mijn schoonfamilie doet altijd familielunchen waar ik dan nooit bij kan zijn of later moet komen. Die gaan ze ook niet verlaten of er een diner van maken, dat is hun gewoonte niet en dat willen ze niet. Maakt toch niet uit joh? Mijn vriend gaat dan alleen met de kleine en ik kom later. Erger nog, mijn schoonouders vinden het vrij normaal dat ze wanneer ze de kleine komen zien pas om 19u 's avonds komen. Hij gaat tegen 20u in zijn bedje en dat is net het uur van het badderen en eten. Maar tja, wat kan ik doen, het zijn mensen met hun gewoontes en die ga je niet zomaar veranderen. Best gewoon over je heen laten gaan, lachen en er het jouwe van denken.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat een **** is die SZ van jou zeg. En wat er van je man allemaal gevraagd wordt... eerst de oudsten brengen, dan weer naar huis om de jongste te laten slapen en weet ik niet wat allemaal.
    Dan mag ik toch verwachten dat ze zelf de oudsten komen halen? Zodat jouw man niet zoveel gedoe heeft.

Maar goed... ik snap niet dat ZS het belangrijker vindt om de brunch op een vaste tijd te doen, in plaats van een late brunch te doen zodat iedereen erbij kan zijn? Waarom is een tijd belangrijker dan de personen?

10. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    Ik had gezegd "steek die paasbrunch maar op de bekende plek"
    Je kan toch gewoon 2 uur later brunchen?
    Ik zie t probleem niet

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Het gaat erom dat sz altijd haar zin wil doordrijven en dat is nu klaar...
    Ik zou dat ook zo gedaan hebben hoor.
    Ik zou er geen moeite voor doen om de kids toch wel te laten komen, vader die wacht op de kleinste en later komt en zelf ook nog es paar uur later na moet komen. Ja echt niet...

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij hebben alles gedaan wat we konden en zijn als een groot gezin met 3 kinderen echt ontzettend flexibel. We verzetten onze gezinsplannen omdat mevrouw een brunch wilt alleen we kunnen neit eerder dan het slaapje van onze jongste. We kunnen haar wakker maken ja dat kan, met het gevolg dat ze niet meer slaapt uit haar doen is en ik de hele paasdag rondloop met een kindje op mijn arm die nonstop huilt. Hier gaat het namelijk ook zo als haar slaapje verstoord word door een poepluier. Dan word ze wakker, kan ze niet meer in slaap komen en de hele dag is het hommeles. Dit wil ik niet.

Ze kan prima daar slapen maar ze word tussen half 9 en 9 uur moe, ik ga haar daar toch niet droppen om half 9 omdat ze perse een brunch wilt om 11:00?! Het is ook nog onze paasdag he. De hele wereld draait niet om haar.

Verder nog ff een update:

SM gebeld en over de vloer gehad hier om het uit te praten en wat blijkt nu. SZ heeft tegen ons gezegd dat ze alleen 11:00 kon en we mochten wel later komen maar dan begonnen ze alvast met eten om 11:00. Maar tegen SM heeft ze gezegd dat we alleen maar om 15:00 konden komen en we absoluut niet wilde schipperen, dat ze best om 13:00 wilde lunchen maar dat wij niet konden om die tijd en bleven bij onze tijd van 15:00.

Ze heeft ons dus verdorie gewoon uit zitten spelen. Dat alles om haar zin te krijgen?! Echt vreselijk.

SM heeft mij nu gevraagd of we alsnog om 13:00 bij haar wilden aanschuiven en ik heb aangegeven dat ik dit absoluut niet ga doen. Dit vond ze wel heel jammer want ik kon dat voor haar wel doen zei ze. Ik gaf aan dat ik het eerst uitgepraat wil hebben met SZ voor ik vrolijk haar huis binnen wandel. SM gaf aan dat dat niet lukte want SZ zou nog te boos zijn. Ik heb gezegd dat de bal dan niet bij mij ligt maar bij haar. Ik ben bereid om daar aan te schuiven maar niet voor dit uitgepraat is en ze mij maar even uit moet leggen waarom er geen rekening gehouden kan worden met onze kinderen.

Dus ze is nu bij haar gaan smeken en ik krijg net een whatsapp van SM dat SZ bereid is om het uit te praten en contact opneemt.

Ben benieuwd... dit gaat nooit goedkomen voor de pasen schat ik zo.

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eeeehm...serieus hoe oud is SZ???
    Ik zou echt geen poot door de deur zetten met dit gedrag. Jammer dat SM de dupe daarvan is, maar dat verwende gedrag ging ik echt niet belonen door wel te komen. Dan maar een stampvoetende SZ.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ze is 40 geworden dit jaar. Het is ook een beetje de schuld van mijn man en hun ouders. Ze krijgt namelijk altijd haar zin, mijn man is heel makkelijk en draait overal in mee zolang er maar geen ruzie komt, daar houdt hij absoluut niet van. Zijn moeder is precies hetzelfde, beide doen ze alles om maar geen ruzie te krijgen. Vader hobbelt overal achteraan zonder mening en zegt amper wat dus ZS heeft altijd de leiding gehad, mag altijd aangeven wat er gebeurd en wat ze wilt en als ze het niet krijgt word ze boos met het gevolg dat Mijn man en hun moeder dus alles sussen en haar haar zin geven. En nu is ze 40 en dat is 40 jaar lang zo. Dus ja wat kun je er dan aan doen? Ze ziet het echt niet want in haar ogen gaat dit altijd zo, is dit normaal en kom ik nu ineens om de hoek moeilijk doen.

Aan de andere kant vind ik het nu wel welletjes geweest, ik draai nu al jaren mee in die onzin en mag steeds niets zeggen van mijn man om ruzie en hommeles te voorkomen. Dit keer wilde ik geen hommeles voorkomen maar even zeggen waar het op staat. vind het nu te ver gaan want het gaat nu om het welzijn van mijn kinderen.

15. Amare

Amare Niet meer actief

Heeft ze nog contact opgenomen?

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind dat je gelijk hebt hoor ts
    En je mag best je poot stijf houden en voor jezelf opkomen!

Succes!

17. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    je hebt helemaal gelijk..

en je man moet nu toch ook wel voor zn eigen kinderen gaan opkomen.. die zijn veel belangrijker dan zijn zus.. (maar ik lees dat hij het ook eindelijk doet na al die jaren ;) )

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Pff echt alsof het mijn situatie is. Zo hetzelfde verhaal..

Geef je echt gelijk!

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Groot gelijk hoor dat je je poot stijf houd.
    Haar gedrag is te kinderachtig voor woorden, ze neemt zelfs haar toevlucht tot leugens om haar zin te krijgen. Gelukkig heeft wel je sm nu gehoord dat zijn de hele boel verdraait heeft.

20. Evientje

Evientje Niet meer actief

@happyglow vind het er behoorlijk op lijken dat sz niet wil dat jullie er zijn, en dit gaat uitspelen tegen je sm door niet eerlijk te zijn. Vind het ook niet terecht dat sz boos zou zijn op jouw, aangezien zij de boel loopt te flessen en niet jij. Of is ze boos omdat ze betrapt is?

Heb je nog contact gehad?

Deel Deze Pagina