Dames, Mijn man en ik zijn ceremoniemeesters voor de trouwerij van onze beste vrienden, ze trouwen 20-12-2012 (mooie datum he hihi) Wat zijn de taken van een ceremoniemeester? wat moeten we doen? hebben mensen tips, leuke dingen e.d. trouwerij word smiddags 14.00 bij gemeentehuis gedaan, dan door naar de feest/eetlocatie, daar eten we met de daggroep om 18.00uur en vanaf20.00 uur komt er een feestgroep bij. Ze willen GEEN stukjes, maar ik zat wel te denken aan iets in de trant van foto's op een powerpointpresentatie of iets dergelijks? En wat is leuk om te doen verder, las iets over wensballonnne? heb eens bij een trouwerij gezien dat ze confettiknallers gaven aan de gasten, die gingen dan in de rij staan en uit het gemeentehuis dan door de erehaag lopen en confettiknallen Meer mensen tips hiervoor? en tips dus voor wel iets leuks, dat geen stukje is? En ze willen ggraag iets aparts ipv. een normale handtekeningboek, dus bijv. de wcdeur of iets dergelijks? dus graag hoor ik van andere ceremoniemeester hoe het precies in zijn werk gaat, wat er van ons verwacht word, leuke tips e.d. ook voor een vrijgezellenfeestje!!! we zitten in Friesland, dus als mensen daar wat leuks voor weten? hoor ik ook graag!
Hoi, ben ik weer, uit het topic over wensballonnen. Das wel een leuk idee tegen het einde van de avond. Ze zijn wel zeer prijzig, ongeveer 5 euro per stuk, maar misschien leuk per gezin of per stel? Confettiknallers is zeker een leuk idee! Succes met alle voorbereidingen.
Wij zijn zelf vorig jaar getrouwd en wij wilden ook geen stukjes enz. maar ons Ceremoniestel had wel een powerpoint met foto's van toen tot nu op een beamer laten afspelen, was erg leuk om te zien. Verder hadden ze aan het eind van de avond ook wensballonnen geregeld, wow dat was echt bijzonder! geweldig om de dag zo af te sluiten Verder regelden zij vooraf vooral de gastenlijst (aan en afmeldingen) en zorgden zij ervoor dat alles klaarstond op de dag zelf (bij de ceremonie en diner) en dat wij eigenlijk nergens aan hoefden te denken (hebben we ook niet gedaan )
heb zelf wel wat ideetjes, maar vind het toch lastig hoor! haha, maar wensballonnen, is dat ook een idee om alleen het bruidspaar te laten doen, als afsluiter van de avond, 2 balonnen van hen samen die de lucht in gaan? of is dat leuker met meer?
Is leuker met meer, als heel de lucht gevuld is met balonnen. Heb een keer een huwelijk meegemaakt met 200 gasten, nou das echt een prachtig gezicht!
en dat van die wensbalonnen, regel je dat buiten het stel om, moet je dat dan zelf betalen, of is dat iets wat je gezamenlijk besluit? dus alleen het vrijgezellenfeestje + eventuele " stukjes" zijn dan geheim en voor eigen rekening? (word mijn eerste echte bruiloft van dichtbij hahahahaha)
Ik denk dat het bruidspaar daarvoor betaalt en wel vanaf weet, zijn best wel prijzig. Misschien even vragen of ze dat wel leuk lijkt? Misschien op iedere uitnodiging vragen of iedereen een wensballon meeneemt misschien een leuk idee?
Wij wisten hier niets van af en is allemaal betaald door de familie (per stel 1 ballon) in totaal hadden we 8 ballonnen
je kunt een heel groot canvasdoek halen bij de action, kost een paar euro en die kunnen ze dan neerhangen waar ze willen. Wc deur zou ik niet snel doen. Verder regelt de ceremoniemeester bij ons ook de vrijgezellenfeesten (maar kan ook door vrienden gedaan worden) en zorgt ze er voor dat het huis versiert is en afmeldingen e.d. komen bij haar binnen. Op de dag zelf verzorgt ze de corsages (dat iedereen ze krijgt) en zorgt dat alles op rolletjes loopt. Tijdens het diner zal ze iets uit onze naam zeggen (wij zijn daar niet zo goed in )
Ik ben ook ceremoniemeester voor de oom&tante van mijn man, die trouwen volgende maand. Tot nu toe hou ik bij wie er wel of niet komt, ik heb de wensboom geregeld die zij als gastenboek hebben en op de dag zelf ontvang ik de gasten bij hun thuis terwijl ze zelf foto's aan het maken zijn. Verder deel ik de corsages uit en hou alles in de gaten, bijvoorbeeld dat er geen ouders van op de kinderreceptie komen. Een tip die ik je wel wil geven is: Geniet. Een bruiloft is bijzonder en je wilt er ook wel wat van meekrijgen. Veel ceremoniemeesters krijgen niks van de bruiloft mee. Als je dit in je achterhoofd houd zal je er bewuster van zijn
Wat ik bij onze bruiloft erg leuk vond was dat de ceremoniemeester aan alle gasten een sterretje had gegeven (vuurwerk) en dat toen wij weg gingen aan het eind vd avond, we langs een haag van gasten met sterretjes liepen. Zag er heel feestelijk uit!
en huis versieren, wij slapen in hun huis, hun slapen op de feestlocatie, en wij zorgen dus voor de kids volgende ochtend huisversiertips, die niet teveel rotzooi geven??? hahahaha
Voor het huwelijk van mijn zus had ik iedereen een pasfoto naar mij op laten sturen. Die heb ik op een groot vel geplakt en daarvan een foto genomen. Die foto heb ik laten verwerken tot legpuzzel. Zo hadden ze dus een legpuzzel met foto's van gasten. Was zeer geslaagd.
Bij ceremoniemeester zijn horen geen vaste taken. Het is heel erg afhankelijk van wat het bruidspaar wil. De ene ceremoniemeester regelt practisch de hele bruiloft en de andere houd alleen de avond de boel in de gaten. Dus overleg vooral met het bruidspaar wat zij van jullie verwachten. Mijn zus en zwager waren onze ceremoniemeesters. Wij hebben hun een budget gegeven voor overige dingen (belleblaas voor als we na de ceremonie naar buiten kwamen, sterretjes voor savonds, ballonnen als versiering, heliumballonen om met onze daggasten de lucht in te laten enz), door hun een budget daarvoor te geven bleven al deze dingen voor ons een verassing. Wij hadden als gasten boek een houten bankje cadeau gekregen en daar heeft iedereen iets opgeschreven en vervolgens zijn ze op de foto gegaan op het bankje. Van die foto's is dan weer een boek gemaakt. Erg leuk. Met de wensbalonnen (ik neem aan dat daarmee die chinese bedoeld worden) moet je even goed opletten want als er een vliegveld of helicopter landplaats in de buurt is mag je die niet oplaten. Dus even goed laten informeren hierover. Vrijgezellenfeest word officieel door de getuigen geregeld, soms bet hulp van de ceremoniemeester. Dus overleg dat goed met de getuigen voordat er dadelijk of iets dubbel geregeld word, of iemand zich voor zijn kop gestoten voelt. Maar mijn grootste tip is vooral goed overleggen met het bruidspaar wat zij willen dat jij/jullie doen en regelen en wat zij zelf willen. Zo word er niets vergeten en niets dubbel gedaan. En vooral veel plezier en probeer ook te genieten!
nee, vrijgezellenfeestjes doen wij ook, want haar broertje is haar getuige, en bij hem zijn broertje, maar dat zijn beide niet echt de juiste mensen om een vrijgezellenfeestje te gaan regelen
ik zat als vrijgezellenfeestje aan een high tea, workshop en theaterdiner ofzo te denkn, wat zijn tegenwoordig de soorten vrijgezellenfeestjes? nog steeds wel voor lul lopen in een pak... of meer leuke dingen doen met vriendinnen (en eindigen met genoeg drank uiteraard)