Geschikte auto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Me and, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Hallo,

Ik en mijn man zijn aan het kijken voor een nieuwe (2e hands) auto. Rijden nu in een kleine auto.
    Onlangs hebben wij een Mustsy Evo gekocht omdat deze in onze huidige auto past, maar helaas heeft deze maar 3 deuren en willen we toch kijken naar wat groters.

Hebben jullie ervaring of wellicht een zelfde kinderwagen, en in welke auto rijden jullie.
    5 deurs zou super zijn en liefst met extra ruimte voor boodschappen e.d.
    Vinden het erg lastig.

Dank vast voor jullie reacties.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik heb een opel meriva een heerlijk ding vind ik!
    Als ik de achterbank inklap (stoelen kunnen perstuk) kan ik mijn kinderwagen er zo in kwijt. Die hoef ik dus niet in te klappen.

3. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 auto's een volvo s40 5 deurs dus ruimte genoeg. Ik zelf rij een volvo amazone, zou ik niet aanraden aanraden als hoofd auto, wel als plezier auto. Volvo s40 bevalt heeeel goed, wordt helaas gezien als 'ouwe lulle bak' maar als je er eenmaal mee rijd wil je nooit meer wat anders... (Tenminste wij niet, de auto is snel, zuinig, veilig en onopvallend wat zorgt voor weinig aanhoudingen door politie en of storend concurrent gedrag van andere weggebruikers... Het is een auto die vriendelijk ontvangen wordt en waarin je heerlijk in luxe je op de weg begeeft)

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb ook een meriva. En had een mutsy transformer, dezekon gewoon in de kofferbak. Nu hebben we een bugaboo frog en deze past ook gewoon in de kofferbak, met reiswieg. Boodschappen zet ik op de achterbank

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben een Ford Focus Station en een Renault Clio 5-deurs.
    De Joolz past ook in de Renault Clio prima en die heeft echt een relatief kleine kofferbak.
    Om je gewoon een beeld te geven. Onze Clio heeft nog al wat kuren, ik zou je die dus niet aanraden maar het is ook een kwestie van geluk hebben.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben een renault megane senic maar wel uit 1998 hier tot nu toe niet echt problemen behalve de dingen die je bij elke auto hebt klop het even af want volgende maand apk

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat hebben jullie te besteden? Een Seat Altea XL is ook een hele fijne wagen.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    hier staat een vw polo uit 2002 en passat uit 2004 voor de deur.
    polo 3 deurs, mn quinny pas er prima achterin maar dan ligt t wel aardig vol.
    en passat ruimte genoeg natuurlijk... maar wel duurder in verzekering en belasting.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben een Peugeot 307 sw echt ik ben nog nooit zo blij geweest, airco, alles elektrisch enzovoort :) En ook nog betaalbaar en redelijk zuinig..

10. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Wij hebben een Peugeot 206 SW, lekkere auto, niet te groot, en toch ruimte genoeg!
    Mutsy Evo past prima achterin, zeker tzt met de kinderwagen erop, je legt ze op elkaar en kan je boodschap er ook nog naast kwijt! ;)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben een Honda jazz. Een betrouwbare auto (vind ik ook heel belangrijk), niet zo duur in de wegenbelasting en verrassend ruim van binnen (passen zelfs drie kinderstoeltjes achterin met een beetje passen en meten).

12. miep84

miep84 Niet meer actief

Wij hebben tot vorige week een citroen picasso gehad, en sinds deze week een opel zafira (7zits)

Over beide super tevreden! Heel blij met grote kofferbak en hoge instap! Vandaar weer de keuze voor een ruime MPV. Wij hebben maar 1 auto, dus daarom meteen groot genoeg.

hadden ook n musty, paste prima in de picasso, nu komt er n duowagen, die past prima in de zafira ;)

13. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Wij hebben ook even getwijfeld over een andere auto maar gaan het toch eerst een tijdje met onze 2 kleine auto's proberen.
    Ik heb een Toyota starlet. Ik heb de hoedenplank eruit gehaald waardoor het onderstel van de kinderwagen erin past. Het is wel een 5 deurs dus dat scheelt.
    Mijn mans auto is heel iets groter maar is een 3 deurs. Daarom hebben we voorin zijn auto een easybase gekocht (zo'n kliksysteem waar je het autostoeltje met 1 klik op vast zet)
    Anders wordt het wel een heel gepiel met die gordel achterin leek me. En een baby op de voorstoel vervoeren vind ik niet zo'n prettig idee qua veiligheid.

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier een Ford S-max en nu nog een chrysler pt cruiser.
    Maar zijn bezig met de aanschaf van een chrysler 300c stationwagon en dan gaat de pt cruiser eruit...

Deel Deze Pagina