Hoi! Ruim 5 weken zwanger en heb steeds een ander soort buik. De ene dag rommelt het heel erg, de andere dag is hij erg hard. Dan is hij weer dikker en kan mn knoop niet dicht en de volgende dag is mn buik weer plat. Ik heb deze schommelingen nog nooit zo erg gehad! Is dit normaal, of zou het constanter moeten zijn. In de derde week had ik van die vlinder kriebels in mn buik, die zijn nu weg. Mn stoelgang wou eerst ook niet maar die is nu wel weer normaal. Raar of niet?
Komt allemaal door je darmen. Als er lucht inzit, worden ze hard en opgezet (buikje). Dan heb je meestal ook last van een moeilijke stoelgang. Gaat dat weg, dan zijn je darmen niet meer opgezet en heb je geen buikje. Dus maak je niet al te druk ; )
Je hebt gelijk. Een moeilijke stoelgang lijkt idd wel van ernstig op je buik te werken. Ik heb ook last van obstipatie en moet dan ook helaas toegeven dat mijn buikje hierdoor dikker lijkt dan zou moeten. Ik probeer met optimel etc de boel een beetje aan de gang te houden. Spul zat in de winkels. Maar druk blijft het wel in mijn buik. Met name savonds is het bij mij "de rekening van de dag, zo lijkt het wel. Ik wil het pas met kerst vertellen, gelukkig lijkt t nu qua formaat allemaal even wat rustiger te gaan. Borsten en buik dan he. Scheelt weer een paar nieuwe bh's voorlopig......
Ja er is echt weinig tegen te doen. Voldoende vocht,vezels en beweging. Als je het echt gaat storen, dan even langs de HA of aangeven bij de vk. idd einde van de dag is een ramp.... Je moet ook lichte maaltijden eten, omdat teveel in een keer de stoelgang dus niet bevorderd. Maar at in het begin haast niets en toch last van die darmen. Het hoort er bij ; ).