Ik ben de vakantie beu!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Dragen vind ik zelf niet fijn hou ik niet lang vol. En ik weet dat ik er meer uit moet alleen we wonen aan een best drukke weg en ben bang dat hij ineens de weg op schiet.

Morgen is man thuis en kunnen we er weer heerlijk op uit een dagje dierentuin.
    Ik ga eerst maar eens trainen achter het huis en dan hopen dat hij wil luisteren.
    Hij is gewoon zo ondernemend en zodra hij iets in zijn hoofd heeft...

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dus een polsbandje / touwtje tussen jullie.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.275
    16.661
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het niet.
    De oudste kinderen zijn 9 en 11 jaar en gaan morgen nog een nachtje bij opa en oma logeren.
    Volgende week de vakantiespelen en dan zijn die 6 weken alweer voorbij.
    De jongste is bijna 3 jaar en is vandaag weer naar de creche gegaan omdat ik weer ben gaan werken na de vakantie maar de dagen met haar thuis vervelen nooit.
    Speeltuin, op visite, fietsen, boodschappen doen.
    Ik herken die sleur van de vakantie ook niet toen mijn andere kinderen zo oud waren.
    Ben altijd graag weg en dan breken de dagen wel dus gewoon lekker erop uit gaan.

4. wachtend

Ja inderdaad dat zou een oplossing zijn! Geloof dat ze ook leuke rugzakjes hebben. Ik ga overleggen met man maar het zou al heel wat zijn als ik niet meer met de tweelingwagen alles hoef te doen en gewoon hem kan laten lopen. Nu nog ervoor zorgen dat hij niet te pas en te onpas gaat zitten en zeggen "nu ben ik klaar met lopen" :D

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.275
    16.661
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ja inderdaad.
    Heb ik vorige zomer bij de jongste gebruikt want toen liep ze tijdens de vakantie alle kanten op.
    Is overigens geen tuigje maar gewoon een bandje.

6. wachtend

Ja hier een heel ondernemend manneke ontzettend sociaal en heel wijs maar ook een ontzettende boevenkop haha.
    Het is gewoon even behelpen, nieuwe woonplaats, zusje geboren, alles nog moeten uit vinden in mijn oude woonplaats kon ik genoeg doen en had ik altijd wel speelkameraadjes voor G. Maar hier is dat gewoon nog niet :(

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Volgende week moet ik weer aan het werk, dan begint het gevlieg en geplan weer. Dochter mist de kindjes van het kdv misschien een beetje. Maar ik vind het wel gezellig hoor. Lekker met haar aan teuten.

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik liet de kinderwagen dan gewoon even staan en rende achter dochter aan. Ze is niet heel moeilijk, maar kan wel supereigenwijs en koppig zijn. Ze kreeg altijd een stepje/loopfiets oid mee en liep achter de kinderwagen. Op het moment dat ze er vandoor ging, zette ik de kinderwagen stil en was ik in no time bij haar. En in de speeltuin lag de baby gewoon te slapen in de wagen, terwijl ik met dochter op de schommel en in de glijbaan ging of ging voetballen etc.

Je zoon moet het toch een keer leren en hij moet zijn energie kwijt.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou die wagen voor hem überhaupt weglaten
    weglaten, hij is bijna 3.
    Zonder moet ie wel lopen en leert ie ook consequenter om bij je te blijven.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij vonden de vakantie heerlijk en Chloe ook, maandag weer naar school en ook dat vind ze erg leuk!
    Moet zeggen dat deze keer de vakantie erg snel is gegaan maar we hebben ook veel leuke dingen ondernomen, vind het ook weer lekker dat de normalen dagen er weer aankomen hoor!

11. wachtend

Waar kan ik die polsbandjes bestellen? Zit al op google te kijken maar kan ze niet vinden.
    En inderdaad hij moet nu gewoon mee gaan lopen.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heeft hij een loopfiets? Dan kan hij gewoon meefietsen.

13. wachtend

Carino ja die heeft hij alleen is hij net nog te klein ervoor. Het is een 10 inch loopfietsje maar mijn jochie is klein (92 cm) en komt nu net met zijn voetjes half op de grond.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dan koop je van marktplaats toch even een fietsje dat wel past? Op deze leeftijd kunnen ze echt hun ei kwijt met fietsen. Dat houden ze ook veel langer vol dan lopen. Ik zou als kind liever fietsen dan aan een touw lopen eigenlijk.

15. wachtend

Carino 10 inch was al het kleinste wat er was :( hebben deze zelfs in het oosten van het land gekocht omdat er nergens 10 inch te krijgen was.

Plus het probleem van niet luisteren. Op een fiets is hij nog sneller he! Dan liever aan een polsbandje zodat hij in ieder geval niet de drukke weg op kan rennen.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Maar een loopfiets heb je wel gewoon in zijn maat. Bijvoorbeeld de Puky:

PUKY LR M 4056 Blauw - Loopfietscenter.nl

Op deze maat kon mijn zoon met 17 maanden al fietsen, dan moet jouw zoon met zijn leeftijd er makkelijk op passen. Een maat groter van Puky zou denk ik zelfs al lukken. Of bedoel jij een fiets met trappers? Dat is wat lastiger en vind ik wat saai.

Als je eerst alleen met hem oefent en hem genoeg uitdaagt, denk ik dat hij wel bij je zal blijven. Maar je moet dan het naar buiten gaan wel leuk maken. Als je steeds moet corrigeren en hij mag niks, dan wordt hij sneller vervelend denk ik.

Niet te moeilijk denken en misschien wat meer plezier maken?

17. wachtend

We maken ook zeker plezier hoor geloof mij. Badje staat buiten op zelfs met kleren aan mag hij daarmee kliederen en spetteren. Ik ben alleen bang voor die grote weg. Als we naar het dorp moeten dan moeten we hoe dan ook langs die grote weg. Er is een zebrapad maar geloof dat de meeste deze zien als optioneel. En ja dan moet ik corrigeren en zo nodig even mijn stem iets verheffen. En we doen echt veel leuke dingen maar zolang G niet netjes naast mij kan lopen en niet die weg opduikt kan ik hem moeilijk in het gareel houden.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het lijkt me ook lastig met ene peuter die snel weg is. Maar ik denk dat je dat best kunt oefenen. Misschien 's avonds na het eten een rondje fietsen? Dan heb je je handen vrij en kun je een andere route kiezen zonder grote weg. Als dat lukt, kun je overdag gaan oefenen.

Hij is oud genoeg om uit leggenn en te bespreken wat de regels buiten zijn. Maar ik kan me echt goed voorstellen dat naast je moeder aan de hand lopen gewoon heel saai is. Kinderen willen nou eenmaal ontdekken en dan moet je de activiteit misschien iets meer aanpassen aan zijn behoefte. Andere route of met opdrachten werken?

Ik denk dat je met een touw niks oplost, hij zal niet ineens plezier krijgen in het naast je lopen. Ik zou zelf dan meer oefenen en meer samenwerken betreft de regels.

In de tuin spelen is ook leuk, maar ik merk aan mijn eigen kinderen dat de lol er op een gegeven moment wel af is. Steeds in dezelfde tuin, dezelfde dingen doen. Zij hebben echt behoefte aan lichamelijke activiteiten en in speeltuinen spelen.

19. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik ben de vakantie ook nog niet beu , ben al wel 5 weken "ziek"thuis en ben tot zeker maart 2016 thuis , maar de jongste 2 hier zijn het l wel spuug beu , geen school , geen gastouder meer , en verzinnen de stomste dingen hier nog 1,5 week voor de middelste en 2 maanden voor de jongste tot ze naar school gaan ... kan niet wachten maar ben ook wel blij dat ik niet meer hoef te sjeezen straks tussen school werk en huis:)

20. wachtend

Ja het is ook niet leuk voor hem gelukkig is papa 4 dagen per week thuis en dan kunnen we leuke dingen doen of papa neemt hem mee naar een gigantisch speelparadijs (zo'n indoor speeltuin) dan blijf ik thuis met F omdat ze daarvan overprikkeld kan raken.
    Het is niet zo dat we alleen maar binnen zitten hoor maar echt eropuit dat doen we als papa er is. Maar inderdaad kleine wildebras moet wel uitgedaagd worden.

Deel Deze Pagina