Je kan nu het toch vakantie is, oefenen met niet weg rennen. Begin eerst met een blokje om het huis, en ga steeds verder. Je legt hem duidelijk uit dat hij niet mag wegrennen, doet die dat wel krijgt die 1 waarschuwing. Rent die weer weg dan keer je terug naar huis en mag die op de trap zitten voor 3 minuten. Als dat niet helpt, kan je het boekje voor het slapen afnemen etc Een polsband of onder touw, is natuurlijk geen opvoed methode, en met 3 jaar is die al oud genoeg om het te begrijpen als je hem corrigeert. Gaat wat tijd natuurlijk in zitten als die dit helemaal niet is gewent. Maar dit gedrag lijkt me meer iets voor een kindje van anderhalfjaar. Succes ermee!!
Ik ga hier wel mee akkoord. Als ik mijn peuter altijd aan het handje zou houden of in de buggy zou zetten bij onze wandelingetjes in de buurt, dan zou ze héél ongelukkig worden. Al snap ik natuurlijk ook dat het lastig is met een wegloper en een drukke weg.... Oefenen lijkt me toch belangrijk.
Vanmiddag ga ik alleen met hem oefenen, nog niet met de loopfiets mee want als hij hem ineens smeert of op de grond gaat zitten moet ik en G meeslepen en de fiets Maar we gaan een blokje om en gaan kijken hoe hij het doet. Vrijdag is papa weer thuis en dan gaan we weer een groter blokje om en dan zaterdag en zondag weer. We gaan kijken hoe hij het doet. En inderdaad dan maar consequenties eraan vast knopen. Helaas werkt hier trap zitten en tot 3 tellen niet en word er als hij gedrag laat zien die niet getolereerd word een speelgoedje afgepakt die hij dan de volgende dag pas weer krijgt.
Ik zat vanaf het begin te lezen en wilde zeggen dat er zeker loopfietsje zijn voor een kind van 92 cm.. Mijn zoontje gebruikte vanaf z'n 1e verjaardag die van bunzi, die is nu te klein en bij opa en oma heeft hij er 1 van puky, die nu overigens ook te klein is. Mijn zoontje is 87 cm en fietst nu op een 12 inch fietsje met zijwieltjes. Het mee leren lopen is iets wat ze echt moeten leren, ik heb mijn zoontje inmiddels zo ver dat hij eigenlijk prima bij mij blijft. Buiten sowieso, in een winkel wilt hij nog wel eens een ander pad inschieten. Als ik mrt mijn zoontje de hond ga uitlaten en hij wilt op zijn fiets dan vind ik dat prima maar ik ga niet met dat ding slepen. Dus als hij op een gegeven moment bedenkt dat t wel genoeg is en liever loopt dan moet hij van mij toch verder fietsen. Mijn zoontje heeft mij trouwens ook wel echt uitgeprobeerd, die ging gerust midden op de stoep liggen/zitten als hij niet dezelfde kant op wilde als ik. Ik liet m dan gewoon zitten/liggen en ging gewoon staan wachten zonder er al te veel woorden aan vuil te maken. Duurde nooit langer dan 5 minuten 😂 En over de vakantie, ik werk in het onderwijs en ik heb 6 weken vrij en heb misschien 2x gedacht dat het wel lekker zou zijn als ik weer ff kon werken. Maar over het algemeen vind ik het heerlijk en ook weer jammer dat ik maandag weer moet beginnen..
Goed dat je gaat oefenen! Ik denk dat dat heel belangrijk is. Op die manier komt hij lekker buiten, veel beweging en kan hij zijn energie kwijt. Wat de rest al zegt: een touwtje werkt wellicht averechts. Ik heb een hele eigenwijze oudste, maar heb vanaf dat ze kon lopen het zoveel mogelijk proberen aan te leren dat ze bij mij blijft. Toen ze wat ouder was en redelijk kon praten (2,5-3) heb ik haar geleerd dat ze op de hoek moest wachten en dat ze altijd in mijn zicht moest blijven. Wij woonden aan een hele drukke weg, zesbaans en dan liepen we samen naar het station als we ergens naartoe gingen. Ze heeft het dus heel vroeg moeten leren en ik heb vaak achter haar aan moeten rennen, maar ging al gauw heel goed. Heel veel succes ermee! Oh en nog iets: zou hij niet eens kunnen spelen met een kindje van het psz? Dat je die ouders opbelt om een speelafspraak te regelen.
Oh nee heerlijk juist. hij mist de psz wel maar heeft zo veel leuks te doen en speelt genoeg met vriendjes dat hij zijn ei daar wel in kwijt kan. Ook hier wilt hij al graag naar groep 4 maar ik geniet dit laatste jaar dus dubbel van zijn "nog veel thuis bij mama" zijn.
Mijn jongste sjeest al vanaf afgelopen winter op een Pukylino! En ze is met haar 2 haar en 84,5 cm wel echt te klein voor een echte loopfiets. De plastic loopmotor van grote zus is nog te hoog voor haar terwijl grote zus er met 20 maanden al op rondreed
https://m.bol.com/nl/p/loopmotor-repsol/1004004013707715/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-13465636878-S-82103071208-1004004013707715 Dan de roze variant hier 😉
De consequentie als hij niet luistert tijdens het wandelen lijkt me duidelijk: dan gaan we weer naar huis. Hij zal wel snel genoeg doorhebben dat hij maar beter kan luisteren, als hij wat plezier wilt maken.
Over het algemeen niet, maar af en toe voel ik me net een politie agent. Maar ik geniet er nog maar even van. De oudste gaat naar de basisschool na de vakantie en hopelijk heb ik eindelijk weer een baan straks. Dus dan zie ik ze van 24/7 opeens alleen nog maar vanaf het einde van de middag en het weekend.
Wij gaan juist leuke dingen doen samen als extraatje omdat het vakantie is. Begrijp dat veel dingen niet kunnen met een baby erbij, maar dan nog moet er toch genoeg zijn om hem lekker te laten uitleven? Die van mij begint juist ' NEEEE' te schreeuwen als ik vertel dat hij volgende week wel weer naar schooltje moet en ik vanbinnen ook (ook al zijn het maar twee ochtenden)
Hier maandag weer naar school. Het maakt mij niet zoveel uit. Op zich is t ritme wel weer lekker maar dit vind ik ook prima. Wel lekker om weer wat meer tijd voor de jongste (en mezelf ) te hebben.
TS, heb je een meerijdplankje achter de kinderwagen? Toen mijn jongste werd geboren was de oudste 2,5 en ook een wegloper. En hier ook een drukke weg die moet worden overgestoken om ergens te komen. Hij moest daarom bij drukke verkeersgedeelten op het planke staan, en daarbuiten mocht hij lekker rondrennen. We hadden qel de afspraak dat hij steeds tot een bepaalde lantaarnpaal oid mocht rennen en dan weer moest wachten tot ik hem had ingehaald. Deed hij dat niet, dan direct op het plankje. Zo kon ik hem 'trainen' en er toch veilig op uit. Werkte perfect.
Wat goed dat je door dit topic gestimuleerd bent om op stap te gaan. Succes met oefenen Hier doet p het boven mijn verwachtingen. Hij is gek op school maar hij heeft er maar 2 keer er naar gevraagd.
G is helaas doodsbang voor dat plankje. Zodra G de controle uit handen moet geven is het feest. Een draaimolen durft hij niet in dat ding beweegt zonder dat hij er wat aan kan doen maar de botsauto's vind hij geweldig! We hebben nu wel wat geoefend en het gaat redelijk.
hier begint de school maandag. vakantie is echt heel snel voorbij gevlogen. tuurlijk waren er dagen dat ik dacht dagje school zou beter uitkomen vandaag. maar we hebben meer gezellige dagen gehad. ik ga haar echt weer missen, woensdag is het studiedag