Gouden Koffer aktie Bakker Hillegom

Discussie in 'De lounge' gestart door Selena149, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Kent 1 van jullie deze aktie ?

Wij zijn vorige week verhuisd en hebben post gekregen van Bakker Hillegom (een of andere online tuinzaak, Bakker Hillegom). Die post betrof een Gouden Koffer actie. Er zat een soort van Gouden Koffer geplakt op 1 van de brieven, als je die openmaakte kon je 2 bonnetjes eruit vissen waarop stond of je een Gereedschapskoffer of/en een bepaald geldbedrag gewonnen zou hebben. Er zijn 5 soorten Gereedschapskoffers, elke koffer bevat een andere hoeveelheid inhoud en als er 1 zo'n koffer op je bonnetje zou staan, zou je die gewonnen hebben. De geldprijzen variëren van 1000-65.000 euro. Aan elk van die geldprijzen zit een code gelinkt. Staat een van die codes op je bonnetje, zou je dat bijbehorende geldbedrag winnen.

De prijzen/codes zijn vooraf vastgesteld stond onderop in kleine letters.

Naar wat ik begrijp zou je die bonnetjes op 1 van de andere blaadjes moeten plakken (bestelformulier), die opsturen samen met een bestelling uit de meegeleverde folder (van minimaal 10 euro) en je zou de prijzen winnen.

Hoe serieus moet je dit nemen ? :(
    (Want als ik dit echt moet geloven, zijn we nu een gereedschapskoffer en 65.000 euro rijker)...

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha nee beslist niet doen!! dat is gewoon een sluwe manier om je lid te maken van ergens

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat de firma Bakker in Hillegom meerdere bedrijven had, waaronder ook een autogarage die nou niet echt bekend staat als betrouwbaar, ze zijn er zelfs mee op Radar geweest en wij hadden er een paar jaar terug bijna een auto gekocht.

maar vooralsnog weet ik dus niet zeker of die tuinzaak ook van dezelfde eigenaars zijn :(

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als het de tuinzaak van bakker hillegom is, zou ik ook eerst even goed googelen en vooral de kleine lettertjes nazoeken. De acties schijnen soms tenenkrommend te zijn en zou je naar horen zeggen ook niet te serieus nemen. Maar misschien is het inmiddels wel weer beter.

5. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet aan beginnen ze beloven vanalles en komen het niet na
    heb het zelf meegemaakt dus praat uit ervaring

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Op de Consumentenbond website stond er ook een stuk over (dit is hetzelfde als wat jij bedoelt volgens mij??!):

30 september 2010 Reclame Bakker Hillegom misleidend

Postorderbedrijf Bakker Hillegom B.V. heeft op misleidende wijze reclame gemaakt met een prijzenactie. Dat oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) nadat de Consumentenbond hierover een klacht had ingediend. Duizenden Nederlanders kregen een reclamefolder van Bakker waarin onduidelijke en oneerlijke informatie stond over de mogelijkheid een geldprijs van €6500 te winnen.
    Volgens de RCC wekte Bakker onder meer ten onrechte de indruk dat geadresseerden aan de hand van een bepaalde code op hun envelop konden vaststellen of zij al winnaar waren van de geldprijs. In werkelijkheid was men hiermee echter nog geen winnaar, maar slechts één van de vele kánshebbers op het winnen daarvan. Niet de genoemde code, maar een nummer op een retour te zenden coupon bleek daarvoor bepalend. De RCC stelde vast dat de uiting diverse misleidende mededelingen bevatte.
    Reactie Bakker Hillegom
    Klachten van leden waren voor de bond aanleiding tegen deze actie van Bakker in het geweer te komen. In een reactie heeft Bakker laten weten grote waarde te hechten aan de mening van de Consumentenbond en voortaan extra kritisch te kijken naar toekomstige promoties.

Deel Deze Pagina