Mijn schoonmoeder schildert graag (volgens mij voornamelijk op canvas) en vraagt voor haar verjaardag 'leuke' spulletjes voor haar hobby.. Nu hebben wij helemaal geen verstand van schilderen, ik weet alleen dat een doek, kwasten en verf best handig zijn Het hoeft niet per sé iets heel nuttigs te zijn, schoonmoeder hoeft niet echt op de centjes te letten (voor haar verjaardag gaan we met zwager, schoonzus, neefje, vriend, mijn zoon, ik en schoonmoeder zelf 3 dagen naar Bosrijk, ik bedoel maar ), dus als ze iets echt nodig heeft, koopt ze het waarschijnlijk gewoon zelf. Ik ben meer op zoek naar dingetjes die leuk zijn om te proberen, iets nieuws, iets wat je zelf niet zo snel zou kopen, zeg maar.. Beetje onduidelijk misschien, maar heeft er iemand tips? Speciale soorten verf, boeken over andere technieken, zoiets?
Heeft ze al een stander waar ze de doeken op kan zetten en mooie kan schilderen of een krukje . Schilder boek met mooie ideeën.
Ik gebruik altijd paletmessen. Misschien bladgoud voor in een schildrij. Gebruikt ze altijd acryl verf? Misschien leuk om dan iets van olieverf te kopen. Met een boekje ofzo er bij. Is namelijk weer een hele andere techniek. Ik vind het ook leuk om met andere materiale door het schilderij te werken. Zand, stenen enzenz... Misschien mee nemen naar een museum/ expositie.
Voor "iets leuks nieuws om te proberen" moeten we dan denk ik toch ook weten waarmee ze dan schildert. Waterverf, acryl,olieverf? Zoveel soorten en daar weer zoveel technieken in.
Misschien kan je wat leuke sjablonen geven, van letters bijvoorbeeld. Altijd leuk om letters inje schilderij te verwerken.. En medium gel is leuk, maar dan moet je wel weten waar de mee schilderd. Ik gebruik van het merk AMsterdam de medium. Kan je dingen mee vastplakken, verf verdikken en (shit ik ben het woord kwijt) soort patroontjes maken in je ondergrond. Bijv een laag verf en dan deppen met iets, dan krijg je een mooi effect.. Wat misschien ook leuk is, je kan bij winkeltjes die echt gespeciliseerd zijn in verf voor kunstschilderen ook pigment kopen en alle kleuren. Daarmee kan ze haar eigen verf maken.. Lijkt mij super leuk om te doen. Je hebt wel nog meer nodig, dus als het je wat lijkt moet je ff advies vragen in de winkel. Succes!
Ja, maar geen kwaliteit doeken. Als je een keer goede doeken en goede verf hebt geprobeert. Wil je dit nooit maar van de action. Om te beginnen is het leuk. Heb je trouwens al wat gekocht?
Ik zie al jullie reacties nu pas, sorry! Ik kan zeker iets met alle suggesties, maar nu is het zo dat, toen m'n vriend tegen m'n schoonmoeder vertelde dat m'n moeder bezig is een nestje chihuahuas te fokken met haar hondjes, riep schoonmoeder uit dat 'zij er dan wel eentje wil hebben hoor!'. Nu is het hondje van m'n moeder nog niet loops geweest, maar m'n vriend gaat wel even goed pijlen bij z'n moeder of zij écht een hondje zou willen, en dan is dat natuurlijk een supercadeau!