Van hyperallergeen 2 naar? ;)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elegance, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

mijn zoontje heeft vanaf het begin de nutrilon hyperallergeen gekregen ivm vermoederlijke koemelkallergie.. hij is met 6 maanden overgestapt naar nummer 2.
    Heel langzaam hebben we hem laten wennen aan melk, dat leek goed te gaan, soms een danoontje en af en toe een beker melk.. maar hij bleef zijn 2 flessen hyperallergeen behouden...

Vorige maand vond ik het wel tijd voor een nieuwe stap omdat hij zo goed op melk reageerde heb ik de hyperallergeen 2 vervangen door peutermelk.. en na een paar dagen kreeg hij gigantische uitslag.. ben meteen teruggegaan naar de hyperallergeen 2.. en de uitslag is ook weer weg.. (we zijn overigens de hyperallergeen 2 blijven gebruiken omdt hij weer in het zh heeft gelegen en de ka het beter vond deze toen aan te houden)

Maar nu is hij toch wel wat oud voor de hyperallergeen 2 niet? ik heb soyamelk voor kinderen van 1-3 jaar geprobeerd maar dat drinkt hij niet..
    Iemand een idee naar welke ik zou kunnen overstappen? ik wil eerst jullie vragen voordat ik het cb of de ha bel..

groetjes Ele

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als je kindje echt kma heeft helpt hypoallergeen van nutrilon niet, hier zijn wij nl begonnen met hypoallergeen om een kma tegen te gaan (wat helaas niet werkte) en dus zijn we overgestapt op een kma dieetvoeding. Nu hij zo reageert op melk lijkt het wel op een kma of in ieder geval een gevoeligheid! Je mag de nr. 2 gewoon blijven gebruiken hoor, je hoeft niet over te stappen en mss dat hij over een 1/2 jaar beter reageert, immers lukte de yogurt enzo wel.

Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap trouwens!

3. adi

adi Niet meer actief

Er zijn kinderen die geen kma hebben maar toch heftig reageren op pure koemelk (dus niet aangezuurde).
    Je kunt inderdaad HA nr2 blijven gebruiken, niks mis mee. Er zit geen 'eindleeftijd' aan zeg maar.

Mijn dochter is bijv bijna 2, maar we zijn nog steeds aan het overstappen op koemelk, ze wil er niks van weten. Ze krijgt dus nog steeds 300cc KV, nr3.

Mijn zoontje heeft ook geen KMA, maar kan niet tegen koemelk in pure vorm. Gewone kunstvoeding kon ie wel redelijk verdragen, maar pas toen we overgestapt zijn op soyamelk, zit hij veel beter in zijn vel en heeft geen diarree meer. Overige koemelkproducten gaan overigens prima.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Als je kind niet reageert op danoontje en koemelk, lijkt het me buitengewoon onwaarschijnlijk dat een KMA-achtige aandoening de schuld is bij de reactie op peutermelk.

Je kunt HA2 blijven geven, of overstappen op gewone koemelk, of een peutermelk geven (maar daar reageert hij blijkbaar niet goed op).

Soja zou ik persoonlijk niet doen, dat is ook een sterk allergeen. Ik heb zelf totaal geen probleem met koemelk, maar krijg ontzettende jeuk in m'n mond van sojamelk.

offtopic: gefeliciteerd met je zwangerschap (zie ik in je banner). het zou zo maar kunnen dat je kindjes straks allebei dezelfde verjaardag hebben als die van mij... :)

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Thanx voor de antwoorden.. dan blijf ik gewoon de ha 2 geven..

@ de koemelkallergie.. mij leek het ook niet logisch als hij wel tegen danoontje en melk kan.. daarom ben ik overgestapt.. maar zoals ik al schreef, het was vermoedelijke koemelkallergie.. gelukkig reageerde hij heel goed op de ha toen hij nog zo klein was en heb ik er verder nooit meer overnagedacht..
    mij gaat het er ook niet om of hij de stempel krijgt wel of neit koemelkallergie.. ik vond die uitslag gewoon frapant en om nou helemaal te moeten uitzoeken waar het vandaan komt.. dan liever de ha 2 als die nog genoeg voedingsstoffen bevat.. en gelukkig.. kan ik die blijven geven! :):):)

@bri, hahaha inderdaad! ik hoopte al op 29 februari ;)
    maar eerst hopen dat deze zwangerschap goed blijft gaan.. de spannende tijd is weer aangebroken! ;)

Deel Deze Pagina