Als ik moet hoesten of niezen, wat regelmatig gebeurt door de hooikoorts, verlies ik soms een beetje urine. Niet m'n hele onderbroek nat, maar toch... Normaal zou ik een inlegkruisje of zo gebruiken, maar die worden tijdens de zwangerschap toch juist afgeraden i.v.m. infecties of zo? Heeft iemand nog andere tips om het droog te houden? Ik heb het dus alleen (en nog niet eens altijd) als ik hard moet niezen of hoesten. Bedankt!
inlegkruisje wordt idd. afgeraden. ik zou gewoon zorgen dat ik altijd een schone onderbroek bij me heb (en een boterhamzakje om de vieze in te doen). ik zelf heb er alleen last van als ik al moet plassen dus zorg er maar voor dat ik eigenlijk ga plassen voor ik echt moet.
Even je moed bij elkaar rapen en Tena lady mini kopen... Heb ik ook gedaan. Die zijn een stuk fijner dan inlegkruisjes omdat ze beter absorberen. Dan gaat het niet zo zitten broeien. Ik doe er altijd 1 in als ik weg moet, zo gauw ik weer thuis ben gaat haal ik het eruit. Thuis verschoon je toch makkelijker een broek als onderweg...
als ik mijn benen gekruist houd tijdens het niesen verlies ik niks, soms wel lastig tijdens het autorijden, hihi
Mijn verloskundige heeft me desgevraagd een inlegkruisje WEL aangeraden. Als je hem regelmatig verschoont is er niets aan de hand hoor, alles wat normaal in je slip terecht zou komen en komt gewoon in het inlegkruisje terecht. Overigens was bij mij een inlegkruisje niet voldoende om het op te vangen. In overleg met de VK heb ik toen maandverband gebruikt. Je kunt oefeningen doen voor je bekkenbodemspier. In het kort komen die oefeningen op het volgende neer: spier aanspannen en weer ontspannen, bijv. te beginnen met 5 seconden aanspannen en 5 seconden ontspannen. Regelmatig oefenen en dan wordt je bekkenbodemspier sterker, waardoor urineverlies bij inspanning (ik had het bij het overgeven) vermindert. Bij mij heeft het wel geholpen. Niet dat het nu weg is, maar toch een heel stuk minder.
Da's een goeie. Ga ik eens doen. Daar denk ik altijd te laat aan Ik droeg vroeger ook veel inlegkruisjes, ook vanwege witte vloed. Maar toen hoorde ik dat je juist veel meer vloeide dóór de inlegkruisjes. Ben toen gestopt en wat denk je? Ging ook veel minder vloeien!
Eh, als je moet niesen kun je niet zomaar even denken 'oh, nu moet ik die bekkenbodemspieren aanspannen' hoor. Het werkt juist omdat die spieren wat strakker en sterker worden en de 'klap' beter kunnen opvangen zónder dat je 'eraan denkt' ze aan te spannen.
Ik heb er bij mijn tweede zwangerschap ook last van. Ik heb ook m'n grenzen verlegd en gebruik nu Tena Lady mini... Ideaal. Broeit niet en tot nog toe ook geen infecties oid. Pim
Ik heb dus vooral last van "nadruppelen" na het plassen. Ben ik allang klaar en zit of loop ik ergens en dan komt er ineens nog een beetje na. Zó onfris!
Ik heb er ook inlegkruisjes voor en ik verschoon ze vaak per dag ik heb nog nooit een infectie gehad met de vorige zwangerschappen ook niet gewoon vaak wisselen
Heb vandaag nagevraagd bij de vk en die zei dat de reden dat je geen inlegkruisjes mag gebruiken, is dat je dan grote kans op infectie krijgt. Niet omdat het gaat broeien, maar dat die afscheiding die je hebt, juist wordt opgenomen door het inlegkruisje en die afscheiding beschermt je juist tegen infecties. En tijdens de zwangerschap heb je daar schijnbaar meer kans op. Tena lady (mini of zo) maakt geen verschil. Ook niet als je regelmatig wisselt. Wat wel kan, is af en toe iets gebruiken, maar zeker niet iedere dag. Beter is dan om een extra onderbroek mee te nemen. Da's heel fijn voor je, maar niet iets waar alle vrouwen dan maar vanuit kunnen gaan. Sommigen zijn er nou eenmaal gevoeliger voor. Gisteren nog een verhaal gehoord over een vrouw die haar baby verloor bij 38 weken. Kindje was helemaal gezond, maar doordat ze een vaginale infectie had, heeft het kindje het niet overleefd.