Hey dames! Ik ben gek op koken en uitproberen van nieuwe dingen.. nu zit ik qua koken met 2 kleine probleempjes.. Eerste mijn bloeddruk en cholesterol.. hiervoor heb ik begeleiding van een diëtiste en eet ik vooral magere producten..maar op één of andere manier zijn magere producten het lekkerste als ze rauw zijn (vind ik!) Zoals ossenworst, filet american, rosbief en biefstuk.. Dan komen we al snel bij kookprobleem 2 uit.. mijn zwangerschap! Nu zegt mijn diëtiste doodleuk dat ik maar kip moet gaan eten.. nou dat heb je op gegeven moment ook wel bekeken Dus daarom dit topic! Ik dacht er zijn vast meer dames die koken leuk vinden misschien kunnen we recepten uitwisselen?? Gezonde, low fat en met weinig zout..én goed voor mama en baby Dus kom maar op!
Mijn eerste recept; Gewokte spruitjes Bereidingstijd: 25 minuten Benodigdheden voor dit gerecht: 600 gram spruitjes 150 gram spekreepjes 2 uien 150 gram champignons Peper en nootmuskaat Olie Bereidingswijze van dit recept: Snij de schoongemaakte spruitjes door midden Snij de champignons en de ui in reepjes Bak de magere spekreepjes in een beetje olie Voeg de ui, peper en de champignons toe, en laat dit even bakken Doe de spruitjes erbij, en laat dit 10 minuten onder voortdurend omscheppen wokken Om te voorkomen dat het droog bakt even een deksel op pan doen Als laatste de nootmuskaat erbij doen Serveertip: Serveer gewokte spruitjes met kipfilet of met een boomstammentje ( Ham en kaasrolletje) Ik maak het trouwens zonder spekjes! Omdat die te zout en te vet zijn!
Gewokte spitskool met ipv gehakt tartaar: Uitje sijden Tartaar kruiden met ketjap sambal en knoflook spitskool snijden. Rijst koken. Tartaar rullen uitje erbij en dan de spitskool erbij op smaak brengen meet kerrie poeder en klein scheutje ketjap. Eten met rijst!