Hallo, Wij willen op de slaapkamers van onze zoon en dochter een PAX-kledingkast neerzetten. Eentje waar ze mee toe kunnen tot ze het huis uit gaan... Maar nu zit ik net op de website van Ikea te kijken... ik zie door de bomen het bos niet meer!! Hoe weet ik nu welke ik moet hebben?? En waar ik moet beginnen met zoeken? 2 Deuren, bij dochtertje wil ik in de kast ook een hanggedeelte, bij zoontje niet... Of is het het handigst om gewoon naar de Ikea toe te rijden en alles daar uit gaan zoeken..? Wie kan met wat wegwijs maken in de PAX kledingkasten? Groetjes, Hanna
Je hebt een planner op de website, dan kan je zelf een kast samenstellen. En nog een keer, en nog een keer, en nog een keer. Net zo lang tot je tevreden bent...
Je moet van tevoren goed de maten opmeten.. We hebben de kasten bijna tot aan het plafond. Dan heb je wel een 3e persoon nodig met het monteren. Op de grond in elkaar zetten en dan omhoog zetten past niet met het plafond. Oeps.. Staand lukt het wel en dan heb een 3e persoon nodig voor het vasthouden. En wees gerust, je kan altijd nog extra planken terugbrengen of extra bijkopen. Zeker als de Ikea kaart gebruikt bij het betalen, kan je nog veel later de planken terugbrengen.
De tip van eenkadootje betreft de maten is slim Wij hebben hier 3 kasten van pax, i love it! Je kunt hek compleet inrichten zoals je wilt, heerlijk! Ik vond de winkel makkelijker en ook om te kiezen welke dingetjes ik erin wou dat wou ik eerst zien. Ik noem het de pax walhalla, geweldige afdeling
Gewoon naar Ikea toerijden. Daar kan het personeel je ook helpen met een ontwerp op de pc. En je hebt zoveel soorten deuren. Dus kun je het ook makkelijker uitzoeken. Wij hebben de kast trouwens gewoon met z'n tweeën in elkaar gezet.
Wij hadden 6 kasten op zolder in het oude huis. Ideale dingen!! Alleen maar planken en lades, Inmiddels zijn we verhuisd en staat er 1 kast op elke kinderkamers. Met hanggedeelte. Gewoon los bijgehaald.
Wij hebben een grote paxkast (2x2deurs + 1x1 deur). Zelf vind ik het helemaal niet fijn om in de winkel aan de slag te gaan, het is me te druk. Dus ik de pax-planner op de site gebruikt, was eerst een beetje kijken hoe of wat maar ik werd er snel handig in. Wel het liefst op een computer doen, werkt het makkelijkst. Hoe ik het gedaan heb: 1. Registreren Ikea site 2. Deuren en handgrepen kijken op ikeasite en de leukste noteren incl. Prijs 3. Via de pax-planner de volledige inrichting in elkaar zetten 4. De duurste deuren gebruiken die ik genoteerd heb voor de max. prijs indicatie en het plan opslaan. 5. Naar de ikea gaan, kijken of de deuren/handgrepen etc. mij bevallen. 6. Met een medewerker aan een van de pc's zitten en laten controleren. Daarna printen zij de productenlijst uit en klaar.
Dochter heeft een pax op haar slaapkamer (150 breed, 235 hoog, 35 diep met schuifdeuren), met draadmanden (voor luiers, ondergoed, sokken, mailliots), planken (voor broeken en shirtjes) en roedes (die naar voren komen). Verder naar boven alleen maar planken, waar ook al haar beddengoed enzo ligt. Hoewel het het kleinste model is qua vloeroppervlak (voor de schuifdeur variant), past er echt een enorme hoeveelheid in. We willen de (vaste) kastenwand op onze slaapkamer ook nog vervangen door een pax kastenwand . Zal eerst goed kijken naar het formaat wat je wilt hebben/er kan staan (met de site of app bij de hand), daarna naar de winkel gaan om te orienteren wat je precies wilt en wat niet, en dan achter de pc de boel gaan plannen.
Ze zijn super. Wij hebben gekozen voor 2 Losse kasten zodat je 1 kast kunt gebruiken voor leg en de andere voor hang en leg. Zo heb je niet over de hele breedte hang. Later kun je altijd voor extra hang kiezen.
Bedankt voor jullie tips!! Klopt het dat je de volgende lengtematen (niet de hoogte) hebt? (voor scharnierdeuren) 50 cm. 100 cm. En dat je die dan weer aan elkaar kunt koppelen? Dus 150 cm. of 200 cm.?