Hallo iedereen, Ons zoontje is nu bijna 7 weken en een heerlijk ventje. Meneer heeft geen gigantische zuigbehoefte maar vind het 's avonds erg fijn om aan de borst in slaap te vallen. Hij ligt dan wat te tutten en dat vind hij heerlijk, totdat de tsr z'n werk gaat doen en er melk komt, daar wil hij dan op dat moment niets van weten en wordt er ook behoorlijk chaggereinig/huilerig van . We hebben dus verschillende speentjes geprobeerd (ook de kleinste van difrax) maar telkens begint hij te kokhalsen. Heeft iemand tips van speentjes die erg klein zijn of andere hulpmiddelen die zouden kunnen helpen? Hij vindt het eigenlijk nog het prettigst om alleen maar met z'n mondje ergens tegen aan te liggen (borst/sleutelbeen...huid in ieder geval), maar kan moeilijk iets in z'n bedje tegen z'n gezicht aan leggen. Tips zijn welkom!!!
Heb je geen knuffeltje waar hij met zijn hoofdje op kan slapen? Tut doekje oid zonder vulling. Misschien op zijn zij laten slapen zodat hij met zijn hoofd op het matras ligt.
Wil je hem dan 's avonds in zn eigen bedje leggen? Of bij je op de arm met een speentje? Dochtertje hier blieft geen difrax en bibi spenen. Zowizo geen 'dental' spenen maar alleen combi. De spenen van avent en van MaM ( oa kruidvat ) hebben om de beurt de voorkeur.
Welkevan difrax heb je geprobeerd? Savira wou ook enkel de combi spenen. Dental kokte ze zo weer uit terwijl ook zij een enorme zuig behoefte had. Na een tijdje combi speentjes gehad te hebben een keer bibi geprobeerd en sindsdien wil ze niets anders. Dusss geef het even tijd en blijven proberen, soms moeten ze ook even wennen aan de speen.
Hier ook alleen combi van difrax. En ik heb een knuffel doekje van bambam een nacht tegen me aangedragen en daar sliep hij ook heel goed mee.
Als je het geen probleem vindt dat hij bij je op de arm in slaap valt kun je hem ook het topje van je pink geven. Wij gebruiken hier de Bibi fopspenen, van de difrax moest hij niets hebben.
speentje van nuby, bij ons meisje was ook elk speentje te groot. Deze was ook aan de grote kant, maar het schildje is van binnen ook helemaal zacht en dat voelt prettig voor die ukkies. Hij wordt trouwens ook als bv speen geadviseerd.
Dit was ook de enigste speen die onze dochter wilden, en in haar mond kon houden. Vanwegen het zachte schildje, "veert" hij lekker mee met de zuigen aan de speen.
Mijn zoontje had dit ook (die zuigbehoefte om lekker in slaap te vallen). Ik heb de eerste dagen steeds mijn pink gegeven ivm borst-speen verwarring en vanaf dag 5 (toen dacht ik echt 'al drinkt hij nooit meer aan de borst so be it, ik MOET mijn pink terughebben) gebruikte ik de speen van Avent van 0-3 maand. Ik heb ook meerdere geprobeerd maar deze ging bij mijn jongen perfect en heb ik dan ook nu nog steeds in gebruik (maar nu van 6-9 maand).
Sommige kindjes moeten aan een speen wennen. Lisa begon eerst ook te kokhalzen, maar na een paar weken af en toe proberen pakte ze 'm wel. Het is volgens mij niet zo zeer dat de speen te groot is, maar dat ze 'm nog niet goed (kunnen) gebruiken en dan gaan kokhalzen. Hier trouwens bibi zoeken gebruikt, bij beide kinderen favoriet, die ronde spenen vonden ze niets.
Eerste tijd hier mijn pink en daarna bij colin avent 0-3mnd. dat was de enige die hij accepteerd, shannon is begonnen met een premature speen, daarna een bibi speen en nu bijna niets meer. hooguit om op te kauwen. Colin heeft dus nu al haar speentjes
mijn dochtertje heeft ook maar een soort speentje dat ze accepteert en dat zijn die van suavinex en dan bruine rubber -2/2maand. Zijn ook wel heel mooie speentjes vind ik zelf. De dental van difrax spuugt ze ook uit.
Hier waren de (combi) spenen van MaM ook een succes, rest van de spenen hield hij niet in toen hij zo klein was..pas later zijn we overgestapt op Difrax combi