20-weken scan???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aardbeitje, 26 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbeitje

    26 aug 2005
    12
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik heb binnenkort een afspraak voor een 20 weken scan... Weet iemand wat er tijdens dit onderzoek wordt gedaan?

    Krijg je dan meteen te weten wat de geslacht van het kindje is? Ben namelijk reuze benieuwd en wil het heel graag weten...

    Alvast bedankt!
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo aardbeitje

    Je krijgt dan als het goed is een echo via je buik, met van die ijskoude gel hihi
    Ze gaan kijken hoe het kindje groeit en of hij/zij goed op schema ligt, bekijken waarschijnlijk of je voldoende vruchtwater hebt.
    Met wat geluk kan je naar het geslacht vragen, als ze het kunnen zien, want soms is het heel moeilijk te zeggen , ligt maar net aan de ligging van de baby
    Ze zullen de baby altijd met hij aanspreken, dat hoeft dus niet te zeggen dat het ook daadwerkelijk een jongetje is.
    Ik denk dat ze je zelf wel gaan vragen of je wilt weten wat het geslacht van je kindje is.
    ze bekijken ook de navelstreng en als het goed is kunnen ze kleur op de echo toevoegen zodat je kunt zien hoe het bloed stroomt richting placenta en terug
    Kortom ze kunnen heel veel zien op de echo.
    Lekker achterover liggen en genieten van het beeld van je kindje!!

    succes he
    Groetjes Jolanda
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo, hallo, wij weten t van de pretecho, misschien kan je dat alsnog doen mocht het niet te zien zijn.
    Mag ik vragen waarom je een 20weken scan krijgt?? Normaal krijg je toch maar 1x een echo?
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik krijg biinnenkort ook mijn tweede echo als het goed is
    krijg hier in het ziekenhuis 2xeen echo
     
  5. aardbeitje

    26 aug 2005
    12
    0
    0
    Ik heb in totaal al 2 echo's achter de rug. Bij de eerst was ik pas 8 weken zwanger, ik dacht dat ik iets verder was. Dus konden ze bijna niets zien. Met 11 weken weer een echo gehad, dan zou hij/zij wat groter zijn om op te kunnen meten. Het was echt super leuk om te zien. Hij/zij bewoog al flink!!!

    De twintig weken scan is vrijwillig. Je mag zelf weten of je het doet of niet. Uiteraard heb ik ervoor gekozen om het te doen. Ik wil er alles aan doen om mijn babytje weer te zien. En ook om te weten wat het is.

    De verloskundige vroeg me of ik het wou, en ik stemde daarbij in. Alleen wist ik dus niet wat er precies gedaan word met een 20 weken scan...
     

Deel Deze Pagina