Dit dus. Je mag er toch vanuit gaan dat de verkoopster kundig genoeg is. Hopelijk komt er vandaag toch nog een telefoontje van de leidinggevende.
Morgen gewoon naar de winkel toe gaan. Hopen dat het een beetje druk is. En dan even met een verheft stem praten.
Ik zou zeker verhaal gaan halen en als ze niet met een goed compromis komen zou ik er nooit weer naartoe gaan. En ze dit ook zeggen.
Dit zou ik doen: - Morgen nog een keer zelf bellen - Desnoods óók verhaal gaan halen bij de verkoopster zelf - Het verhaal mailen naar TROS Radar, VARA Kassa! of de Consumentenbond (niet allemaal tegelijk )
Thanks ladies, morgen word ik gebeld, zeggen ze.. ik wacht af en bel zelf wel weer als het zover moet komen. Anders ga ik langs en als het dan nog niet naar mijn zin is, kijken we wel weer verder.
Loopt ze net? Dan kunnen voeten ineens heel hard groeien. Ze worden platter en zakken wat. Loopt ze al een tijdje dan vind ik het raar maar niet onmogelijk. Mijn zoon vooral schiet wel is 2 maten verder.
Uhm.... Jij bent toch haar moeder? Ik check altijd de schoenen van mijn kinderen bij het passen.. Zooltjes eruit, op laten staan, kijken of ze genoeg ruimte hebben. En in 3 weken tijd niet opgelet? Zeker bij zulke dure schoenen.. Beetje raar verhaal... Maar dat je niet terug bent gebeld vind ik zeker niet netjes!
Ik weet nu ook dat ik beter had moeten controleren, maar ik ben volledig van haar kundigheid uit gegaan, misschien stom, maar ja. Nu weet ik voor de toekomst wel beter.
Ik was ook zo stom om van kundigheid uit te gaan... Veeeeeeel te groot, na een half jaar zijn we twee maten terug gegaan? 80 euro uitgegeven en waren echt seizoensschoenen dus kon ze een half jaar later ook niet meer aan. Was overigens strating kinderschoenen. Daar ging het bij een vriendin ook al fout. Zelfs scapino kan nog beter adviseren heb ik ontdekt.
Hier een winkel die aangaf dat bij tot 2jaar binnen 2 mnd te klein, schoenen terug nemen en bij vanaf 2 jaar binnen 3 mnd. Wel echt balen van zulke nieuwe schoenen...
Wij gaan ook vaak naar de duurdere zaken juist omdat je verwacht dat ze daar de expertise hebben. Helaas is bij twee zaken gebleken dat ze hierin toch wat te kort schieten (vooral op zaterdagen en donderdagavonden). De ene zaak mat de jonge dame de voeten van mijn dochter en zei dat ze maat 27 had. Toen wij haar erop wezen dat haar oude schoenen maat 29 was (en ze daar zere hakken in kreeg) zei ze dat dit kwam omdat haar schoenen te groot waren. Terwijl aan haar binnenzooltje duidelijk te zien was dat dit niet het geval was. Dus op naar de volgende zaak, hier had ze inderdaad maat 29 (waarin ze al ruim een half jaar in zat). Ik vroeg of de dame ons ook kon vertellen of ze net in maat 29 zat of dat ze aan het einde van maat 29 zat. Helaas kon ze dat niet zeggen ze had gewoon maat 29. Uiteindelijk naar zaak nr 3 gegaan, wederom weer op laten meten..Mw ze heeft nu maat 29 maar ze zit aan het einde hiervan, als u zomerschoenen voor haar wil kopen adviseer ik u om gewoon maat 30 te nemen dan kan ze daar ook de zomer mee door. Helaas is het dus zo dat een duurdere schoenen winkel niet meteen inhoud dat ze goede adviezen etc geven . Of ze nog wat kunnen doen met je "oude" schoenen betwijfel ik, ze kunnen wel een gesprek aangaan met de betreffende verkoopster (soms staat de naam van de verkoper op de kassa bon). Maar het minste wat ze kunnen doen is terug bellen wanneer ze zeggen dat ze dat zullen doen.
Dat werkt helaas niet altijd zo...omoda verkoopt ook kinderschoenen van 140 euro en als die ergens geen verstand van hebben is het wel schoenen. Maar verder ben ik het met je eens...je zou van de deskundigheid van een winkel uit moeten kunnen gaan...belachelijk vind ik dit.
Ja maar omoda is een online winkel en daar wordt dus geen voetje opgemeten. Je verwacht van een goede schoenenzaak idd wel enige expertise, helemaal wat betreft het opmeten van de voetjes..
Als je schoentjes koopt voor die leeftijd moet je sowieso niet schoentjes kopen die net aan goed zitten want de voetjes kunnen ineens uitschieten naar een maat of soms 2 maten groter... Je kan altijd nog kiezen voor een maatje groter en dan eerst zooltjes erin doen zodat ze wel gelijk aan kunnen. Trouwens... heb je je kind zo lang met die schoentjes laten lopen terwijl ze aangaf dat ze zo zeer deden? want ik had ze meteen al uitgedaan bij de eerste keer klagen en terug gegaan naar de winkel. Nu heb je te lang gewacht en kunnen ze niks meer doen.
Dat is de reden waarom ik liever zelf bepaal welke maat mijn dochter moet hebben.. Die verkopers hebben er niet meer verstand van dan ik. Er staat genoeg info op internet zodat je kunt weten waar je op moet letten. Daarnaast is metenen passen een drama met onbekende verkopers bij mijn dochter.. Ik neem een kartonnetje mee naar de winkel waar ik de vorm van het voetje uit heb geknipt en die leg ik in de schoen (grootste voetje). Je moet zeker een cm over houden. Altijd vragen of je kunt ruilen, dan thuis in alle rust echt passen en dan beslissen.
Hmm, ik denk dat het per winkel verschilt! Hier is Omoda juist echt super en kom ik daar eigenlijk alleen nog maar voor de kinderen. Mijn oudste heeft een moeilijke pasvorm en ze adviseren heel erg goed en weten precies welke merken goed vallen voor haar. Ze raadde zelfs een paar superdure schoenen af (die ik heel leuk vond) omdat het model niet geschikt was voor mijn dochters voetje.... Dus zo zie je maar.
Mijn zoon heeft een heel hoge wreef aan zijn voetjes dus wij moeten vaak nemen wat er past... Laatst gaf een verkoopster de tip om de schoen eens aan te doen, rechtstaan en dan moet je achteraan nog een vinger bij kunnen steken. Om zeker te zijn neem ik dan eens de binnenzool eruit en leg op zijn voetzool als extra controle. Goede schoenen zijn zo extreem belangrijk voor kleine kinderen. Maakt niet uit of ze 20 of 80 kosten, je hebt maar 2 voeten! Denk dat je vooral zoekt naar erkenning vd verkoopster dat ze misschien de verkeerde maat heeft geadviseerd? Geld terug zou ik zeker niet op hopen omdat ze al zo lang gedragen zijn. Denk dat ze niet goed weten wat zeggen en daarom tel ontwijken en hopen dat je ophoudt. Toegeven dat je fout bent is niet gemakkelijk, zeker niet tegen een klant Succes!