Ik ben een beetje van de kaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strijkkraal, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier en nu nog extra genot!

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Yehh 9 weken! !

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    BON BINI!!! :D

kleine update - manlief ligt te slapen dus ik ben even naar het business center om de lobby geslopen :D

Alles goed, hoewel we een redelijk paniekmoment hebben gekend, 3 minuten voordat we het vliegtuig in moesten maandag. We hadden wat vertraging maar helaas waren we al door de security bij de gate. We konden dus niet meer naar een andere plek om rustig te zitten. Omdat ik al ruim 1 uur had gestaan, ben ik op de grond gaan zitten. Niets aan de hand denk je. Maar na dik 3 kwartier ik sta op, we willen boarden, ik zet 1 stap en voel het zo lopen :$ Ik verschoot van kleur, gaf alles in paniek aan manlief en rende naar het toilet. En idd ... bloeding. Leuk ... als je het vliegtuig nog in moet.

Gelijk bedacht ik me dat ik helemaal geen krampen had, deed geen zeer, was "vers" rood bloed, zonder stolsels. Maar toch zit je niet op je gemak ik dat vliegtuig ... Bij aankomst en nog de volgende ochtend erna heeft het nog was nagebloed, en daarna was het gelukkig over. Maar echt een relaxed begin was het niet. En dan is 10 uur vliegen verrekte lang.

Achteraf denken we dat het van een ongelukkige opsta-aktie is gekomen van het op de grond zitten. Ik kwam wat lastig omhoog, en wss is er een adertje geknapt ofzo, mijn man wilde me eerst omhoog trekken aan mijn handen, maar dat durft hij niet meer ...

Maar goed, daarna is het alleen maar beter geworden, het is lekker warm en het enige is dat ik vreselijk last heb van obstipatie, kan sinds maandag niet meer poepen :) ... ga maar eens op zoek naar een middel daarvoor, want ik voel me echt vreselijk opgeblazen nu ...

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Jeetje wat een schrik..

Lauw water op nuchtere maag en 2 kiwis als ontbijt helpen mij écht. Daarbij élke dag vers geperste sinaasappelsap....en veel drinken minimaal 3 liter.....

Geniet nog even.....

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Oei wat een schrik !!

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ja, met de warmte extra extra drinken.. Veel fruit eten en denk aan je zouten. Papaja schijnt ook goed te helpen. En bij erge onzekerheid naar een ziekenhuis gaan. Uitwendige echo kan al op deze termijn. Als dagje geruststelt, doen. Je verzekering vergoedt dit, al is het achteraf. Geniet meis!

Krijg je al een beetje een buikje?

Xxx

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Yessssss obstipatie!!!:)
    Niet leuk voor jou, maar wel fijn om te lezen dat je dat hebt, goede zwangerschapskwaal!
    Hoe bevalt Curacao?
    Waar zitten jullie eigenlijk?
    Bij pleincafe Wilhelmina kun je heerlijk eten tegen een spotprijs!
    Ben jaloers, wil ook weer!!!!
    Veel plezier!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De boel komt eindelijk een beetje gang, gelukkig. Man, wat kan je blij zijn met een keutel zeg :D

We zitten in Avila ... lekker aan het strand. Het is vandaag een beetje bewolkt, dus we gaan een auto huren (jaja - de niet-avontuurlijken gaan een auto huren :D) en naar de Zuickertuin (een mall) ...

Eten doen we overal en nergens eigenlijk, vanavond lekker naar De Gouverneur ... en dan morgen alweer koffers pakken en maandag naar huis :(

Nog ff genieten

9. mnr

mnr Niet meer actief

Dat was even schrikken!

Geniet nog van je laatste dagen in de zon!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Zo te lezen hield je het hoofd nog aardig koel met die bloeding. Onvoorstelbaar knap vind ik dat! (klein voordeel dat je toch al van plan was om aan boord te verkleden, dus mocht je niet helemaal vlekkeloos zijn geweest kon je dat gelukkig nog verhelpen ;))

Geniet nog even van de warmte en de zon, die zul je hier wel missen. Misschien jammer om zo gauw al weer terug te moeten, maar nog maar een paar dagen en dan mag je naar de gyn, en krijg je jullie ukkie weer te zien. Dat is toch ook wel iets moois om voor naar huis te komen...

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ah een eigen topic, die had ik even gemist ;)

Wel schrikken hoor, die bloedingen! Geniet nog even van jullie vakantie en nog een paar dagen en dan naar de gynaecoloog, altijd spannend, maar zo leuk om je kleintje te zien en/of horen!

Ik blijf jou en dit topic volgen in elk geval, het allerleukste feelgood topic in mijn ZP tijd ;)

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Koel wil ik niet noemen :) Meer bittere noodzaak. Weet je, ik moet al de drang om bij wijze van spreken iedere dag een echo te doen, heftig onderdrukken. We konden niets doen hier. Ik kreeg die bloeding en gelijk moesten we voor 11 uur dat vliegtuig in. Het liefst had ik rechtsomkeert gemaakt en bij het dichtsbijzijnde ziekenhuis een echo gevraagd, maar dan kon niet. En ergens moet ik mezelf dwingen een beetje vertrouwen kweken zeg maar dat het goed is. Anders worden het 9 heeeeeele lange maanden.

Bij aankomst hier ook, het heeft door mijn hoofd gespeeld om naar het 1e hulp te gaan, maar had mezelf 1 dag gegeven, als het niet over was gegaan waren ze zeker daar terecht gekomen, maar het hield de volgende ochtend gewoon op. Sindsdien geen bloedingen meer (*klopt af*) en ik zal idd blij zijn als we donderdag weer een echo krijgen.

@Juulzon: buikje weet ik niet ... ik heb wat meer ... ehm ... vet op mijn lichaam. Of zoals mijn man dat noemt "child bearing hips" :D Ik voel wat meer druk als ik buig ofzo, dat wel ...

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zkr ff schrikken!

Koffers pakken betekend ook bijna echo hihi

14. Jeetje wat schrikken die bloeding! Knap dat je zo rustig bleef.. en ook nog zo'n zwaar ongelukkige timing. Was het misschien een hematoom? Hopelijk gauw donderdag, het is nu al dinsdag, aftellen!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Brrrrrrr, wat is het koud hier zeg :p

16. Bri

Bri Niet meer actief

welkom terug! Het is inderdaad akelig koud....
    Terugreis is goed verlopen?

17. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat een ontzettend wonder om na al die tijd onverwachts zwanger te worden! Succes met je scan donderdag!

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Welkom terug!op naar donderdag, spannend!

Xxx

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Terugreis is prima verlopen. Gelukkig. Lekker rustige vlucht, af en toe wat kleine schudmomentjes, maar verders niets.

Er zaten 3 zwangere vrouwen op alleen al de 1e 5 rijen op van het vliegtuig, inclusief mij. Het gaf me ook een goed inzicht hoe verschillend zwangerschappen kunnen verlopen. Een meisje, ze was al verder, ik schat zo ergens tussen de 15 - 20 weken, heeft echt de hele vlucht met een kotszakje gezeten. En op het toilet. Ze heeft echt een hele lieve partner, die was constant zakjes halen bij het cabinepersoneel, haar ondersteunen op het toilet. Ik vond het zo zielig :( ... dat je 9 uur lang je zo beroerd moet voelen op zo'n vlucht. Het duurt toch al zo akelig lang altijd. Het ander meisje was wat weeïg, moe en had ook nog een andere kleine van ik denk 2 jaar waar ze op moest letten. Die had dus wat "afleiding" ... en dan ik, die eigenlijk nergens last van schijnt te hebben, behalve wat steken, trekkend gevoel en heel af en toe wat gevoelige borsten (en die tot "groot verdriet" van manlief nog steeds niet gegroeid zijn ...)

Ik kijk uit naar donderdag. En tot het moment dat we echt onze fantasie en gedachten de vrije loop durven te laten gaan. In Curacao stond ik met een vreselijk schattig shirtje in mijn handen. Had het ook bijna gekocht, maar toch weer teruggelegd. Ik ga pas dingetjes kopen denk ik na week 12 ...

@Babyengel: geen idee. De laatste echo liet geen onregelmatigheden zien eigenlijk. Er is enige jaren geleden een myoom verwijderd uit mij baarmoeder, en hoewel die niet schijnt te zijn teruggekomen, is het wel een puntje dat de gyn wil blijven volgen.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi Strijkkraal lees je verhaal net en wil je even feliciteren wat een ontzettend mooi wonder! Dat jullie maar een mooie echo mogen hebben donderdag!

Deel Deze Pagina