Ik ben een beetje van de kaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strijkkraal, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb 'm in Duitsland gekocht ook, hij lag bij de Liddl daar voor 10 euro ... dus ja, echt een buil eraan vallen kan ik ook niet ;)

En anders ga ik idd over op gewone kussentjes.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pffff - slechte dag vandaag. Het begon al met wakker worden. Opeens maakte ik me zorgen of alles nog wel goed zat. Ik voelde niets, was 's nachts niet wakker geweest vanwege bandenpijn, kortom in mijn optiek raar en anders dan anders. Het zal wel loslopen, maar getsie wat een naar gevoel.

Vervolgens in de auto naar mijn werk barstte ik in tranen uit, omdat ik me opeens zorgen maakte over hoe dat dan moet als de kleine er is. Kan ik wel parttime werken straks, redden we dat wel dan?

Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik zal blij zijn als we morgen de kleine weer mogen zien.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    knuffel, hormonen je went er wel aan!! en zorgen maken of alles goed zit, vooral de dagen vlak voor controle heel normaal.. pas als je echt het goed voelt schoppen en bewegen voel je je gerustgestelder, maar toch de goedkeuringen blijf je met een opgelucht gevoel vandaan komen, heel normaal lijkt me toch???

4. Derbi

Derbi Niet meer actief

Klopt helemaal wat fidel zegt. Voor mijn buik als trappelzak en glijbaan werd gebruikt, voelde ik serieus voor elke controle van alles, of juist helemaal niks. De onzekerheid hoort er bij, maar echt, het komt allemaal goed! Als het kerst is zit jij gewoon lekker met je dochter onder de kerstboom.

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Heel, heel, heel herkenbaar...
    Ineens sla je aan het twijfelen, kan ik alles, doe ik alles wel goed, ga ik het wel goed doen? Heb soms ook van die buien...

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gelukkig zijn mijn zorgen-buiten alweer een beetje gezakt. Het zit er nog wel een beetje, maar na een nacht goed slapen ging het al een stuk beter ;)

Vandaag weer controle gehad. Ik ben weer helemaal OK bevonden :). Bloeddruk was ook weer OK, de kleine bewoog, hartje weer gehoord. Op zich doet mijn gyn geen uitgebreide echo's, hij kijkt alleen of ze er nog zit, kijkt en luistert naar het hartje en that's it. Hij heeft wel even een minuutje het apparaat stilgehouden om te kijken of we een schopje met een gevoel konden matchen, maar madam heeft meer dan voldoende ruimte om rond te zwemmen nog. Ach ... zolang ik maar bevestiging krijg dat het allemaal goed is.

Waar ik helemaal blij mee ben is dat het bloedonderzoek ook goed is. Suiker (waar ik vanwege mijn gewicht toch wel een beetje zorgen om maakte) is goed, 3,6 stond er geloof ik op het scherm. YAY!!! Ook geen problemen met rhesus (omdat ik vroeger toen ik werd geboren bloedtransfusie heb gehad vanwege rhesus problemen).

Over 3 weken de 20 weken echo ... spannend, omdat we geen combinatietest en vwp hebben gedaan, zal dat voor ons helemaal spannend worden.

7. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Heb ook zo een twijfeldag....... normaal voel ik meer dingen. ...... en dan begint de molen vanboven te draaien.... Blij dat je zo een superecho hebt gehad!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heerlijk hormonen.. Heb een keer gedacht dat we moesten gaan scheiden omdat mijn vent z'n sokken niet had opgeruimd... Janken... Echt te erg voor woorden...

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met weer een goede controle. Zal nu niet lang meer duren voor je de eerste vlindertjes voelt. Geniet ervan, maak je geen zorgen.

10. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Gefeliciteerd!!!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijlpaal - volgens mij heb ik vanavond de kleine gevoeld :D:D:D:D

Ik lag op de bank, was ook erg moe vandaag, en opeens voel ik 2 doffe plopjes links bovenin, 5 minuutjes later weer een keer op dezelfde plaats. Dat zijn echt mijn darmen niet. Als het lager was geweest had ik nog zeer getwijfeld, maar dit zat echt te hoog. JOEPIE!!!

Ik begin ook te merken dat ik niet meer kan zitten op kantoor zoals ik normaal zit. Ik heb al een totaal fout, anti-ergonomische houding, maar omdat ik meer dan 20 jaar zo zit, is mijn lichaam daaraan gewend. Ze hebben zelfs ooit geprobeerd om mijn bureau en stoel op de juiste hoogte te zetten en na een week heb ik geëist dat ik het weer op de oude hoogte wilde hebben. Ik kon niet goed zitten, kreeg rugpijn enzo.

Maar goed, ik zit dus vaak met 1 been onder mij op de stoel en iets naar voren gebogen. En nu zit er iets in de weg. Ik moet echt soms recht gaan zitten om de boel weer ruimte te geven. Toch maar op gaan letten op houding.

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.620
    174
    63
    Wat leuk zeg! Ben zelf zo benieuwd hoe dat voelt :p

13. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zeg dat je jullie meid gevoeld hebt! Inderdaad een mijlpaal. Geniet ervan!

14. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik kwam even spieken! :)
    Super dat je de kleine hebt gevoeld!!

Ik zit zelf ook altijd vreselijk fout achter mijn bureau en kon tegen het einde aan maar moeilijk goed zitten. Vooral met een enorme buik, er staat je dus nog wat te wachten :D

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    zie!! het mooiste gevoel wat er is! even jaloers hier :)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Morgen de 20 weken echo ... ben oprecht zenuwachtig hiervoor. Ik zie het als de laatste horde die genomen moet worden. Is alles wel goed met de kleine, klopt alles nog, zit alles erop, -in en -aan?
    Zo spannend allemaal. Ik hoop ook dat ze alles kunnen zien. Tot nu toe heeft de kleine bij zo'n beetje alle echo's met d'r rug naar de camera toegelegen.

Verders heb ik haar eigenlijk niet meer gevoeld. Ik begin nu ook te twijfelen of ik haar nu 1,5 week geleden nu wel gevoeld heb dan. Ik weet ook niet wat ik moet voelen. 's avonds in bed denk (hoop?) ik dat ik iets voel, maar kan dan ook niet uitsluiten dat het mijn ademhaling is, of gewoon mijn darmen. zou haar zo graag willen voelen nu ...

We hebben kennismakingsgesprek gedaan op KVD's. Zo raar dat. Dat ik daar ooit nog eens binnen zou raken zeg. Onze voorkeur zit lekker dicht bij ons uit (einde van de straat). Het is best lastig allemaal, ze zijn in feite ook wel redelijk hetzelfde. Moet nog wel even het rapport vinden van dit KVD om te kijken hoe ze verders aangeschreven staan. We zijn ook nog naar een wat meer kleinschaliger KVD geweest, met een meer huiselijker sfeer. Ondanks dat ik dacht daar wel mijn voorkeur te hebben, ben ik daar toch vanaf gestapt na het gesprek. Ja, het is lekker kleinschalig, kinderen krijgen veel aandacht maar 1) het kind van een van de leidsters was daar ook bij, ik vind dat persoonlijk niet zo fijn, kind liep ook de hele tijd achter moeders aan bij de rondleiding en 2) die kleinschaligheid heeft een groot nadeel. Haal 1 of 2 kinderen van het verblijf af en je hebt een recept voor sluiting. Nu zijn alle KVD's momenteel een risico, maar het grote KVD zal iets minder snel omvallen als een klein KVD.
    Gelukkig geen wachtlijsten, kon zelfs wachten tot de kleine geboren was om in te schrijven (en ik ook wist welke dagen ik opvang nodig zou hebben).

Over 3 weken komen mijn ouders en gaan we eindelijk aan de kinderkamer beginnen :):) Ik kijk daar echt naar uit. Ik wil morgen na de echo gelijk naar een baby winkel, wagen uitzoeken, kamertjes kijken e.d. Uiteraard als alles goed is met de kleine, maar ik dwing mezelf om daar gewoon vanuit te gaan.

Verders merk ik nog steeds niet veel. Ja, ik kan minder veel eten. Mijn maag begint sneller vol te zitten. 1 broodje tussen de middag en mijn lunch zit tot 3 uur 's middags zowat tegen mijn huig aan. Moet echt gaan leren om minder per keer te eten.
    En ik ben in staat om tegenwoordig zittend in slaap te vallen. Zeker 's avonds.

17. mnr

mnr Niet meer actief

Heel veel succes morgen!

Hoe laat moet je?

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Suzy, zo herkenbaar wat je schrijft! Ongeveer precies waar wij 2 weken geleden in zaten. De 20 weken echo is ook spannend, het is de medische check waarin je weer iets meer te weten komt over je kleine. Ik had ook de nacht van tevoren heel slecht geslapen. In ons geval was alles gelukkig in orde en dat is gelukkig in de meeste gevallen zo. Maar hé, achteraf gezien is het makkelijk praten... Voel zelf ook nog heel weinig, het komt nu af en toe. Maar mijn placenta zit ook echt aan de voorkant, grote kans dat dat bij jou ook zo is. Vraag het morgen anders even.
    Wij hebben ook bezoeken gebracht aan het KDV, en ook voor een in de buurt gekozen. Is wel iets groter, maar zo,praktisch dichtbij en ze zijn erg op de natuur gesteld en gezonde voeding. Nu liggen de papieren hier en moet ze gaan ondertekenen. Nog steeds heel apart.

De volgende mijlpaal vind ik de 26 weken, dan is het kindje levensvatbaar. Zo leven we van mijlpaal naar mijlpaal!

Ohja. Ook dat eten, heel herkenbaar. Een lunch met soepje en broodje, bekertje melk en fruit is al teveel! Net als het avondeten.

Ben nu in totaal nog maar 3,5 kg aangekomen,,maakte er soms zorgen over of dat wel voldoende is!

Nou meis, ik duim voor je morgen! Op naar een mooie, in-orde-echo!

Liefs!

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat heerlijk dat je je kleine nu begint te voelen, ik weet dat een vriendin van mij een app op haar telefoon had staan waarbij ze bij een druk op een knopje kon invoeren wanneer het kindje had bewogen ( door zw was ze nogal vergeetachtig en raakte nogal in paniek als ze dacht dat het kindje niet had bewogen en op de app kon ze zien dat het kindje namelijk wel had bewogen)

Succes morgen bij de 20 weken echo, en veel plezier met shoppen met je ouders :)

20. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Veel plezier met de echo morgen! Wij hadden die vandaag! Alles perfect gezond! En ik voel haar ook nog veel maar is normaal zei mijn gynaecoloog. Mijn placenta ligt ook voor aan en heb veel vruchtwater. Xxx

Deel Deze Pagina