Ik ben een beetje van de kaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strijkkraal, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Superlief Suzy! Ik heb expres even dit topic opgezocht om te zien hoe het met jou en jullie kleine meisje gaat.

Voel je haar nu al weer wat meer?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja he ... *zwijmel*

Noo Noo, ja ik voel haar iedere dag nu. De ene dag wat minder dan de ander, maar ze schuift heel wat af. Vanochtend toen ik wakker werd legde ik mijn hand op mijn buik en kon haar duidelijk voelen. Ze zat links, en het was een stuk harder daar, zo bijzonder. :)

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Fijn!

Ik heb met 30 weken ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik dochter niet of nauwelijks voelde. Ging heel snel... Liet het terloops vallen bij de VK, maakte me nog niet zo druk, maar er werd ineens van alles in gang gezet! Op de echo later was een bewegend meisje te zien, maar echt niet dat ik dat voelde hoor... Heel gek!

Dat voelen blijft bijzonder, dat aaien over de buik, de reactie erop. Over een week of 10 is het nog gekker, althans mijn ervaring. Dan willen ze graag omdraaien, van links naar rechts en weet ik veel waar heen... Dan denk je: oh nee, oh nee nee nee dat past niet, dat past niet!! En dan maakt je buik toch een hysterisch, buitenaardse golfbeweging... Bizar :D

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hoe is het nu, het aftellen is echt begonnen nog minder dan 10 wkn spanend hoor!!

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hi!

Ja, nog maar iets minder dan 8 weken ... ja ik tel vreselijk af. Nu zo de laatste weken vind ik het erg moeilijk om mij te focussen op werk. Ik heb echt het idee dat ik fysiek wel aanwezig ben, maar mentaal ben ik al gewoon uitgecheckt. Ik baal er wel van hoor, want het werkt echt niet lekker.

Verders komt de kinderkamer steeds verder af. Eind vorige week ik de kamer geleverd, en gisteren heb ik de muurstickers aangebracht. Het begint echt een kamertje te worden, en ik sta geregeld gewoon even 5 minuten op het kamertje om alles in me op te nemen. Klaar is het alleszins, de accessoires moeten nu komen, maar ik heb nu een idee wat ik kan (qua grootte, qua kleur etc.) A.s. weekend gaan we naar mijn ouders in Duitsland en dan gaan mam en ik een uurtje of 2 shoppen in Emmen. Meer kan ik ook niet meer, mijn rug/bekken begint nu wel meer en meer op te spelen.

Vanochtend had ik ook een hele leuke verrassing op mijn bureau. De meeste van mijn collega's zitten in de US, en hoewel ik ze nooit zie, spreek ik ze wel dagelijks. Nu is mijn indirecte manager over en die had een kado bij zich. Een hele tas met onwijs leuke roze (!!!) babykleertjes. Zoo schattig :):) En ook zo lief.
    Daarbij ook een zak peanut butter M&M, waar ik me helemaal kotsmisselijk aan kan vreten, dus ik heb de zak nog maar niet opengemaakt, maar die zak is op mijn verzoek meegekomen. Ik wou dat ik die dingen hier ook kon kopen (of misschien niet ... is toch niet zo goed voor mijn lijn ... (welke lijn ... oooh, die lijn. Rond is ook een lijn :p)

Nog 2,5 week (3 eigenlijk, maar 2,5 klinkt zo lekker kort). Morgen groeiecho, ben erg benieuwd. De kleine is behoorlijk actief af en toe. Ik zie dingen in mijn buik gebeuren waarbij Alien echt een lief verhaaltje is hoor. Tegenwoordig leg ik mijn telefoon of de afstandsbediening op mijn buik en dan kan je zelfs de hele kleine beweginkjes zien, die normaal niet met het blote oog zouden opvallen. Het is en blijft bijzonder, om te zien maar ook om te voelen.

1003013_376241075836616_687960250_n.jpg

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Lief kamertje al, lekker meisjemeisje :D

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mooi kamertje Suzy. :)

Onwerkelijk allemaal he? Ik herken dat wel, en dan is het voor mij 'al' de tweede.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mooi kamertje, moet alleen even navragen of t wel mag t ledikantje tegen je verwarming aan. Ik mocht t niet van m'n kraamzorg.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Die kant gaat niet aan ;) en ze gaat aan de andere kant liggen. Sowieso staan bij ons de verwarmingen boven zelden aan (eigenlijk nooit), de warmte van beneden verwarmt de verdieping namelijk vrij makkelijk. Het "voordeel" van een jaren 30 huis met houten vloeren ;)

Maar we zullen het wel horen van de kraamzorg als ze er is ...

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Wat leuk om je openingspost te lezen.
    Had al wel eens je onderschrift gezien maar zie dit topic nu pas.

De blijdschap sprong spontaan door mijn scherm :D

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Heel leuk kamertje!!
    Winkelen leuk joh dan ben je in de buurt, woon half uurtje van emmen, veel plezier alvast, en thja dat gevoel met werken heel normaal toch, nog even volhouden! En blijf genieten want voor ne het weet zijn de wkn voorbij al krijg je er iets moous voor terug, het zwanger zijn zal je vast en zeker nog gaan missen

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou - de kleine is weer APK goedgekeurd :) meten is en blijft lastig omdat ze al zo laag ligt, maar gemiddeld zit ze op de P50 lijn. Iig op het mooie gemiddelde van 33w1d (officieel ben ik 32w5d, dus het komt wel overeen).

Haar geschat gewicht nu is iets van 2256gr, de gyn denk dat haar eindgewicht tussen de 7 en 8 pond zal liggen.
    We kregen gelijk het opnameformulier mee, dus we zitten ook in het systeem. Moet ook een vk gaan bellen (nooit aan gedacht), want die komt blijkbaar in de kraamweek langs voor controle.

Over 2 weken weer een controle ...

Zo ... en nu ga ik de moed bij elkaar rapen om de hond uit te laten ... wat een baggerweer zeg :(:(

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Suzy, het gaat al opschieten zeg!!!!:)
    Geweldig die roze kamer!! Wij wilden het geslacht niet weten, anders was ik ook helemaal roze gegaan.

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik had gezien bij eerste pakjes wat je heb uitgekozen leuk joh !!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja he Fidel :D vond 'm ook zo schattig!!

Nog 3,5 dag werken, dan begint mijn verlof. Ik kan niet wachten, kijk zo uit naar lekker frutselen thuis, kleertjes wassen, dingetjes doen op mijn gemakje.

Gisteren bij een kennisje geweest, die had een heleboel dozen met speelgoed van haar dochters (die nu 10 zijn) en heb 2 dozen vol met baby speelgoed meegenomen. Voorleesboekjes, knisperboekjes, speeltjes voor in de box, Nijntje spullen, houten puzzels dingetjes voor in bad ... van alles. Zo leuk allemaal. Nu alleen nog een opruimplek vinden ...

16. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ga vandaag wat rommelen.... Morgen wordt ons nieuw bed geleverd en verhuizen wij naar ons nieuwe slaapkamer en vandaag beginnen we met ons oude bed uit elkaar te halen en de kinderkamers door te schuiven........ Dan kan ik eindelijk ook haar kamertje in orde maken (en de andere ook). Schilder laat ons voorlopig in de steek......

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ow echt :(:( hebben ze jullie laten zitten??

Wij hebben zelf geschilderd, vooral ook omdat ik dat zelf leuk vind, en samen met manlief zijn we 2 middagen bezig geweest om de muren te doen. Was best gezellig ;). Ik deed de secure randen, en hij deed het grovere werk.

We gaan morgenavond wel samen even naar de Prenatal. Het zijn de Mamamazzeldagen en ik moet nog was primaire dingen hebben (dekentje bv., kruik, thermometer e.d.). Ze zijn hier de hele week tot 21.00 uur open, lekker makkelijk ...

Ik merk trouwens wel sinds gisterenavond dat ik wat een zeurderige krampachtig gevoel heb. Volgens mij is ze aan het indalen. Ze lag al laag, en volgens de vk was ze al een heel stuk ingedaald, maar ik denk dat ze nu echt goed ervoor gaat liggen.

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Lekker dat rommelen, middagdutjes en even genieten van de laatste weken! En natuurlijk het laatste bij elkaar shoppen!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nog twee dagen werken!!!!

Man man, ik kijk echt uit naar de start van mijn verlof. Heb voor volgende week van alles gepland om te doen... wassen, kamertje helemaal inruimen, bedje opmaken, mandjes kopen voor de laden van de commode, slaapkamer opruimen, kasten uitmesten en al het linnengoed/handdoeken/beddengoed naar de linnenkast op de gang te verhuizen ... Laatste lijstjes maken met dingen die we nodig hebben ... Heb er zin in!!

20. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Zo leek het even wel ja maar als ik zwanger ben moet je mij niet tegenwerken hihi! Ze starten morgen! Door vroeggeboorte zoontje mag ik bepaalde dingen niet meer doen zoals op en af de ladder heel de tijd.... En dit weekend gaan de kids bij opa en oma logeren en kunnen wij aan de meubels doorwerken!

Deel Deze Pagina