Ik ben een beetje van de kaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strijkkraal, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat een heerlijk bericht heb je zonet geschreven, vol van liefde!

De nachten vond ik in het begin ook erg gezellig, dat stopt inderdaad wel een keer, maar voor nu, lekker van genieten!

2. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Gefeliciteerd met jullie dochter.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ach, die nachten.....ik heb geleerd dat het eigenlijk wel mee blijft vallen als je je er maar niet aan gaat ergeren. Maar ik heb dan ook heel slechte slapers en een nacht doorslapen is hier al 4,5 jaar een bijzonderheid :D

Je klinkt heerlijk en enorm gelukkig en ik moet glimlachen omdat je berichtje me ook weer doet denken aan de eerste keer, de chaos en vermoeidheid en dingen uitvinden en vergeten en de overwelidigende liefde.....geniet van deze momenten. Ondanks dat je waarschijnlijk helemaal stuk bent ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat is ze mooi!!!

En heel herkenbaar wat je schrijft, de wereld staat even op zijn kop en alles draait om Eva. Dat hadden wij ook (in ons geval ook Eva ;)) en dat is heerlijk en volkomen normaal! Ritme zoeken, ik zou het niet doen (zeker niet met borstvoeding), het lukt meestal (en zeker zo snel) toch niet en werkt alleen maar frustrerend. Ik had het met 8 weken opgegeven :D.
    Kindjes zijn meestal in de kraamweek rustig, dus geniet daar inderdaad lekker van! Straks komen de krampjes, als je pech hebt reflux of andere ongemakken (en als je geluk hebt niets of heel weinig van dit alles). Ik vond de kraamweek zo relaxed! Wel heel pittig en indrukwekkend door alles wat op je af komt en het slaaptekort, maar wel heerlijk, gewoon het hele sfeertje wat er heerst om dat nieuwe wondere leven! Al lees je soms ook wel anders, dus maak je niet druk als je het niet zo voelt. Maar je klinkt zoals ik me voelde destijds :)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oooh wauw! Wat een prachtige baby.....echt een meisje!

Geniet er lekker van!
    En dat ritme...dat komt vanzelf!

Belangrijkste is: genieten, genieten & genieten.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, een heftige dag gehad. Eva is inmiddels 3 keer geprikt op geelzucht sinds vrijdag en vanochtend bleek dat de waarde van vandaag weer was gestegen. De waarde zat op het randje, maar gezien de stijgende lijn, toch de beslissing genomen om het zekere voor het onzekere te nemen en met haar naar het ziekenhuis te gaan, om onder de UV lamp te liggen. En daar ligt ze nu dus :(

Zo sneu, dat hummeltje in d'r blote niksie in het warmtebedje onder de lamp. En dat we haar daar vannacht moeten achterlaten. Ik vind het vreselijk, maar het is niet anders. Ze ligt in de couveuse kamer, dus ik kan niet bij haar slapen. Ja, op de kraamverdieping een etage hoger als ze een bed hebben, maar dat heeft dan toch niet echt zin. Dan liggen we alledrie op een andere plek, dus besloten om vannacht thuis te slapen. Hopelijk kunnen we dan beiden een beetje bijslapen (dat is dan het enige voordeel hier).

Ook qua borstvoeding loopt het niet zoals we dachten. Het blijkt dat mijn productie niet voldoende is. Voordat ze onder de lamp ging, hebben we gekeken met wegen hoeveel ze binnenkrijgt. Dat is dus 10cc en samen met de andere borst krijgt ze dus max 20 a 25 cc binnen ... veels te weinig dus. Dus in overleg met de vk gaan we dus kolven en bijvoeden. Hopelijk lukt het kolven, want tot op heden is het dramatisch. En als ik dan zie hoe snel ze een 50cc flesje KV wegdrinkt, dan breekt je hart hoor. Dacht ik toch dat ze goed dronk, blijkt dat ze gewoon al een paar dagen te weinig te drinken. Ja, nu snap ik die nijd 's nachts ook wel, ze had gewoon nog honger ...:(:(:( Manlief zit er wat pragmatischer in en zegt dat het goed is dat we er nu achter komen en niet over 2 weken ... is ook zo, maar leuk is gewoon anders. Morgen hebben we ook een gesprek met de lactatiekundige dus hopelijk zal het in het vervolg beter gaan.

Nou ja, even op de pizza wachten thuis, en dan gaan we weer terug naar het ziekenhuis.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ah suzy wat een naar nieuws zeg! Hopen dat ze snel weer mee terug mag. Dit zijn ook helemaal geen ideale omstandigheden voor bv geven. Ikkan je wel zeggen dat bij mijn derde de produktie in het begin zo dramatisch was dat ik ook ben gaan bijvoeden. Maar ik heb makkelijkpraten want had al eerder bv gegeven en wist wel dat mijn zoontje goed dronk, en dat het dus wel goed zou komen. Als Eva goed aanligt komt de produktie vanzelf, goed dat je er een lactatiekundige bij haalt. En het allerbelangrijkste, hopen dat ze snel naar huis mag!

8. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Gefeliciteerd!

9. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Gefeliciteerd! Hij is hartstikke positief:D

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    hihi, even verder lezen, kindje is inmiddels geboren :)

11. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zie nu dat jullie dochter is geboren! Van harte gefeliciteerd met de kleine Eva :)

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje - mijn kleine meid is al 1 week oud. Wat vliegt de tijd ...

Het is wennen, je leven veranderd zo vreselijk, de afgelopen dagen worden we geleefd door allerlei noodzakelijkheden ... de verloskundige, de prikdame, het ziekenhuis, de thuiszorg die de gehoortest af komt nemen, de huisarts, de lactatiekundige en dan moet het consultatieburo nog komen ... en natuurlijk mevrouw zelf ;).

Ze wordt steeds sterker en helderder. Ze is nu langer wakker en kan je dan ook echt met die grote kijkers aankijken. En af en toe dan zakt het linker oogje nog een beetje weg naar het midden, ze loenst nog was, maar ook dat wordt minder. Het gelige begint ook gestaag minder te worden en al met al komt er steeds meer leven in de brouwerij.

Mijn borstvoeding wil nog altijd niet lekker lopen. Soms hapt ze aan, maar vaak ook niet. En ook geen idee waarom dat zo is. We zijn nu aan het proberen om te zoeken naar de oorzaak, en tot nu toe lijkt het zo te zijn dat als ze te ver over haar theewater is, dat drinken uit de borst ook geen succes gaat zijn. Aan de andere kant, als we proberen de rust erin te houden, dan kan het zo zijn dat ze te slaperig is om te drinken en valt aan mijn borst weer vrolijk in slaap. Het is gewoon zoeken naar de beste manier nog. Als ze niet aanhapt (of heel slecht), dan maken we het af met KV en dan kolf ik de rest, op advies van de lactatiekundige. En de laatste voeding van de dag (dus voordat we de nacht in gaan) is dan de gekolfde melk aangevuld met KV. Gelukkig zie ik daar wel een oplopende lijn qua productie.

We genieten ... ondanks het gebrek aan slaap op dit moment. Ze kan 's nachts behoorlijk spoken en dan neem ik haar bij me en laat haar op mijn borst in slaap vallen. Maar als ik haar dan terug wil leggen in haar bedje (de wandelwagenbak eigenlijk, die op onze slaapkamer staat) gaat ze protesteren, dus blijf ik met haar in bed. Maar echt slapen lukt dan niet, bang dat ze van mijn borst glijdt (terwijl ik haar wel goed "vast" leg met haar dekentje en ons dekbed.

Enniewee ... ik ga me klaarmaken voor de volgende voeding ;)

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Van harte met jullie dochtertje!

Wat een onzekerheden en nieuwigheden he.
    Maar zo te horen doen jullie het goed!
    Hoe zwaar en omslachtig de dingen soms ook lijken en beginnen, uiteindelijk vinden jullie je weg en wordt het echt makkelijker.
    Geniet idd maar van de intieme nachtmomenten ;)

Hier ook heel lang bv met kolven en kv ter aanvulling, omdat ons meisje heel veel was afgevallen en 7 dagen na haar geboorte aan een antibiotica infuus in het zh lag wegens stafylokokken.
    Maar uiteindelijk kwam alles goed en hebben we 10 maanden genoten van de bv.
    Het komt goed! Hoe dan ook!

15. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!! Geniet van jullie wonder!

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Al een hele wek ja de weken vliegen voorbij, nog harder als de weken van de zwangerschap.. En in verloop van tijd is het alsof ze er altijd al is geweest

Thja pasgeboren weten nog geen verschil tussen dag en nacht hhaaha en wat ligt er lekkerder als mama's buik.. Groot gelijk

De bv het gaat vast goedkomen, goed dat je nog doorzet en experts erbij gehaald heb!!

En verder geniet ieder moment het is jullie zo gegunt !!

17. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Hahha oeps! Gefeliciteerd! :p

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter! Echt een mooie meid! Geniet maar goed van elkaar want nu kan het echte genieten beginnen!

19. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een prachtige meid! Van harte gefeliciteerd, Strijkkraal! Wat fijn dat alles goed gaat met jullie :)

Deel Deze Pagina